Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛  سیف امروز در جلسه تخصصی ارائه راهکارهای احیا و بازسازی مزارع، باغات و واحدهای تولیدی خسارت‌دیده از سیلاب استان ،اظهار کرد: طی سیل اخیر قسمت اعظمی از تأسیسات آب‌سنجی استان تخریب شد و این فاجعه صرفاً سیلاب نبود چراکه سیل به تنهایی این همه خسارت را وارد نمی‌کند.

او با بیان اینکه سیل اخیر ویسکوزیته بالایی داشت و یک جریان گلی اتفاق افتاد، افزود: حرکات توده‌ای جزء خطرناک‌ترین عوامل مخرب عرصه‌های طبیعی هستند و چگالی این سیل خیلی بالا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیف  تصریح  کرد: طبق مطالعاتی که داشتیم این سیلاب 3 متر رسوب داشت و ساختمان‌های سه طبقه را تخریب و واژگون کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان خاطرنشان کرد: 30 درصد اماکن شهر پلدختر، بخش عمده معمولان و تمام روستای چم‌مهر مملو از رسوب شد و وقوع حوادث مشابه در سال‌های آینده نیز دور از انتظار نیست.

او با بیان اینکه وارد دوره ترسالی نشده‌ایم و همچنان در اقلیم خشک قرار داریم، یادآورشد: این بارش‌ها ناشی از پریود‌های ترسالی بین دوره‌های خشکسالی است که اتفاق می‌افتند و متأسفانه خطرناک هستند.

سیف عنوان کرد: بین سال‌های 86 تا 96 یک دوره 10 ساله خشکسالی را داشتیم که در جریان آن 60 تا 70 درصد جنگل‌ها از بین رفتند و یا در حال تخریبند. همچنین این موضوع با برنامه‌ریزی‌های غلط باعث شد که یک بارش هزار میلی‌متری این فاجعه را بیافریند.

او ادامه داد:  قطعاً با توجه به اینکه قسمت عمده زیرساخت‌ها تخریب شده‌اند در دوره‌های بعدی با بارش 800 میلی‌متری هم این دست اتفاق‌ها رخ خواهد داد.

سیف خاطر نشان کرد: در جریان این حادثه بخش اعظمی از اراضی در بستر رودخانه قرار گرفتند و نباید آنها را دوباره بازگرداند چراکه احتمال پیش آمدن این اتفاقات وجود دارد.

اوبا تأکید بر اینکه امکانات این اراضی باید در نقاط دیگری ایجاد شوند، گفت: همچنین تسهیلات باید به جای دیگری که مشخص می‌شود سوق داده شوند.

سیف  اولویت اول کاری دولت را حل مشکل سکونت، راه‌های ارتباطی و مسیرهای بین مزارع دانست و تاکید کرد: مشکلات را طبقه‌بندی کردیم و گزارش خسارات مستندسازی شده که امیدواریم اتفاقات خوبی در این رابطه بیفتد.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگل خشکسالی دولت سیل مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۵۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۰ میلیارد ریالی سیلاب به پل‌های فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، بخشدار مرکزی فریمان گفت: بر اثر بارش باران و افزایش سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌های محلی راه ارتباطی ۴ روستای بخش مسدود شده بود که بازگشایی شد.

 مصطفی واعظی افزود: دیروز و دیشب در پی بالا آمدن آب در مسیر جاده روستا‌های فیض آباد، آبقلعه، چاه کبوتری و سعدآباد برای ساعاتی این مسیر‌ها مسدود شده بود که پس از فروکش کردن سیلاب و انجام اقدامات اولیه این مسیر‌های روستایی بازگشایی شد.

رییس راهداری شهرستان فریمان هم  با بیان این که سیلاب نزدیک به یک میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان به پل‌ها خسات وارد کرد گفت: سیلاب روز گذشته موجب وارد شدن صدمه به ۴ پل شد.

مهندس شکری با اشاره به اینکه سیلاب به دو محور فیض آباد، سعدآباد و حاجی آباد صدماتی وارد کرد گفت: هم اکنون کارکنان این اداره در حال ترمیم و انجام اقدامات اولیه هستند.

افزایش سطح آب در مسیر فریمان به مشهد در محدوده فاز ۲ شهرک صنعتی کاویان فریمان نیز موجب شد رفت و آمد در این مسیر برای ساعتی با کندی انجام شود.

دیگر خبرها

  • شصت کشته و زخمی براثر سیلاب‌ها در افغانستان
  • بارندگی شدید و سیلِ روز‌های اخیر افغانستان؛ ۳۳ نفر جان باختند!
  • سیلاب‌های افغانستان جان ۳۳ نفر را گرفت
  • افزایش ۱۴ درصدی بارش‌های اردبیل طی سامانه اخیر
  • بارندگی و سیلِ روزهای اخیر جان ۳۳ نفر را در افغانستان گرفت
  • تولید ماده ضدرسوب ایرانی با ۲۰۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی
  • افزایش عمر موتور خودروها با تولید محصول ضد رسوب ایرانی
  • خسارت ۱۰ میلیارد ریالی سیلاب به پل‌های فریمان
  • وقوع سیلاب در پنجشیر و ارزگان
  • محمد دلاوری وارد کارخانه اسلحه‌سازی شد/ ورود دوربین به پارچین