Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@23:01:15 GMT

حضور گسترده مأموران امنیتی سعودی در قطیف

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۵۷۴۶

حضور گسترده مأموران امنیتی سعودی در قطیف

به گزارش جهان نيوز، همزمان با اعلام خبر اعدام ۳۷ تن از مخالفان رژیم سعودی که ۳۲ نفر از آن‌ها شیعه و از اهالی استان الشرقیه بودند، شهر قطیف شاهد حضور وسیع مأموران امنیتی است.

پایگاه روزنامه نیویورک تایمز با اعلام این خبر نوشته است که حضور این حجم وسیع از نیروهای امنیتی از ترس بروز ناآرامی‌ها و اعتراضات شیعیان در شهر قطیف صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اعدام این تعداد از جوانان شیعه اهل قطیف و بیم سعودی‌ها از بروز ناآرامی‌ها در حالی است که روز دوشنبه گذشته همزمان با سالگرد تخریب روستای «المسوره»، جنبش «الحراک الشعبی» در استان الشرقیه عربستان، طی بیانیه‌ای بر ادامه مقاومت در برابر نقض گسترده حقوق شیعیان و ادامه مبارزه تأکید کرد.

اعدام این تعداد، محکومیت بسیاری از نهادهای حقوق بشری را در پی داشته و آن را یک جنایت توصیف کرده‌اند. سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده که اعدام ابزار سیاسی عربستان سعودی برای سرکوب شیعیان است.

سازمان اروپایی-سعودی حقوق بشر نیز با صدور بیانیه‌ای اقدام رژیم سعودی را یک «جنایت دسته‌جمعی» دانست که در زمان پادشاهی سلمان بن عبدالعزیز و علیه کودکان، تظاهرات کنندگان و فعالان سیاسی انجام شده است.

بنا به گفته نهادهای حقوق بشری، شش تن از اعدامی‌ها، در زمان دستگیری در دوره کودکی به سر می‌بردند. به طور مثال «مرتجی عبدالله» در زمان دستگیری در سال 2014 سیزده ساله بود و با وجود محکومیت اعدام‌ها از سوی نهادهای حقوق بشری اما تا کنون هیچ یک از کشورهای غربی حاضر به واکنش در این خصوص نشده‌اند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۵۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک متهم کمتر از ۳ ساعت در گرگان دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی تجری عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد درگیری با سلاح سرد در یکی از خیابان‌های گرگان، بلافاصله مأموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: مأموران با حضور در محل مشاهده کردند که دو مرد میانسال از ناحیه دست هدف ضربات سلاح سرد قرار گرفته‌اند که به بیمارستان منتقل شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بررسی‌های میدانی مشخص شد شخصی با یک دستگاه خودرو سواری با سرعت زیاد در حال رانندگی بوده که شهروندان به وی تذکر می‌دهند، لذا متهم با عصبانیت با قمه به سمت آنها حمله ور و آنها را مجروح و از محل متواری می‌شود.

فرمانده انتظامی گرگان با اشاره به حضور به موقع پلیس در محل و مدیریت صحنه درگیری گفت: با اقدامات فنی و گسترش چتر اطلاعاتی، متهم در کمتر از ۳ ساعت در مخفیگاهش دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6088011

دیگر خبرها

  • یک حقوق‌دان: احتمالا حکم اعدام توماج صالحی لغو شود
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش یک حقوق‌دان به حکم اعدام توماج صالحی
  • یک متهم کمتر از ۳ ساعت در گرگان دستگیر شد
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • گزارش مغرضانه وزارتخارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران