Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-28@20:03:41 GMT

عملیات ضد جاسوسی کی‌روش در اسپایر

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۶۰۶۳

عملیات ضد جاسوسی کی‌روش در اسپایر

پوشانده شدن دور زمین تمرین تیم ملی با پارچه های سیاه و سبز رنگ حال و هوای امنیتی به این تمرین داد؛ انگار عملیات ضد جاسوسی کی روش برای جام ملت ها آغاز شده است.

به گزارش "ورزش‌سه"، تیم ملی فوتبال در شرایطی اردوی خود را در کشور قطر برپا کرده که کارلوس کی روش همه تدابیر امنیتی را برای جلوگیری از لو رفتن تاکتیک ها و شرایط نفراتش به کار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمربی تیم ملی که پیش از برپایی اردو در قطر ناراحتی اش از خصوصی نماندن تمرینات در کمپ اسپایر را علنی کرده بود، همچنان نگران این است که مربیان سایر تیم های آسیایی و رقبای تیم ملی در جام ملت ها بتوانند اطلاعات ایران را به دست آورند.


از این رو کی روش که همواره قبل از تورنمنت های مهم سعی کرده تیم ملی را مخفی نگه دارد، اینبار نیز دست به چنین کاری زده است. تمرین دیروز تیم ملی یک اتفاق جالب را در خود جای داده بود که نشان از حساسیت های کی روش برای تمرین پشت درهای کاملا بسته دارد. افرادی از کشور قطر دیروز دور زمین تمرین تیم ملی را با پارچه های سیاه و سبز رنگ به طور کامل پوشاندند؛ به طوری که از روی سکوهای ورزشگاه هیچ دیدی به زمین تمرین وجود ندارد.

 


از سوی دیگر 5 مامور امنیتی کشور قطر با جلیقه های رنگی نیز در حین برگزاری تمرینات تیم کی روش بالای سکوهای ورزشگاه مستقر می شوند تا مبادا کسی بتواند وارد زمین شود و کارهای تاکتیکی تیم ملی را تماشا کند.

 

سرمربی پرتغالی تیم ملی اما با وجود این تدابیر امنیتی برای جلوگیری از لو رفتن تاکتیک هایش، برخی دستیارانش را نیز مامور کرده تا به سکوهای زمین تمرین بروند و در حین برگزاری تمرینات همه جا را زیر نظر بگیرند تا کسی از تیم های رقیب نتواند اطلاعاتی از تمرین به دست آورد.


نکته قابل توجه اینکه روز گذشته به عکاس ایرانی حاضر در تمرین تیم ملی نیز فقط به مدت 15 دقیقه اجازه عکاسی داده شد.

 


کی روش در گذشته نیز قبل از تورنمنت های مهم دست به چنین کارهایی زده است و حالا نیز این مساله ادامه پیدامی کند. سرمربی تیم ملی حتی بازی دوستانه با قطر را نیز تصمیم گرفته پشت درهای بسته برگزار کند و از این رو درباره فلسطین نیز چنین تصمیمی دارد. هرچند که مسئولان فدراسیون در صدد هستند تا کی روش را راضی کنند بازی در برابر فلسطین آزاد باشد و علاقه مندان بتوانند این بازی تیم ملی را تماشا کنند.

 

خبرنگار: علیرضا هاشمی

تمرینات تیم ملی ایران کارلوس کی روش(سرمربی) تیم ملی ایران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تمرینات تیم ملی ایران کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۶۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیون دلاری آمریکا برای ابزار جاسوسی پوشیدنی

ایتنا - براساس گزارش‌ها، دولت فدرال دست‌کم ۲۲ میلیون دلار برای تولید لباس‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که «قادر است داده‌های صوتی، تصویری و موقعیت جغرافیایی را ضبط کند».
براساس بیانیه مطبوعاتی ۲۲ اوت دفتر مدیر فعالیت‌های طرح‌های پژوهشی‌ پیشرفته اطلاعاتی، یارپا (IARPA)، بازوی پژوهش و توسعه این سازمان، «به‌تازگی برنامه‌ای پیشرفته راه‌اندازی کرده که هدف آن به واقعیت بدل کردن لباس‌های رایانه‌ای با کارایی بالا است».

یارپا اعلام کرد که مدیر اطلاعات ملی برنامه اسمارت ئی‌پنتز (SMART ePANTS) را که مخفف سیستم‌های نساجی هوشمند برقی و شبکه‌ای است، ستود و گفت که «به دنبال تولید لباس‌هایی با سیستم‌های صوتی، تصویری و حسگر موقعیت جغرافیایی یکپارچه است که کشسانی، انعطاف‌پذیری، قابلیت شستشو و راحتی منسوجات معمولی را دارد.»

یارپا نوشت، جامعه اطلاعاتی آمریکا از این لباس‌ها استفاده خواهد کرد. از آنجا که فناوری نظارت در لباس بافته می‌شود، «کارکنان جامعه اطلاعاتی بدون نیاز به استفاده از دستگاه‌های ناخوشایند، بزرگ و سفت، اطلاعات را با هندزفری محیطی خود ضبط می‌کنند».

مثلا براساس این بیانیه، این فناوری قادر است «به کارمندان و نخستین امدادگران محیط‌های خطرناک و پراسترس مانند صحنه‌های جنایت و بازرسی‌های کنترل تسلیحات بی‌آنکه مانع از توانایی آن‌ها برای انجام عملیات سریع و ایمن شود کمک کند.»

هدف برنامه اسمارت ئی‌پنتز این است که «سیستم‌های حسگر» را در لباس‌هایی همچون پیراهن، شلوار، جوراب و لباس زیر بگنجاند.

نشریه آنلاین اینترسپت گزارش داد که دولت فدرال دست‌کم ۲۲ میلیون دلار بودجه به این برنامه اختصاص داده است.

اکنون مشخص نیست که یارپا چقدر با این سرمایه‌گذاری خود خطر کرده است. وب‌سایت این سازمان خود را سرمایه‌گذار «بودجه فدرال در طرح‌های پرخطر و پرسود برای یاکوبسن هشدار داد که پیشرفت ابزارهای پوشیدنی هوشمند به نگرانی‌های آتی این دولت درمورد نظارت زیست‌سنجی بایومتریک می‌انجامد. رسیدگی به چالش‌های پیش‌رو جامعه اطلاعاتی» توصیف می‌کند.

آنی یاکوبسن، نویسنده کتابی به نام «مغز پنتاگون» درباره سازمان طرح‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی، دارپا (DARPA) به این نشریه گفت: «بسیاری از برنامه‌های یارپا و دارپا مثل پرت کردن اسپاگتی به سمت یخچال‌اند. هم ممکن است بچسبد و هم نچسبد.»

دکتر داوسون کیگل، مدیر برنامه یارپا که هدایت برنامه اسمارت ئی‌پنتز را به عهده دارد، گفت که گرچه به «جنبه اطلاعاتی این برنامه افتخار می‌کند»، اما «از امکاناتی که پژوهش این برنامه برای دنیای بزرگ می‌آورد ذوق‌زده است»‌. او گفت برای ایجاد این برنامه تا حدی از پدرش الهام گرفت که مبتلا به دیابت بود و به همین دلیل باید سلامت خود را چند بار در روز پایش می‌کرد.

او توضیح داد که تجربه پدرش با پژوهش‌هایی همراه شد که نشان می‌دهد اجزای یک رایانه «پیشتر مثل تکه‌هایی جداگانه ساخته شده‌اند». دکتر کیگل گفت اگر بتوانید تمامی اجزا را به دستگاه پوشیدنی واحد تبدیل کنید، هدف برنامه محقق خواهد شد.

یاکوبسن هشدار داد که پیشرفت ابزارهای پوشیدنی هوشمند به نگرانی‌های آتی این دولت درمورد نظارت زیست‌سنجی بایومتریک می‌انجامد.

یاکوبسن به اینترسپت گفت: «آن‌ها اکنون در موقعیتی‌اند که بر شما کاملا تسلط دارند. در اداره امنیت حمل و نقل (TSA) می‌توانند با گوش‌پاک‌کن از دستتان برای [شناسایی] مواد منفجره نمونه‌گیری کنند. حالا فرض کنید اسمارت ئی‌پنتز ماده شیمیایی را روی پوستتان تشخیص بدهد – تصور کنید این مسئله به کجا می‌کشد.»

اما یارپا این ادعا را تکذیب کرد و نیکول دی های، سخنگوی این سازمان، به این رسانه گفت: «برنامه‌های یارپا مطابق و پایبند به آیین‌نامه‌های سختگیرانه آزادی‌های مدنی و حفاظت از حریم خصوصی طراحی و اجرا شده است. افزون بر این، یارپا در جریان تلاش‌های پژوهشی ما، بررسی‌های مربوط به آزادی‌های مدنی و حفظ حریم خصوصی را انجام می‌دهد.»  

دیگر خبرها

  • برکناری یک فرمانده اروپایی به اتهام جاسوسی
  • رسوایی جدید متا؛ جاسوسی از اسنپ‌چت و یوتیوب با «پروژه شکارچیان روح»
  • عملیات اجرایی احداث مجتمع مسکونی 208 واحدی در روستای یوسفکند مهاباد
  • تمرین بازیکنان سپاهان با حضور هواداران در نقش‌جهان
  • هنوز خبری از سرمربی پرسپولیس نیست!
  • سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیون دلاری آمریکا برای ابزار جاسوسی پوشیدنی
  • برگزاری تمرین پرسپولیس در غیاب سرمربی و ۶ ملی پوش
  • پیگیری تمرین پرسپولیس در غیاب اوسمار
  • گزارش دومین تمرین پرسپولیس بدون سرمربی
  • چین به هک اطلاعات مقامات آمریکا و انگلیس متهم شد