Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-29@07:15:59 GMT

در چهارمین نشست شهردار اصفهان چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۵۷۴۹

در چهارمین نشست شهردار اصفهان چه گذشت؟

چهارمین نشست خبری قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان با خبرنگاران همزمان با گذشت ۱۸ ماه از فعالیت مدیریت شهری صبح امروز _چهارشنبه چهارم اردیبهشت ماه ۹۸_ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این نشست خبری که سه ساعت به طول انجامید، همراه با نکات مثبت و بارزی بود که از مهم‌ترین آن به فضای نقدی اشاره کرد که با تاکید شهردار زمینه آن فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه در ذیل می‌آید بخشی از نکاتی است که در حاشیه جلسه قابل توجه بود و ایمنا به آن با عنوان حاشیه نشست یک مدیر پرداخته است:

* شهردار برای حضور در نشست خبری سوار بر مترو شد و به سالن قطار شهری آمد و در حین این سفر درون شهری با مسافران مترو درباره وضعیت حمل و نقل عمومی گپ و گفت کرد و به بخشی از صحبت های شهروندان در جلسه اشاره کرد.

*در این نشست همچون نشست‌های خبری گذشته، معاونان شهردار وی را همراهی کردند، «مرتضی طهرانی»  معاون مالی و اقتصادی شهردار، «ایرج مظفر» معاون عمران شهری، علیرضا صادقیان معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی و «علیرضا صلواتی» معاون حمل و نقل و ترافیک در این نشست حضور داشتند.

* نشست با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و نواختن سرود ملی کشورمان آغاز و سپس کلیپی با موضوع «کارگران مشغول کارند» پخش شد که در آن فعالیت شبانه روزی پیمانکاران و کارگران شهرداری در اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی در گوشه گوشه شهر اصفهان به نمایش گذاشته شد.

* با تاکید مدیر کل اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ابتدا سؤالات خبرنگارانی که در نشست قبلی شهردار اصفهان موفق به طرح سؤال نشده بودند، مطرح شد.

*نوروزی به جای شرح عملکرد که در هر نشست خبری مرسوم است گفت که ترجیح می دهیم جلسه با سوال خبرنگاران آغاز شود و پاسخ به سوالات را تفصیلی دهیم.

* شهردار وقتی در خصوص فعالیت خط دو قطار شهری اصفهان و تی. بی. ام و دستگاه حفاری توضیح می داد برای نشان دادن عملی فعالیت "مته" تی بی ام چندین بار با انگشت اشاره به لیوانی که روی میز و مقابلش بود، ضربه زد؛ در هر بار ضربه لیوان که ظاهرا حکم زمین را ایفا می کرد تکان می خورد شهردار که ناگهان نگران افتادن آن شده بود گفت «لیوان را از جلوی دست من بردارید».

*با وجود تاکید مجری مبنی بر پرسش تنها یک سوال از سوی خبرنگاران، اما تقریبا همه از زمان خود برای پرسیدن حداقل دو یا در مواردی چند سوال استفاده کردند، از این رو شهردار اصفهان تاکید داشت باید رویه‌ای برای طرح سؤال تعیین شود که خبرنگاران یا یک سؤال مطرح کنند یا همگی امکان طرح چند سؤال را داشته باشند و حقی از کسی ضایع نشود.

*خبرنگار باشگاه خبرنگاران معلول یکی از افرادی بود که سوال خود را از جایگاهی که قرار داشت پرسید؛ مجری بلندگو را به آخر سالن برد و ابتدا از این باشگاه که در تمام نشست های خبری شهردار حضور فعالی داشتند تشکر کرد؛ این خبرنگار نیز با بیان وضعیت و مشکل همیشگی جامعه معلولان برای تردد در سطح شهر سوال خود را مطرح کرد.

* ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه ظهر بود که نشست خبری شهردار به پایان رسید و با توجه به گذشت نیم ساعت از سقف تعیین شده هنوز تعداد هفت نفر دیگر از خبرنگاران سوال خود را نپرسیده بودند، شهردار اصفهان ادامه یافتن یا پایان نشست و مطرح کردن سایر سؤالات را منوط به رای حاضران دانست و خواست کسانی که موافق پایان جلسه هستند  صلواتی بفرستند و کسانی که موافق ادامه یافتن جلسه هستند دست بزنند که پس از فرستادن صلوات توسط خبرنگاران هیچ صدای دستی به گوش نرسید، از این رو مقرر شد اسامی آن دسته از خبرنگارانی که موفق به طرح سؤال خود نشدند در نشست بعدی شهردار در اولویت قرار گیرند.

* در پایان کلیپ ۱۲ دقیقه ای «همدلی برای ایران» با موضوع کمک‌های شهرداری اصفهان به مناطق سیل زده کشور پخش شد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پروژه هاي عمراني حمل و نقل عمومي شهر شهردار اصفهان عدالت اجتماعی مترو اصفهان نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۵۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار حادثه ریزش خیابان میر در اصفهان اثر نشست زمین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از نشت خطوط لوله ۴۰۰ میلی‌متری انتقال آب شرب خیابان میر به فلکه فیض شهر اصفهان در پی نشست زمین خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه تأثیر نشست زمین در شکستگی تأسیسات آب و فاضلاب را نمی‌توان نادیده گرفت، اظهار کرد: بعدازظهر امروز شکستگی یک خط لوله بتنی فاضلاب در عمق ۱.۵ متری زمین و در خیابان فیض گزارش شد و بلافاصله عوامل آب و فاضلاب، شهرداری و آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.

وی درباره نشتی خطوط لوله انتقال آب شرب ۴۰۰ میلی‌متری در عمق ۱.۵ متری خیابان میر به فلکه فیض شهر اصفهان، افزود: عوامل فنی و تعمیرات شرکت آب و فاضلاب از زمان وقوع حادثه عملیات حفاری تعویض و بازسازی خطوط لوله را آغاز کردند و پلیس راهور نسبت به اجرای طرح ترافیکی در محل اقدامات لازم را اجرایی کرده و تا اوایل امشب بازسازی خط لوله و ایمن‌سازی محل انجام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان پیرامون اینکه طی سال گذشته با توجه به شرایط فرونشست زمین، وقوع مخاطرات ناشی از شکستگی و ایجاد حفره و شکاف را در خیابان‌ها شهر اصفهان به ویژه خیابان فیض شاهد بودیم، تصریح کرد: به علت شرایط کم آبی و خشکی رودخانه زاینده‌رود، روند فرونشست زمین و تأثیرات آن در تشدید وقوع حوادث شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب فرسوده طی چند سال اخیر افزایش یافته است که با پایش‌های انجام شده در شبکه فاضلاب شهر اصفهان، ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌ها با قدمت بیش از ۵۰ سال، نیاز به بازسازی دارد و ۳۰ کیلومتر از شبکه‌ها در اولویت بازسازی است.

وی گفت: لازم است وزارت نیرو ضمن تأمین حقابه‌های قانونی زاینده رود اعم از کشاورزی و زیست محیطی و احیای تالاب گاوخونی و تسریع در اجرای طرح‌های تأمین آب استان و احیای رودخانه زاینده رود، نسبت به تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی شبکه‌های فرسوده و در معرض خطر اقدام شود.

شیشه‌فروش اظهار کرد: با توجه به تعدد وقوع حوادث شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب و فرسودگی و قدمت شبکه‌ها و اثرات فرونشست زمین در تشدید وقوع حوادث طی سال گذشته و امسال لازم است وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور جهت تخصیص اعتبارات مورد نیاز به استان برای رفع خطر و بازسازی شبکه‌های اولویت‌دار در مناطق آسیب‌پذیر اقدام کند.

وی افزود: مطالعات بررسی فرونشست زمین در دشت اصفهان با هدف اجرای طرح‌های کاهش خطر توسط شهرداری اصفهان و از طریق مشاور در حال تکمیل است و توسط مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی الزامات مرتبط با پیشگیری و کنترل فرونشست زمین در اصفهان تدوین شده که برای تأمین اعتبار برای اجرای طرح‌های مصوب و اضطراری به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان جنس شبکه‌های فاضلاب شهر اصفهان با قدمت بیش از ۵۰ ساله را بتنی اعلام کرد و گفت: گاهی اوقات لوله‌های فاضلاب با سایزهای مختلف خطر و تهدید جدی برای اصفهان است، بنابراین بر اساس مطالعات در مرحله نخست ۳۰۰ کیلومتر از این شبکه‌ها فرسوده شناسایی شد که از این میزان ۳۰ کیلومتر نیازمند تسریع در بازسازی است.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته ۱۰ کیلومتر از فرسودگی شبکه‌های فاضلاب اصفهان بازسازی شد، اما لازم است این ۳۰۰ کیلومتر و ۳۰ کیلومتر خطرآفرین به‌صورت ویژه مورد بازسازی و اصلاح قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بازسازی و مرمت شبکه‌های فاضلاب خیابان‌ها و معابر در شهر شاهین‌شهر، خمینی‌شهر، درچه و اصفهان به منظور پیشگیری و کنترل وقوع حوادث بسیار مهم است.

کد خبر 740019

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبات حوزه صنعت و کشاورزی در بخش‌های خبری
  • اصفهانی‌ها نمی‌پذیرند که زاینده‌رود به رودخانه فصلی تبدیل شود/ شهرداری خانه بزرگ مردم است
  • تکرار حادثه ریزش خیابان میر در اصفهان بر اثر نشست زمین + عکس
  • تکرار حادثه ریزش خیابان میر در اصفهان اثر نشست زمین
  • نشتی خط لوله ۴۰۰ میلیمتری انتقال آب شرب اصفهان به علت نشست زمین
  • برگزاری چهارمین نوروزگاه شهرستان لنجان در باغ موزه چهلستون
  • سرمربی تیم نکونام مثل ژاوی خداحافظی کرد!‏
  • نشست خبری وزیر امور خارجه و اسماییل هنیه برگزار شد
  • آغاز نشست خبری امیرعبداللهیان و هنیه
  • بازیکن ایرانی در ترکیب تیم ملی سوریه! / ایراندوست همراه هکتور کوپر به نشست خبری هم رفت