Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@18:41:22 GMT

مساجد با الزامات دنیای امروز غریبه نباشند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۵۶۵۰

مساجد با الزامات دنیای امروز غریبه نباشند

یک مهندس نرم افزار گفت: مساجد با الزامات دنیای امروز غریبه نباشند و مسئولان آن ها نیز نیازهای مردم در آن ها را برآورده کنند.

خبرگزاری شبستان، سرویس مسجد و کانون های مساجد: ساخت مساجد به عنوان محلی برای نیایش، تجمع و تعامل مسلمانان در طول تاریخ اسلام همواره مدنظر بسیاری از بزرگان دینی و حاکمان و مسئولان کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی بوده و هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وجود جایگاهی برای پرداختن به مسایل اجتماعی و ارتقای ابعاد گوناگون زندگی افراد از جمله زندگی اجتماعی مسلمانان در جوامعی که این گروه در آن ها زندگی می کنند می تواند مأمنی برای افزایش سطح کیفی زندگی این افراد و حتی تمامی کسانی باشد که در این محیط ها اعم از شهرها و کشورها زندگی می کنند و در طول سالیان سال در آن ها به دنیا می آیند و می بالند و زندگی می کنند.

 

 

ضرورت پرداختن به وجود مساجد در محیط های اجتماعی گوناگون و افزایش کارکردهای آن ها برای پاسخگویی به نیازهای انسان ها در جوامع مختلف، موضوعی است که همواره در طول تاریخ اسلام بر آن تاکید شده است و در جوامع گوناگون به شکل های مختلفی به انجام رسیده است.

 

 

موضوعی که در سلسله نوشتارهای «مساجد و معابر» و «مسجدی ها» به آن پرداخته می شود نگاه کمی دقیق تر به مقوله ایجاد مساجد و نیاز کنشگران اجتماعی به وجود آن ها در اطراف محیط های زندگی افراد و نیز چگونگی نقش آفرینی این اماکن دینی در زندگی امروزی بشر است.

 

 

در ادامه به یکی از موضوعات مطرح در زمینه مساجد پرداخته می شود:

 

 

شعبان لطفیان؛ مهندس کامپیوتر است، پشت میز کامپیوترش نشسته است و هر از چند گاهی جمله ای یا واژه و علامتی را تایپ می کند.

 

وقتی می گویم پس کی نوبت مساجد می شود؟ می گوید «همیشه وقت مسجد است و الان هم در حال انجام یک سفارش مسجدی هستم و توضیح می دهد این کاری که الان دارم انجام می دهم مربوط به سفارش برنامه نویسی برای یکی از برنامه های آموزشی است.

 

اگر مساجد بخواهند کار کنند نون ماهایی که دنبال کار برای آن ها هستیم توی روغن است.

 

در حال حاضر برخی از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی به مساجد نگاه متفاوتی نسبت به ما دارند.

 

آن ها دیگر مساجد را یک مرکز حاشیه ای در امور مختلف نمی دانند چون به این شناخت رسیده اند که با توجه به هزینه های بسیار برای ساخت مساجد مختلف در بسیاری از نقاط کشورشان از آن ها برای پرورش نسل جدید و تعقیب برنامه ها و اهداف شان استفاده کنند.

 

برخی از مساجد خارج کشور دارای کارمندان مختلف برای انجام امور بسیاری هستند که در جوامع آن ها بر عهده مساجد گذاشته شده است از کارمندان و کارگرانی برای ایجاد بستر آموزش مبانی دینی تا افرادی که در امورفرهنگی و اداری این مراکز به کار گرفته می شوند و حتی موذنان آن ها به شکل حرفه ای باید در زمینه تخصص خود فعال باشند.

 

در کشور ما هم بعضی وقت ها شعارهایی داده می شود اما به جز موارد معدود بسیاری از مساجد در به اصطلاح سبد آموزش و پرورش خانواده ها جایگاهی ندارند این در حالی است که این مساجد بودند که در برهه های حساس به کمک کشورمان و مردم آن آمده اند.

 

به طور مثال راه اندازی یک سیستم یکپارچه الکترونیکی برای ائمه جماعات و مساجد مختلف بین خودشان یا همراه با دیگر مراکز فرهنگی و دینی می تواند یک پیشنهاد اولیه در زمینه بهره مندی از توانایی های مساجد باشد.

 

 

 

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان قم کانون های مساجد خسارت سیل کانون مساجد خبرگزاری اردبیل جشن نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران مهندس کامپیوتر مسجدی ها مسجد طراز اسلامی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۵۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «انتخاب مسیر زندگی» در البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد منظوری هفته مشاغل را فرصت مناسبی برای آشنایی دانش آموزان با مشاغل مختلف و فراهم شدن زمینه انتخاب رشته متناسب با استعداد، توانایی، هوش، رغبت و علایق آنها دانست و گفت: در هفته مشاغل دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی با مشاغل و لزوم وجود آنها در جامعه آشنا می‌شوند. همچنین علاقه به جست وجو و سوال کردن، تحریک حس کنجکاوی دانش آموزان، تقویت فرهنگ کارآفرینی، شناخت خود و مسیر آینده آنها از دیگر اهداف برگزاری این هفته است.

وی بیان کرد: اجرای طرح «انتخاب مسیر زندگی» در راستای معرفی شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی، برگزاری جلسات توجیهی در خصوص اجرای طرح‌ها و برنامه‌های معرفی مشاغل، برپایی نمایشگاه، ارائه کلیپ‌های آشنایی با مشاغل مختلف برای استفاده دانش آموزان و اولیا و برگزاری مسابقات و وبینارهای گوناگون از جمله برنامه‌های این اداره در هفته مشاغل است.

رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: این هفته فرصت مناسبی برای ارائه بهترین مشاوره شغلی به دانش‌آموزان است و در این راستا تمامی مدیران مدارس، مشاوران و مربیان همه تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا بهترین نتیجه حاصل شود.

کد خبر 6084361

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • واکاوی ابعاد مختلف مصوبه اخیر مجلس برای تعطیلات آخر هفته
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • رویکرد کانون مساجد اردبیل افزایش سرودهای تولیدی است
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد
  • ضرورت گفتمان‌سازی با مردم با محوریت جوانی جمعیت
  • ابداع و نوآوری در داده‌ها از الزامات برای پیشرفت هر کشور است
  • کتاب های پرفروش سال ۱۴۰۳
  • اجرای طرح «انتخاب مسیر زندگی» در البرز
  • دنیای کوچک ایتا