Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@05:19:35 GMT

29 نوع قلم مواد غذایی غیر مجاز در قرچک امحا شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۵۹۵۴

29 نوع قلم مواد غذایی غیر مجاز در قرچک امحا شد

به گزارش ایرنا، احمد نوراللهی در جمع خبرنگاران گفت: واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت قرچک در جریان بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله سوپرمارکت ها، موفق به شناسایی 29 قلم مواد غذایی شامل انواع شیرینی، آب میوه، لواشک و آلوچه غیر مجاز شد.
وی افزود: با شناسایی این مواد غذایی غیر مجاز، بازرسان شبکه بهداشت نسبت به جمع آوری این اقلام در سطح شهرستان و امحاء آن اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: این مواد غذایی حاوی مواد غیر بهداشتی و غیر مجاز بودند که در صورت استفاده می تواند صدمات جبران ناپذیری بهداشتی به افراد وارد کند.
نوراللهی تأکید کرد: کارشناسان و بازرسین بهداشت محیط شبکه بهداشت قرچک به طور مستمر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی بازدید و مواد غیر مجاز و غیر بهداشتی را جمع آوری و امحا می کنند ضمن آن که با متخلفین برخورد قانونی صورت می گیرد.
وی گفت: از مردم نیز درخواست می شود تا به منظور حفظ سلامتی خود و خانواده، دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی مورد نیاز خود را تنها مراکز مجاز عرضه تهیه نموده و از خرید اقلام و کالاهای قاچاق و غیر مجاز خودداری نمایند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان قرچک تصریح کرد: کالاهای مجاز می باید دارای تاریخ تولید، تاریخ مصرف ، نشان استاندارد و نیز برچسب اصالت کالا باشند.
وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف و یا مورد مشکوک در تهیه و توزیع مواد غذایی و بهداشتی، مراتب را با شماره 190 به اطلاع کارشناسان شبکه بهداشت برسانند.
**350 میلیون ریال دارو و اقلام بهداشتی به مناطق سیل زده ارسال شد
وی همچنین از ارسال 350 میلیون ریال دارو و اقلام بهداشتی اهدایی از سوی پزشکان و داروخانه داران شهرستان قرچک به مناطق سیل زده خبر داد.
نوراللهی افزود:با توجه به خسارات جدی سیل به استان های گلستان، لرستان و خوزستان و با توجه به بسیج امکانات ستاد مدیریت بحران شهرستان قرچک، پزشکان بخش خصوصی و موسسین داروخانه ها و درمانگاه های بخش خصوصی شهرستان به طور خودجوش، کالاهای مورد نیاز مردم سیل زده را تهیه و به این مناطق ارسال کردند.
وی اظهار داشت: این کالاها به ارزش 350 میلیون ریال شامل شیرخشک ، پوشک و داروهای اولیه مورد نیاز مردم است که به مناطق سیل زده خوزستان ارسال شد.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 تهیه و توزیع مواد خانواده سیل شبکه بهداشت و درمان مواد غذایی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۴۸ واحد متخلف در منطقه ثامن در طرح سلامت نوروزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس مرکز بهداشت ثامن گفت: از ابتدای طرح تشدید سلامت نوروزی  از ۱۵ اسفند پارسال تا ۲۵ فروردین امسال  بیش از ۸ هزار بازدید نظارتی از اماکن عمومی و تهیه وتوزیع مواد غذایی به ثبت رسید.

 دکتر فرید رضا صحی زاده افزود: از نتایج این بازدید تعداد ۳ هزارو  ۲۵۹ اخطاریه بهداشتی به متصدیان برای رفع نواقص و معرفی به مراجع قضایی انجام و  تعداد  ۴۸ واجد صنفی متخلف پلمب شد.

وی گفت: در نتایج این بازدید‌ها همچنین بیش از ۸ تن مواد غذایی  معدوم و تعداد ۵۰۰ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی  انجام شد.

رییس مرکز بهداشت ثامن گفت: نظارت برمراکز تهیه وتوزیع مواد غذایی واماکن عمومی نقش بسزایی در افزایش شاخص‌های بهداشتی و حفظ سلامت غذایی زائرین ومجاوران دارد.

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی ۳ تن مواد غذایی در زبرخان
  • بیش از۴۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سیستان و بلوچستان معدوم شد
  • معدوم‌سازی ۴۷ تن کیلوگرم مواد غذایی فاسد
  • انجام بیش از ۱۱ هزار بازدید از مراکز تهیه و عرضه غذا در تالش
  • پلمب ۳ واحد صنفی در فیروزه
  • ۴۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در مشهد مهر و موم شد
  • ۴۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در مشهد پلمب شد
  • امحای سه تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در فریمان
  • پلمب ۴۸ واحد متخلف در منطقه ثامن در طرح سلامت نوروزی
  • پلمب فروشگاه عرضه کننده گوشت قرمز غیر مجاز در شهرستان مشهد