Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-20@00:29:15 GMT

جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی همدان

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۵۶۶۲

جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی همدان

همدان- سید حبیب الله موسوی بهار گفت: دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان نخستین قدم‌ها را برای بین‌الملی کردن خدماتش با جذب ۳۰ دانشجوی خارجی برداشته است.

 به گزارش قدس آنلاین، سید حبیب الله موسوی بهار رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت، اظهار کرد: در حال حاضر جذب ۳۰ دانشجوی پاکستانی و تحصیل آنان در مقطع پزشکی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان قطعی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به آغاز جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان افزود: همچنین به زودی جذب ۳۰ دانشجوی هندی هم در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان قطعی خواهد شد و برای جذب دانشجو خارجی در هر نیم‌فصل برنامه‌ریزی کردیم چرا که معتقدیم به رونق اشتغال و تولید ثروت در شهر با سابقه مدنیت همدان بیش از گذشته کمک خواهد کرد.

رئیس دانشگاه  علوم پزشکی ابن سینای همدان بیان کرد: امسال شعار سازمان بهداشت جهانی مراقبت های اولیه بهداشتی، راهی به سوی پوشش همگانی سلامت است و دراین حوزه برای ارتقای سلامت در استان همدان و در هفته سلامت  حدود ۱۰ هزار مترمربع فضای پزشکی و  امکانات متناسب با آن؛ با هزینه‌ای در حدود ۲۵ میلیارد تومان در قالب ۱۲  بهره‌برداری یا کلنگ زنی خواهد شد.

موسوی بهار افزود:  این طرح ها شامل راه‌اندازی و بهره‌برداری از  ۳ دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان های بعثت، بهشتی و سینا، مرکز جامع خدمات سلامت تویسرکان، یک آزمایشگاه خیر ساز در رزن، بهره‌برداری از مرکز جامع خدمات سلامت روستای شهرک، آغاز ساخت مرکر جامع خدمات سلامت شهری و روستای گلشن، واحد فوریت پزشکی و بلوک زایمان نهاوند، مرکز خدمات پزشکی امید همدان، خانه بهداشت روستای رسول آباد سفلی بهار، اتاق عمل سرپایی پوست و واحد تکمیلی فوریت‌های پزشکی فرشچیان همدان(سینا) و غیره است.

 انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۵۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: پارسال تعداد بیماران جدید مبتلا به دیابت در خراسان رضوی کمتر از پنج هزار نفر گزارش شده است که این میزان در سال قبل از آن حدود هزار و ۷۹۰ نفر بود.

دکتر زهرا دستجردی افزود: کنترل همه گیری ویروس کرونا و ایجاد فرصت بیشتر مراقبان سلامت برای انجام غربالگری بیماری دیابت، اجرای پویش ملی سلامت در سال ۱۴۰۲ از جمله عوامل افزایش غربالگری و شناسایی بیماران دیابتی است.

وی با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: ۶۶ درصد از مبتلایان به دیابت شناسایی شده در نیشابور زن و بقیه مرد هستند.

وی افزود: در قالب طرح ملی سلامت ( از ۱۵ آبان تا پایان دی ماه ۱۴۰۲) ببش از ۲ هزار و ۵۰ بیمار جدید مبتلا به دیابت در نیشابور شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

دستجردی اظهار کرد: همچنین سال گذشته در راستای تشدید خطرسنجی و شناسایی بیشتر بیماران مبتلا به دیابت در رده سنی بالای ۳۰ سال، حدود ۱۱۰ تیم سیار خطرسنجی برای انجام غربالگری دیابت و فشار خون به ادارات و کارخانه های مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اعزام شدند.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به ۵۸۰ هزار نفر جمعیت چهار شهرستان «نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه»، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

 
 

دیگر خبرها

  • برگزاری هفده عنوان برنامه در هفته سلامت حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری هفده عنوان برنامه در طی هفته سلامت
  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور