Web Analytics Made Easy - Statcounter

دلیل توقف برنامه‌های عمرانی شهر اصفهان و نظارت طلبی از اداره کل ارشاد از جمله مواردی بود که در نشست خبری امروز شهردار اصفهان مطرح شد. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، قدرت الله نوروزی ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار داشت: تلاش می‌کنیم که از نقطه نظرات و تفکرات سازه‌ای که در شهرداری حاکم است فاصله بگیریم و نگاه مهندسی را به نگاه اجتماعی تبدیل کنیم، لذا اقدامات صورت گرفته از ابتدا تاکنون نیز به همین منوال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در ابتدای فعالیت‌ در مدیریت شهری این نقد بر ما وارد شد که چرا در شهر، کارهای عمرانی صورت نمی‌گیرد، در حالی که ما با برنامه، سکان مدیریت شهر را بر عهده گرفتیم بنابراین در ابتدا باید مسائل را بررسی و سپس فعالیت‌های عمرانی را آغاز می‌کردیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: اقدامات عمرانی شهر در سال‌های گذشته به اوج خود رسید، به طوری که در سال جاری از ما می‌پرسند چرا فقط به کارهای عمرانی در شهر رسیدگی می‌کنید و این در حالی است که مدیریت شهری در کنار رسیدگی به کارهای عمرانی و آبادانی در شهر، به نرم افزارها و مسائل فرهنگی توجه می‌کند، چه بسا اگر بخشی از کار به تندی پیش رود و بخش دیگری متوقف شود توازن در کار به هم می‌خورد و باید به همه موارد به طور همزمان پرداخته شود.

وی با اشاره به هفته فرهنگی اصفهان اظهار داشت: تعدادی از برنامه‌های اصفهان در هفته فرهنگی برای همدردی با ملت سیل‌زده ایران تعطیل شد، اما برنامه‌های مختلفی از این هفته در حال برگزاری است و مواردی که خاص بوده اجرا و موارد دیگر تعطیل شد.

نوروزی افزود: امسال در کشور تنها شهرداری اصفهان توانسته بودجه‌ شهر را به 37 درصد افزایش دهد، به طور یقین جذب این بودجه کار ساده‌ای نبود، بودجه 3 هزار میلیارد تومانی سال 97 در سال جاری به 4 هزار و 100 میلیارد تومان رسید که این اقدام نیاز به برنامه‌ریزی، تدبیر، کار مداوم و شبانه روزی همراه با همراهی و تعامل مردم داشت.

نخستین دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شهر اصفهان راه‌اندازی شدتونل بهشت‌آباد و سد سوم کوهرنگ بدهی دولت به مردم اصفهان؛ چشم‌انتظاری اصفهانی‌ها کی به اتمام می‌رسد‌؟

وی با اشاره به  نحوه ادامه برنامه‌های فرهنگی و تفریحی شهرداری و انتقاد امام جمعه موقت اصفهان، اظهار داشت: این موضوع به اجزای مختلفی از جمله ارشاد، حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و تمام کسانی که علاوه بر وظایف ذاتی خود در حوزه‌های فرهنگی نیز کار می‌کنند، بر می‌گردد و شهرداری همان گونه که خدمات ارائه می دهد زیرساخت‌ها را برای تسهیل امور فرهنگی فراهم می‌کند و زمینه سازی برای احداث سینما نیز از جمله اقدامات است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: سال گذشته سینما ساحل اصفهان را با کمک بخش خصوصی تجهیز و تنها سالن این سینما را به 9 سالن با هدف رخ دادن اتفاقات خوب و ترویج موازین شرعی در این سالن تبدیل کردیم.

وی ادامه داد: مردم باید در فضایی مناسب شاد باشند، اما اینکه در این سینما چه چیزهایی تولید و ارائه می‌شود نیاز به نظارت دستگاه‌های مربوطه دارد و ما نمی‌توانیم خیابان بسازیم و مواظب باشیم در آن خیابان شهروندان مرتکب گناه نشوند.

نوروزی با بیان اینکه ما زمینه ترویج گناه را فراهم نکردیم، گفت: هدف شهرداری این است تا جوانان و مردم اوقات فراغت خود را درست سپری کنند، ماموریت شهرداری توسعه فضاهای فرهنگی است و در این راستا امیدواریم بتوانیم مراکز فرهنگی و سینماها را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: علی‌رغم گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی نه تنها سینمایی در شهر اضافه نشده بود، بلکه یکی از سینماهای شهر نیز تعطیل شد، اما در یک سال گذشته در رهنان و خوراسگان سینما راه‌اندازی کردیم و از همه امکانات استفاده می‌کنیم تا شادابی در بین شهروندان وجود داشته باشد.

شهردار اصفهان افزود: وی باید برنامه‌های شاد در شهر برگزار شود، در این راستا قرار بود چهار سینما در سطح شهر راه اندازی شود، اما با وجود برنامه‌های سنگینی که وجود داشت موفق به ایجاد دو سینما در شهر شدیم البته در این راستا به تلاش‌هایمان ادامه خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: اگر احداث سینما، ساماندهی چهارباغ و توسعه فضاهای فرهنگی و بازسازی آن‌ها را دور از اقدامات ارزشمند برای ارتقاء سطح فرهنگی جامعه بدانیم این موضوع با واقعیت سازگاری ندارد و امیدواریم شهرداری اصفهان بتواند در سال‌های آینده در هر منطقه محروم شهر یک سالن سینما احداث کند و مراکز فرهنگی را با توجه به نیاز جامعه امروز افزایش دهد.

نوروزی با اشاره به تحقق بیش از 88 درصدی بودجه شهر، اظهار داشت: سال گذشته شهرداری اصفهان موفق به تحقق 88.4 درصدی بودجه شد که در این راستا در بین کلان شهرهای کشور از وضعیت بسیار خوبی در خصوص تحقق بودجه برخوردار بود.

وی ادامه داد: سال گذشته در این موقع خیلی ها فکر می‌کردند که شهرداری اصفهان نمی‌تواند بودجه 3 هزار میلیارد تومانی را تحقق بخشد، اما در پایان سال گذشته 88.4 درصد بودجه در شرایطی که بسیاری از کلان شهرها با مشکل بزرگ عدم تحقق بودجه مواجه شدند، محقق شد. با توجه به تحقق بودجه، توانستیم حقوق تمامی کارگران و کارمندان خود را به روز پرداخت کنیم.

شهردار اصفهان افزود: علی‌رغم خشک شدن چاه‌های آب، توانستیم 3 هکتار فضای سبز در سالن اجلاس ایجاد کنیم، در سال گذشته 217 هزار مترمربع چمن مقاوم به کم آبی را جایگزین چمن‌های پرآب شهر کردیم و در سال جاری اعتبار زیادی برای توسعه فضای سبز در بودجه پیش‌بینی کردیم به طوری که 520 هزار مترمربع فضای سبز برای سال 98هدف گذاری شده همچنین برای سال آینده نیز 936 هزارمترمربع پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال‌ها پیش 12 هزار هکتار فضای سبز در شهر اصفهان وجود داشت که البته بخش زیادی از آن باغات بود که امروز تبدیل به مجتمع‌های مسکونی و خیابان‌های عریض و طولانی شده است به طوری که امروز تنها 5 هزار هکتار فضای سبز در شهر وجود دارد که سه هزار و 700 هکتار آن در اختیار شهرداری است.

نوروزی گفت: سال گذشته ستاد مبارزه با خشکسالی برای نجات فضای سبز و درختان که بخشی از هویت شهر به شمار می‌رود، تشکیل شد و در این راستا برای نجات درختان شهر سال گذشته 33 هزار تانکر آب خریداری کردیم، دو تصفیه خانه در جنوب و شمال شهر اصفهان راه‌اندازی شد که امسال نیز این اقدامات استمرار خواهد داشت.

انتهای پیام/ش

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۶۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۶۴ درصدی طرحهای عمرانی از بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    انور سعیدی   در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رقم بودجه تدوین‌شده شهرداری اشنویه برای سال جاری ۱۵٠ میلیارد تومان است.

وی افزود: برخلاف سال‌های قبل بیشترین سهم از بودجه سال جاری (۶۴ درصد) صرف عملیات عمرانی سطح شهر خواهد بود.

شهردار اشنویه گفت: بخش زیادی از درآمدهای شهرداری صرف پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و کارگران بخش خدمات شده و ماهانه ۸۰۰ میلیون تومان به کارمندان شهرداری حقوق پرداخت می‌شود.

سعیدی ادامه داد: احداث میدان میوه و تره‌بار به صورت امانی (در صورت مشارکت نداشتن سرمایه‌گذار) آسفالت معابر و کوچه‌ها، ادامه طرح‌های عمرانی همچون پیاده‌روی سلامت قلاتوک، ادامه احداث دیوار ساحلی و فضای سبز ساحل رودخانه گلاز، پلاک‌زنی پیاده‌روها، ساماندهی پارک جنگلی قلاتوک، تکمیل سایت پسماند، انتقال ترمینال به جایگاه قبلی و ساماندهی آن پس از احداث میدان میوه و تره‌بار جدید در روستای علی‌آباد از مهم‌ترین اقدامات عمرانی آینده خواهد بود.

 

 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است
  • سهم ۶۴ درصدی طرحهای عمرانی از بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اشنویه
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • انحراف در بودجه شهرداری کرمانشاه
  • مهمانی اصفهان | در هفته اصفهان چه خبر است؟
  • سهم ۶۴ درصدی عملیات‌های عمرانی از بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اشنویه
  • اجرای ۴۲۰ برنامه در هفته فرهنگی اصفهان
  • اجرای ۳۵۰ برنامه در هفته فرهنگی اصفهان
  • واگذاری مجموعه تاریخی ریسباف به شهرداری اصفهان