Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - مدير گروه خدمات بيمه اي بانک کشاورزي خوزستان گفت:غرامت کشاورزان خوزستاني که زير پوشش بيمه بودند و در جريان سيل بهار 1395 دچار خسارت شدند پرداخت شد.

محمد آلاله روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 158ميليارد ريال غرامت سيل 1395به حساب کشاورزان خسارت ديده مطابق با سقف و ميزان قرارداد بيمه به حساب آنان واريز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رييس سازمان جهادکشاورزي خوزستان روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا بيان کرده بود: همه مطالبات کشاورزان بيمه شده خوزستاني مربوط به سال 1395 پرداخت شده و هر کشاورزي که مطالبه اي دارد و دريافت نکرده به سازمان جهاد کشاورزي مراجعه کنند.
برآورد شده حادثه سيلاب در فروردين امسال ، بيش از 35هزار ميليارد ريال به بخش کشاورزي خوزستان خسارت زده که اين رقم غير از خسارات وارده به واحدهاي نيشکري است که آن نيز حدود 30هزار ميليارد ريال برآورد شده است.
تعدادي از کشاورزان خوزستان در جريان بروز سيلاب اخير مدعي بودند دولت هنوز خسارات سيل سال 1395 را پرداخت نکرده و گفتند دولت ممکن است خسارات سيلاب اخير را نيز پرداخت نکند.
اين موضوع در خطبه هاي نماز جمعه 2 هفته پيش اهواز نيز مطرح شد و خطيب جمعه خواستار پرداخت خسارات سيل سال 1395 به کشاورزان خوزستان که بيشتر آنان مربوط به بخش شعيبيه شوشتر بودند شد.
قائم مقام صندوق بيمه کشاورزي ايران هفته گذشته در سفر به خوزستان گفته بود در فروردين امسال 700ميليارد ريال غرامت به کشاورزان خسارت ديده سيلاب در کشور پرداخت کرده است.
استاندار خوزستان نيز به تازگي گفته است دولت به همه کشاورزان بيمه شده و بيمه نشده که در جريان سيلاب اخير دچار خسارت شده اند غرامت پرداخت مي کند و غرامت کشاورزان بيمه نشده که در سيلاب 1395 خسارت ديدند از منابع داخلي پرداخت خواهد کرد.استاندار خوزستان به زمان پرداخت غرامت به اين دسته از کشاورزان خورستاني اشاره اي نکرد.
هنوز ميزان سقف غرامت که قرار است به همه کشاورزان خسارت ديده سيلاب اخير مشخص نشده است.
در جريان سيلاب اخير حدود 170هزار هکتار از مجموع 800هزار هکتار کشت پاييزه استان خوزستان دچار آبگرفتگي و خسارت صد درصدي شدند.
براساس برآورد سازمان جهادکشاورزي خوزستان به دليل آبگرفتگي اراضي کشاورزي ، توليد گندم در خوزستان با 750هزار تن کاهش به يک ميليون و 250هزار تن خواهد رسيد.
6065/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۶۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند

به گزارش خبرنگار مهر، ظهیر کاظمی سه شنبه شب در نشست با فرماندار تنگستان و دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان عنوان داشت: در کشور ۲ میلیون ۵۰۰ هزار نفر عضو صندوق صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر عضو هستند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر تصریح کرد: در استان بوشهر بیش از ۱۵۰ هزار نفر می‌توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر شوند که در حال حاضر ۳۳ هزار نفر عضو و هزار نفر نیز مستمری دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در تنگستان ۲ هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور هستند که ۷۰ نفر مستمری دریافت می‌کنند.

کاظمی اضافه کرد: صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای تحقق یکی از اصلی ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی که همان عدالت اجتماعی است تشکیل شد.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر یاد آور شد: خدماتی که در این صندوق می‌شود بعد از صندوق تأمین اجتماعی بزرگ‌ترین صندوق بیمه اجتماعی کشور است در واقع دومین صندوق بیمه اجتماعی است.

وی با اشاره اینکه کشاورزان که در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هم زندگی می‌کنند می‌توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده کنند، بیان کرد: در صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر ۷۰ درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود تنها یک سوم آن توسط بیمه شدگان یا هدف که، کشاورزان، روستاییان و عشایر است پرداخت می‌شود.

کاظمی افزود: ۲۴۰ رسته کشاورزی و مشاغل مختلفی که پیش بینی شده می‌تواند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده لازم داشته باشند

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر اضافه کرد: نگاه صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر صرفاً نگاه اقتصادی و بالادستی نمی‌باشد بلکه یک نهاد اجتماعی است که در کنار مسئولیت‌های خودش در حد توان برای رفع مشکلات جامعه و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها می‌باشد

وی ادامه داد: شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر میانگین سنی آنها ۱۸ تا ۵۰ سال است و زیر ۱۸ سال و بالای ۵۰ سال نمی‌توانند عضو صندوق شوند یک فرصت خوبی با پرداخت ۶۵ سال حق بیمه و ۶۵ سال سن بازنشسته و مستمری دریافت می‌کنند.

کاظمی از طرح بیمه رایگان برای مادران سه فرزندی در مناطق روستایی و عشایری خبر داد و افزود: در راستای جوانی جمعیت دولت خدمات خوبی و جهت فرزند آوری در نظر گرفته که یکی از موارد که صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر باید انجام دهد بیمه نمودن رایگان مادران سه فرزندی می‌باشد که در استان بوشهر ۱۸۰۰ نفر ثبت نام کردند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر یاد آور شد: شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای تنگستان در جهت اطلاع رسانی دقیق، همکاری لازم را با صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر در خصوص خدمات داشته باشند.

کد خبر 6087155

دیگر خبرها

  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان
  • پیش‌بینی برداشت ۳۳۰ هزار تن گندم در کرمانشاه
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه
  • خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی
  • سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد