Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس فتحی بعد از ظهر چهارشنبه در دوره توانمند سازی طلاب فرهنگی شاغل در آموزش و پرورش استان اظهار داشت: سند تحول بنیادین یکی از دغدغه‌های نظام به ویژه مقام معظم رهبری و مورد تاکید رئیس جمهور است پس تلاش شود تا این سند جنبه عملی به خود بگیرد.‌

فتحی با اشاره به اینکه اولین ساحت شش‌گانه سند تحول بنیادین که مورد بررسی قرار گرفته است ساحت اخلاقی، مذهبی و دینی دانش آموزان است افزود: با توجه به ارتباط حوزه علمیه و آموزش و پرورش در این ساحت که ترویج فرهنگ دینی، تربیتی و مذهبی است فعالیت بیشتری انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تبیین سند تحول بنیادین در کارگروه‌های تخصصی و زیرنظام ‌ها در سطح ملی در حال انجام و در استانی نیز در حال طراحی است اضافه کرد: این سند زمانی مفید و اثرگذار خواهد بود که در برنامه‌های روزانه مدارس شکل اجرایی به خود بگیرد و ستاد سعی در آمادگی زمینه‌های لازم برای اجرای سند در مدارس است.

نقش روحانیون در اجرای سند تحول بنیادین

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر نقش روحانیون فرهنگی را در اجرای سند تحول بنیادین تعیین کننده دانست و گفت: روحانیون فرهنگی از این سند به عنوان یک ظرفیت در حل مسائل فرهنگی و در پیشبرد فعالیت‌های تربیتی مدرسه استفاده کنند.‬

فتحی با بیان اینکه ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش به خوبی فعالیت می‌کند یادآور شد: آشنایی با حوزه علمیه، دیدار با علما، برگزاری نماز جماعت در مدارس و پژوهش‌های لازم برای همکاری‌های بیشتر از جمله برنامه‌هایی است که در حال اجراست.

وی تصریح کرد: حضور روحانیون در مدارس همواره از فرصت‌های بسیار مطلوب برای دانش آموزان است و با اشاره به اینکه حدود ۶۰ نفر از همکاران ما طلاب و روحانی هستند این ظرفیت بیش از پیش برای آموزش و پرورش به عنوان یک مزیت تلقی می‌شود.

فتحی یادآور شد: آموزش و پرورش استان از ظرفیت سرباز طلبه نیز استفاده می‌کند و در سال جاری نیز آموزش و پرورش استان پنج سرباز طلبه خواهد داشت و امیدواریم برای سال دیگر این تعداد افرایش پیدا کند.

مقابله با آسیب‌های فضای مجازی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره اینکه روحانیون فرهنگی سعی در ارتباط با اولیای دانش آموزان داشته باشند ابراز داشت: نقش روحانیون فرهنگی در تعامل با انجمن اولیا و مربیان، شرکت و نقش آفرینی در نشست اولیا و مربیان بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: آسیب‌های فضای مجازی باید با برنامه ریزی اهداف بلند مدت، اقدامات فرهنگی و تربیتی و همچنین با تبادل تجارب بیشتر و آشنایی با مسائل روز و سند تحول بنیادین به فرصت تبدیل شود.

فتحی با بیان اینکه روحانیون فرهنگی در معرفی و شیوه صحیح استفاده از فضای مجازی، آسیب‌ها، چالش‌ها و راه‌های ارتباط مؤثر با آن اقدام کنند افزود: فضای مجازی هم تهدید و هم فرصت است اگر ما فرصت‌ها را بشناسیم و زمینه تهدیدها را کاهش دهیم قابلیت استفاده مفید از آن را خواهیم داشت.

گفتنی است این دوره آموزشی دو روزه با حضور ۶۰ روحانی فرهنگی در سالن کنفرانس مرکز آموزشی رفاهی استاد نبوی بوشهر برگزار شد.

کد خبر 4599586

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در شصت و یکمین جلسه کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن ضمن تبریک پیروزی سپاه پاسداران اظهار کرد: آنچه که مساله جدی ماست موضوع تمرکز بر قرآن است؛ تاکید می‌کنم در قرآن تمرکز کنیم و آن را اولویت دهیم.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش در یک سالی که گذشت در حوزه قرآن کارهای مهمی انجام داد؛ یکی از کارهای بسیار راهبردی مصوبه شورای انقلاب فرهنگی برای جذب نخبگان قرآنی در دانشگاه فرهنگیان است.

صحرایی بیان کرد: آموزش و پرورش برای مهر ۱۴۰۳ از بین قرآنی‌ها بدون آزمون، دانشجو معلم می‌گیرد بجز قرآنی‌ها فرهنگی‌ها، ورزشی‌ها و هنری‌ها نیز جذب دانشگاه می‌شوند اما تمرکز بر جذب حافظان و قاریان قرآن است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: سال گذشته سال ساماندهی مهدکودک‌ها بود سازمان تعلیم و تربیت کودک تأسیس شد تا این امر ساماندهی شوند.

وی تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت‌های موجود نیز مورد تاکید است؛ معاونت پرورشی و فرهنگی سازوکار بهره مندی از ظرفیت‌های مؤسسات قرآنی را برای برگزاری کلاس‌های روخوانی، تربیت حافظ و قاری قرآن همچنین انتقال مفاهیم فراهم کند.

صحرایی گفت: کارگروه‌های ۴ گانه کمیسیون آموزش عمومی قرآن حداقل ماهی یک بار جلسه برگزار کند تا فعالیت‌ها پیگیری شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره طرح اتقان تصریح کرد: طرح اتقان نیاز به پشتوانه دارد؛ آموزش و پرورش برای اجرای طرح‌های قرآنی باید همراهی شود اما همچنان آموزش و پرورش قربانی عدم توجه دستگاه‌هایی شده است که باید این موضوع رفع شود.

وی اظهار کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی برنامه اجرایی طرح اتقان را برای حداقل ۱۵ استان و برای ۵ استان در حال اجرا، با همکاری دانشگاه فرهنگیان و ۳ معاونت ابتدایی، پژوهش، توسعه و منابع تهیه کند اتقان باید به رتبه بندی وصل شود.

صحرایی افزود: دوره‌های تأمین مدرس قرآن در اولویت باشد زیرا بسیار مهم است. طرح مسطورا نیز از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم در حوزه حفظ موضوعی قرآن است آموزش و پرورش باید به جایی برسد که نیم میلیون نفر از معلمان در این طرح شرکت کنند.

به گفته وی تاکنون ۴۵۰ هزار نفر در طرح مسطورا شرکت کرده‌اند.

صحرایی اضافه کرد: دنبال ساختن مدرسه کنار مدرسه نباشیم، مدارس موجود را تقویت کنیم؛ این دیدگاه مقام معظم رهبری نیز است. درب مدارس به سوی مؤسسات قرآنی باز می‌شود تا سواد عمومی قرآن کشور تقویت شود.

کد خبر 6081266 علی قدمی

دیگر خبرها

  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • آماده میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزان هستیم
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند
  • اردوگاه فرهنگی منشاد به آموزش و پرورش واگذار شود
  • آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در انتظار جذب تعداد ۷۷۷ فرهنگی جدید
  • لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم
  • حضور روحانیون در مدارس تیزهوشان برای تقویت اعتقادات نخبگان
  • انتقاد خضریان به گزارش عملکرد وزیر آموزش و پرورش
  • طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش