Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو روز پس از تصمیم دولت آمریکا مبنی بر عدم تمدید معافیت‌های تحریمی مشتریان نفتی ایران، خبرگزاری رویترز در گزارشی به تاثیر تحریم نفتی ایران بر افزایش قیمت سوخت در داخل آمریکا پرداخت و نوشته است: «طبقه متوسط آمریکا طی یک دهه اخیر بیشترین افزایش حقوق را داشته است اما افزایش قیمت‌ها در بازار سوخت باعث شده  که بخش زیادی از حقوق آنها اکنون صرف خرید بنزین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این خبرگزاری غربی در ادامه‌ی گزارش خود با بیان اینکه قیمت بنزین طی سال جاری حدود ۲۵درصد در آمریکا افزایش یافته که بیشترین میزان افزایش در سه سال اخیر به شمار می‌رود، آورده است: «تحریم‌های دولت ترامپ علیه صادرات نفت ایران با این مسئله (افزایش قیمت بنزین در آمریکا) مرتبط است و اقدام اخیر واشنگتن در عدم تمدید معافیت تحریمی مشتریان نفتی ایران به زودی می‌تواند قیمت بنزین را از این هم بالاتر ببرد.»

بیشتر بخوانید:

ترامپ، معافیت‌ها را لغو کرد، ما چه کنیم؟

چرا راهبرد فشار حداکثری امریکا به ایران شکست خورده؟

واکنش‌ها به عدم تمدید معافیت نفتی ایران توسط ترامپ؛ از مخالفت قاطعانه چین تا انتقاد ترکیه و ابراز تاسف اتحادیه اروپا

هیچ چیز مثل افزایش قیمت بنزین آمریکایی‌ها را خشمگین نمی‌کند

طبق گزارش رویترز، قیمت بنزین در آمریکا در حال حاضر به طور متوسط ۲.۸۵ دلار در هر گالن است اما برخی تحلیلگران معتقدند بهای آن به زودی برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ به بالای سه دلار در هر گالن خواهد رسید. این خبرگزاری در ادامه نوشته است: «تقریبا افزایش بهای هیچ کالایی به اندازه بنزین مصرف‌کنندگان آمریکایی را ناراحت و عصبانی نمی‌کند.»

«مارک زندی» کارشناس ارشد موسسه «مودی» در این گزارش در گفتگو با رویترز با اشاره به افزایش بهای بنزین و تاثیر آن بر زندگی آمریکایی‌های طبقه متوسط گفته است: «این موضوع بخش مهمی از ذهنیت مصرف‌کنندگان است و آنها هر روز با آن زندگی می‌کنند.افزایش بهای بنزین، رانندگان آمریکایی را در آستانه فصل پرمسافرت تابستان خشمگین خواهد کرد.»

رویترز در گزارش خود نوشته است: «برخی شهروندان آمریکایی هم‌اکنون نیز در جایگاه‌های عرضه سوخت ۳دلار بابت هر گالن بنزین (معادل ۳.۷ لیتر) پرداخت می‌کنند و اگر قیمت‌ها بیش از این افزایش یابد آنها فشار را احساس خواهند کرد.

هر کارمند آمریکایی باید ۱۴ درصد حقوق خود را صرف خرید بنزین کند
به نوشته این خبرگزاری، در ماه فوریه (دو ماه پیش) پر کردن باکِ ۲۵.۵ گالنی یک خودرو با بنزین معمولی حدود ۵۷ دلار تمام می‌شد اما اکنون طبق آماری که خودِ دولت آمریکا ارائه داده، این رقم به ۷۳ دلار رسیده است. بنابراین، کارمندی که به طور معمول ۳۵ ساعت در هفته کار می‌کند و ساعتی ۱۵ دلار حقوق می‌گیرد، اگر هفته‌ای یکبار بخواهد باک ماشینش را پر کند باید حداقل ۱۴ درصد از حقوق خود را برای این کار کنار بگذارد. 

روز گذشته نیز برخی دیگر از رسانه‌های آمریکایی از افزایش بهای بنزین در آمریکا در پی اقدام اخیر دولت ترامپ علیه کشورمان خبر دادند. در همین رابطه، پایگاه تحلیلی «مارکت واچ» گزارش داد تنها چند ساعت پس از بیانیه روز دوشنبه دولت آمریکا درباره لغو معافیت‌های تحریمی برای مشتریان نفتی ایران، بهای بنزین در آمریکا به طور کم‌سابقه‌ای افزایش یافت و در کالیفرنیا به ۴.۷ دلار در هر گالن رسید.

