Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@07:17:43 GMT

علمای هند حمله به کلیساهای سریلانکا را محکوم کردند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۶۲۰۹

علمای هند حمله به کلیساهای سریلانکا را محکوم کردند

به گزارش ایکنا؛ در نشستی که به همین مناسبت در باشگاه قانون اساسی توسط جمعیت علمای هند در دهلی برگزار شد،‌ بیانیه‌ای به این شرح صادر شد؛ «ما معتقدیم هدف حملات تروریستی به مکان‌های مذهبی به ویژه در مراسم‌های مذهبی که در سریلانکا رخ داد، ایجاد اختلاف بین ادیان مختلف و مردم کشورهاست؛ بنابراین لازم است که ما با برادران مسیحی خود در این سانحه عظیم شریک باشیم؛ از این رو حمله تروریستی در سریلانکا را محکوم و با قربانیان آن ابراز همدردی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

همچنین در این بیانیه آمده: «ما کسانی را که در این انفجارها دخیل هستند محکوم می‌کنیم. تروریست‌ها دشمن خدا، بشریت، تمدن و نماد قدرت شیطان هستند. لازم است همه افراد مرتبط با ادیان مختلف به اتفاق و با همبستگی یکدیگر با چنین افراد و گروه‌های تروریستی مقابله کنند.مسئولیت ما این است که چنین افرادی را شناسایی و از جامعه خود بیرون کنیم».

در این بیانیه می‌خوانیم: «ما از دولت‌ها و سازمان‌های مجری قانون می‌خواهیم که برای مقابله با گروه‌های تروریستی اقدام کنند و گنه‌کاران را به سزای اعمالشان برسانند».

محمود مدنی، دبیرکل جمعیت علمای هند گفت که ما این حمله وحشیانه را محکوم می‌کنیم و از رنج‌هایی که قربانیان این حادثه تحمل می‌کنند زجر می‌کشیم و خود را در این غم و اندوه شریک می‌دانیم و به فکر راهی برای از بین بردن این دردها هستیم.

سلفیف فلیکس (مسئول امور بین‌الملل انجمن مسیحی هند) و جون دیال (مدیر این انجمن) از جمعیت علمای هند در این باره تشکر کردند.

گفتنی است، روز گذشته ۲۱ آوریل ( ۱ اردیبهشت) شش انفجار انتحاری به صورت همزمان و سپس دو انفجار دیگر در چند کلیسا و هتل کلمبو (پایتخت سریلانکا) باعث کشته شدن 290 نفر و مجروحیت پانصد نفر شده است؛ یک بمب هم در فرودگاه بین‌المللی کلمبو خنثی شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا بین الملل قرآن ایکنا هند علما مذهبی ادیان سریلانکا مسیحی مسلمان حمله کلمبو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش مسئول حمله تروریستی کابل

گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار شب گذشته در منطقه «کوته‌سنگی» واقع در حوزه‌ سوم امنیتی شهر کابل را به‌عهده گرفت.

داعش در این بیانیه نوشت بمب مغناطیسی یک خودروی حامل شیعیان را هنگام عبور از ایست‌ بازرسی طالبان هدف قرار داده و در نتیجه 10 غیرنظامی و اعضای طالبان کشته و یا زخمی شدند.

پیش از این خالد زدران سخنگوی پلیس طالبان در کابل گفته بود در نتیجه این انفجار راننده خودرو جان باخته و سه تن دیگر زخمی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • (تصاویر) تشییع و تدفین آخرین شهید حمله تروریستی کرمان
  • نامگذاری سه سایت نهضت ملی مسکن استان یزد به نام شهدای حمله تروریستی راسک
  • شهادت یکی دیگر از مجروحان حمله تروریستی کرمان
  • آخرین مجروح حمله تروریستی کرمان به شهادت رسید
  • شهادت آخرین مجروح حمله تروریستی کرمان
  • سازمان همکاری اسلامی حمله به اردوگاه نورشمس در کرانه باختری را محکوم کرد
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • حماس حمله به مقر حشد الشعبی را محکوم کرد
  • حماس حمله به مقر حشد شعبی عراق را محکوم کرد