Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@12:47:21 GMT

روابط بانکی ایران با کنلون چین متوقف نیست

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۶۱۹۶

روابط بانکی ایران با کنلون چین متوقف نیست

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری خارجی اتاق بازرگانی می‌گوید روابط بانکی ایران با بانک کنلون چین متوقف نیست، ولی این روابط محدود به کالاهای بشردوستانه شده است.

فریال مستوفی در گفتگو با ایبِنا درباره برخی اخبار منتشر شده در خصوص توقف همکاری های بانکی کنلون بانک چین با ایران گفت: شنیدن این خبر تعجب آور بود زیرا که بانک کونلون از پنجم نوامبر روابط خود با ایران را تنها محدود به کالاهای بشردوستانه مانند دارو، مواد غذایی و تجهیزات پزشکی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: روز دوشنبه براساس اطلاعاتی که از مسئولان بانک کنلون چین گرفتم، قرار نیست که این روابط متوقف شود و همچنان برای کالاهای بشردوستانه ادامه خواهد داشت.

رییس مرکز سرمایه گذاری اتاق بازرگانی تهران گفت: براساس اطلاعاتی که از مسئولان بانک کنلون گرفتم، هیات مدیره این بانک بعد از تصمیم اخیر آمریکا در لغو معافیت خرید نفت از ایران جلسه ای را برگزار خواهد کرد تا درباره آینده همکاری های خود با ایران تصمیم گیری کند.

مستوفی تصریح کرد: دلیل این موضوع نیز آن است که بعد از لغو معافیت از تحریم های خرید نفت ایران از سوی آمریکا، به طور عملی ایران دیگر پولی در حساب خود نزد بانک کنلون نخواهد داشت تا با استفاده از آن معاملاتش را انجام دهد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی افزود: من نظر شخصی خود را به مسئولان بانک کنلون گفتم؛ همچنان باید این امکان وجود داشته باشد که بانک های ایرانی که مشمول تحریم نیستند بتوانند برای بانک کنلون ال سی باز کرده یا حواله پولی بفرستند و ما به ازای آن خرید کالاهای بشردوستانه انجام شود.

وی خاطرنشان کرد که همچنان باید منتظر موضع رسمی چینی ها در خصوص لغو معافیت از تحریم خرید نفت ایران از سوی آمریکا باشیم. مستوفی همچنین تاکید کرد که دستکم در شرایط فعلی به صفر رساندن صادرات نفت ایران امکان پذیر نیست، ولی در عین حال کاهش صادرات نفت ایران به کمتر از ۵۰۰ هزار بشکه در روز نیز درآمدهای کشور را به شدت کاهش خواهد داد.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی اظهار داشت: با توجه به خسارات فراوان سیل در کشور و همچنین بودجه ای که دولت برای بخش عمرانی در نظر گرفته، به سختی بتوان مواد اولیه مورد نیاز برای صنایع را تامین یا فناوری وارد کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کنلون بانک چین روابط بانکی کالاهای بشردوستانه معافیت خرید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۶۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مهم پلیس فتا درباره استفاده از کارت بانکی

سرهنگ داوود معظمی گودرزی با بیان اینکه اغلب اوقات کارت پس انداز افراد همان کارت بانکی است که خرید روزانه با آن انجام می‌دهند و مجزا نیست، گفت: خواهشی که از هموطنان عزیز دارم این است که در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار توجه بیشتری به کارت بانکی خود داشته باشند.

به گزارش ایسنا، رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کرد.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی با بیان اینکه اغلب اوقات کارت پس انداز افراد همان کارت بانکی است که خرید روزانه با آن انجام می‌دهند و مجزا نیست، گفت: خواهشی که از هموطنان عزیز دارم این است که در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار توجه بیشتری به کارت بانکی خود داشته باشند.

وی افزود: افراد توجه کنند که کارت بانکی را خودشان بکشند و رمز را خودشان وارد کنند، اگر به هر دلیلی شک کردند که کارت آن‌ها ممکن است در معرض کپی کردن قرار بگیرد باید در اولین دستگاه خود پرداز رمز خود را تغییر دهند.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های آمریکا مانع روابط بانکی و توسعه تجاری اسلام‌آباد-تهران است
  • حساب بانکی این افراد مسدود می‌شود + جزئیات
  • پیشبرد مذاکرات بانکی ایران و روسیه
  • مذاکرات بانکی ایران و روسیه
  • هشدار مهم پلیس فتا درباره استفاده از کارت بانکی
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد رسید + جدول
  • دیدار نوروزی مدیران بانک ایران زمین از شعب پایتخت
  • نرخ جدید سود سپرده های بانکی در سال جاری + جزئیات
  • سود بانکی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟/ بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود
  • ادعای یک خبرنگار اقتصادی؛ استقلال را به بانک زیان‌ده دادند!