Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@18:02:14 GMT

کشته شدن ۷۶ نفر به دلیل سیل در کشور/ کاهش آمار خودکشی

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۵۹۳۶

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن ۷۶ نفر بر اثر سیل و یا ریزش آوار در کشور خبر داد. آفتاب‌‌نیوز : احمد شجاعی بعد از ظهر چهار شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تعداد سیل زدگان در سیل اخیر کشور بیان کرد: تعداد جان باختگان در سیل اخیر کشور ۷۶ نفر است که بیشترین آمار کشته شدگان در سیل اخیر شیراز است که ۲۱ نفر جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اکثر کشته شدگان در اثر غرق شدگی و ریزش آوار است.
وی با اشاره به آمار خودکشی در ایران افزود: آمار خود کشی در ایران به نسبت کشورهای اروپایی بسیار پایین‌تر است، اما ما دو سال پیش آمار تعداد خود کشی‌های ایران را اعلام کردیم و نتیجه مطلوبی نداشت.
وی با اشاره به رتبه ایران در خودکشی تصریح کرد: رتبه کشور ایران در خود کشی ۶۴ از ۱۶۴ کشور جهان است در حالی که افغانستان رتبه ۱۲۴ را دارد.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به آمار سقط جنین در سال گذشته افزود: در سال گذشته آمار سقط جنین ۹ هزار و ۱۴۳ هزار بوده که در حالی آمار سال ۹۶ آمار سقط جنین ۹ هزار و ۳۰۴ بوده و قریب بر سه درصد کاهش یافته است.
شجاعی با اشاره به معاینات انجام شده در پزشکی قانونی، گفت: در سال گذشته معاینات انجام شده در این سازمان بالغ بر یک میلیون و ۷۶۰ هزار و ۴۵۸ معاینه بوده است.
وی ادامه داد: در سال ۹۶ معاینات انجام شده قریب بر یک میلیون و ۶۶۶ هزار و ۳۴۶ معاینه بوده که در سال ۹۷ قریب بر ۶ درصد افزایش داشته ایم.
شجاعی با اشاره تفکیک آمار سال ۹۶ و ۹۷ یادآور شد: معاینات انجام شده به تفکیک جنسیت قریب بر یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۸۰۲ نفر مرد و ۵۸۳ هزار و ۶۵۶ نفر زن بوده است.
وی با اشاره به تعداد معاینات انجام شده در سال گذشته تصرین کرد: تعداد معاینات انجام شده حادثه کار در سال گذشته را ۲۸ هزار و ۵۶۸ مورد بوده است و از این تعداد یک هزار و ۳۷۸ نفر زن و ۲۷ هزار و ۷۵۱ نفر مرد بوده است که سه درصد رشد داشته است.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص به مراجعه مردم در ارتباط به نزاع بیان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۵۹۳ نفر بوده است که بیش از ۴۰۵ هزار نفر آن مرد و قریب بر ۱۸۸ هزار نفر آن زن بوده است که نسبت به سال ۹۶ سه درصد افزایش داشته است.
منبع: مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سیل و آبگرفتگی خودکشی سازمان پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۵۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین وضعیت پزشکی۹۷ درصد از زائران حج در سیستان و بلوچستان

سیدمحمدمهدی سجادی گفت: با نزدیک شدن به موسم حج تمتع، معاینات پزشکی پیش از اعزام زائران در ۶ شهرستان و در قالب ۱۵ کاروان با حضور سه پزشک در دستور کار این جمعیت قرار گرفت.

وی ادامه داد:در این راستا در یک‌ماه گذشته معاینات اولیه یک‌هزار و ۷۵۵ نفر زائر اعزامی سیستان و بلوچستان انجام شده و لیست اسامی در سامانه پزشکی حج و زیارت ثبت شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: زائرانی که مشکل حادی نداشته باشند و سلامت آنها جهت تشرف به حج احراز شود در سامانه پزشکی حج و زیارت تایید می‌شود و برای ادامه مراحل ثبت نام به کاروان‌ها معرفی خواهند شد.

وی توصیه کرد زائرانی که نیاز به مصرف دارو دارند، اقدام به تامین داروهای مورد نیاز سفر کنند و از زمان معاینات تا پایان سفر مراقبت‌های لازم را تحت نظر پزشک معاین و پزشک کاروان داشته باشند.

سجادی در خصوص واکسیناسیون حجاج گفت: مقدمات آن در حال انجام است و به محض ارسال واکسن به استان و دریافت دُزهای مورد نیاز آغاز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • انجام معاینات پزشکی و واکسیناسیون ۹۶۵ نفر از زائران حج تمتع
  • طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار
  • ارتباط میان سکته قلبی و ریزش مو کشف شد
  • نجات شهروند لنگرودی با حضور به موقع پلیس
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • نجات یک شهروند از خودکشی در مسکن مهر لنگرود
  • کاهش ۳۴درصدی مسمومیت با گاز مواکسید کربن درچهارمحال و بختیاری
  • تعیین وضعیت پزشکی۹۷ درصد از زائران حج در سیستان و بلوچستان
  • (ویدئو) «سعید بی‌ناموس» که بود و چگونه در ساختمان وزرا خودکشی کرد؟