مصرف‌کنندگان آمریکایی در آبان ماه گذشته نیز که دولت ترامپ تحریم‌های نفتی ایران را پس از خروج از برجام بازگرداند، شاهد افزایش بهای بنزین بودند. در حالی که حامیان سیاست تحریمی آمریکا علیه ایران در آن زمان نیز مانند اکنون ادعا می‌کردند که تحریم نفت ایران تاثیری بر افزایش قیمت‌ها در بازار نفت نخواهد داشت، رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که از سال ۲۰۱۴ تاکنون قیمت بنزین در این کشور -آنهم در فصل کم‌مسافرت پاییز- هرگز به این گرانی نبوده است.

در آن زمان حتی تصاویری در رسانه‌های آمریکایی منتشر شد که نشان می‌داد رانندگان وسایل نقلیه از بیم افزایش احتمالی قیمت نفت و گران‌تر شدن قیمت بنزین در آمریکا، به جایگاه‌های عرضه سوخت در این کشور هجوم برده‌اند. یک خبرنگار آمریکایی به نام «جف اَلِن» نیز در صفحه توییتر خود با انتشار تصاویری اعلام کرد که در پمپ‌بنزین‌های شهر تالاهاسی (مرکز ایالت فلوریدا) یا بنزینی وجود ندارد یا خودروها برای پر کردن باک خود صف کشیده‌اند.

طبق آنچه که رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند، به نظر می‌رسد دولت ترامپ با خودداری از صدور معافیت مجدد برای خریداران نفت ایران یکبار دیگر باید خود را برای افزایش بهای جهانی نفت خام و گران شدن سوخت در داخل آمریکا آماده کند.

بلومبرگ اواسط تیرماه گذشته پس از انتقاد ترامپ از اوپک به خاطر بالا رفتن قیمت نفت در گزارشی نوشت اگر ترامپ واقعا می‌خواهد قیمت بنزین را در آمریکا پایین نگه‌دارد، تنها راهش این است که سیاست خود را در قبال ایران تغییر دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۵۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است

هفته نامه نیوزویک نوشت: سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد که هم چنین به عنوان مشاور امنیت ملی بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکاخدمت کرده، در گفت‌وگوی تلفنی با این رسانه دیدگاه خود را درباره مسیر احتمالی پایان جنگ اوکراین مطرح کرد.

وی پیش بینی کرد که نیرو‌های روسیه در ماه‌های بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که احتمالا صحنه رقابت بین دونالد ترامپ جمهوری خواه و جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا خواهد بود، به جنگ ادامه دهند.

این سیاستمدار آمریکایی در این گفتگو هر گونه تهدید روسیه برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را «بلوف» خواند و گفت بعید می‌دانم در این مقطع، استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای جدی باشد.

بولتون خطر واقعی را فقدان مهمات کافی در اوکراین و بن بست در این جنگ توصیف و اذعان کرد که اکنون نیرو‌های روسیه پیشرفت بیشتری داشته اند و این امر در مذاکرات، پوتین را در موضعی قوی قرار می‌دهد.

این مقام آمریکایی گفت: پوتین ممکن است منتظر نتایج انتخابات نوامبر و شخص پیروز در انتخابات بماند. اگر ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان پیروز این انتخابات شود، از آنجایی که فکر می‌کنم پوتین بر این باور است که می‌تواند معامله بهتری با او داشته باشد، ممکن است خواستار آتش بس شود.

وی مدعی شد که اوکراینی‌ها کار برجسته‌ای را در غرق کردن کشتی‌های روسی در دریای سیاه انجام داده اند و این نشان داد که توان دفاع دریایی روسیه ضعیف است، اما آزمون واقعی در جبهه زمینی جنگ است. در این جبهه اوکراین بیشتر در موضع دفاعی قرار داشته است.

بولتون در پاسخ به این پرسش که آیا پایان جنگ را در آینده نزدیک می‌بیند یا خیر، گفت امیدوار نیست آتش بس قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برقرار شود.

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا درباره کمک بیشتر واشنگتن به اوکراین و مشارکت این کشور در این جنگ از اعضای کنگره خواست به عنوان اولین گام، بسته کمک به اوکراین را هر چه سریع‌تر امضا کنند.

این مقام آمریکایی با این حال گفت بعید می‌داند که موضوع کمک به اوکراین در صورت پیروزی بایدن یا ترامپ در انتخابات نوامبر تغییر کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • این کسی است که می‌تواند آمریکا را نابود کند | آمریکایی‌ها اینگونه خود را برای جنگ داخلی آماده می‌کنند
  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد