Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@13:09:24 GMT

کشت برنج در آستارا آغاز شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۶۰۵۵

کشت برنج در آستارا آغاز شد

آستارا - ایرنا - کشت برنج در آستارا با نخستین نشاء مکانیزه در یک هکتار شالیزار نور علی محله بخش لوندویل این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی آستارا روز چهارشنبه در اجرای نخستین نشاء برنج در این شهرستان گفت: نخستین نشاء از نوع هاشمی توسط 'التفات شاهد' انجام شد که خزانه برنج خود را در اوایل فروردین ایجاد کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایرج شیارکار اظهار داشت: بیشتر شالیکاران این شهرستان در نیمه دوم اردیبهشت ماه برای کشت اقدام می کنند و اغلب برنج ها از نوع هاشمی است.
وی خاطرنشان کرد: متوسط عملکرد این گونه برنج، چهار و نیم تن شلتوک در هکتار و سطح زیرکشت برنج در آستارا پایین تر از شهرستان های گیلان است و سالانه بالغ بر پنج هزار تن برنج سفید مازاد مصرف به مناطق دیگر منتقل می شود.
وی ادامه داد: برای نظارت بر کاشت و برداشت برنج، مهندسان کشاورزی شرکت های خدمات مشاوره کشاورزی با اداره جهاد کشاورزی آستارا همکاری می کنند.
فرماندار آستارا هم گفت: حمایت از کشاورزان در سال رونق تولید در دستور کار دولت است و برای خرید ماشین آلات کشاورزی تسهیلات ارزان قیمت داده خواهد شد.
حسن رستم زاد افزود: در سال زراعی 98 با توجه به بارش باران و لایروبی آب بندان ها و رودخانه ها، در تامین آب کشاورزی مشکل نخواهیم داشت و کشاورزان، بدون دغدغه فعالیت کنند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا هم گفت: کشاورزان نقش تعیین کننده در رونق اقتصاد مقاومتی دارند و باید مورد حمایت قرار گیرند.
آستارا شش هزار بهره بردار کشاورزی دارد که بیشتر آنها شالیکار هستند و در سال گذشته از سه هزار و 200 هکتار شالیزار، 14 هزار و 900 تن شلتوک برداشت و هشت هزار و 200 تن برنج سفید تولید شد.
این شهرستان با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد.
7105 / 7124 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كشت برنج جهاد كشاورزي آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۶۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان تقسیم اراضی بعد از فوت وراث وجود ندارد

محمد احمدی مدیر مهندسی وحدنگاری اراضی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر قانون جلوگیری از خردشدن اراضی با صدور سند موافقت نمی کنیم، از این رو وراث بصورت مشاعی به میزان قدرالسهم خود باید اراضی سند بگیرند.

به گفته او، بنابر مصوبه سال ۸۵، ملاک عمل ما قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشور است، لذا بعد از فوت صاحب زمین امکان تقسیم اراضی وجود ندارد.

احمدی با اشاره به هزینه صدور سند اراضی کشاورزی افزود: هزینه صدور سند از جمله تهیه نقشه کاداستر برعهده دولت است و تنها کشاورزان هزینه مختصری برای صدور سند پرداخت می کنند که در مقابل هزینه پرداختی دولت رقم چشمگیری نیست.

مجری و مدیر پروژه رفع تداخلات اراضی کشاورزی درباره اینکه با سندددار شدن اراضی کشاورزی از کشاورزان مالیات دریافت می شود، گفت: در برنامه هفتم قانونی مبنی بر پرداخت مالیات توسط کشاورزان نداریم و اگر قانون بر آن باشد که از کشاورزان مالیات دریافت شود، ارتباطی به سنددار شدن یا سند نداشتن ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۵ هزار تُنی سیب‌زمینی کردستان به کشورهای همسایه
  • شخم بیش از نیمی از شالیزار‌های شهرستان ماسال
  • قائم شهر شهرستان پیشرو در کشت مکانیزه برنج
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • امکان تقسیم اراضی بعد از فوت وراث وجود ندارد
  • خرید نهال لیبل دار، ۲۹ هزار تومان از نهالستان تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • خرید توافقی ۷۰۰۰ تن سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان شمالی
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان‌شمالی