Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: این دانشگاه از مبادله استاد در قالب‌های مختلف مانند فرصت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی استقبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هوشنگ طالبی، رییس دانشگاه اصفهان  در نخستین همایش بین‌المللی مدیران گروه‌های عربی جهان که با حضور بیش از ۷۰ مدیر گروه عربی از داخل کشور و ۲۰۰ مدیر گروه عربی از دانشگاه‌های جهان در تالار امام (ره) دانشگاه اصفهان در حال برگزاری است، گسترش زبان عربی را زمینه‌ساز گسترش سایر زبان‌ها در دنیا دانست و گفت: دانشگاه اصفهان با قدمت بیش از ۷۰ سال این افتخار را دارد که گروه زبان و ادبیات عربی خود را با قدمت نیم قرن به جهان معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن معرفی ظرفیت‌های دانشگاه اصفهان گفت: در حال حاضر این دانشگاه با ۶۵۰ عضو هیات علمی و ۱۵۰۰ دانشجو به عنوان یکی از دانشگاه‌های سطح یک کشور در حال فعالیت است.
 طالبی افزود: بیش از ۵۰ درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه اصفهان در مرتبه دانشیاری و استاد تمامی مشغول آموزش و پژوهش هستند. همچنین در این دانشگاه ۱۰۵ رشته دکتری و ۱۸۴ رشته کارشناسی ارشد دایر است. در گروه عربی نیز علاوه بر دوره دکتری، دوره کارشناسی ارشد نیز در گرایش‌های مختلف مانند ادبیات عرب و آموزش عربی وجود دارد.
وی تصریح کرد: گروه عربی دانشگاه اصفهان سالانه تعداد بسیار زیادی مقالات علمی در مجلات معتبر داخلی و خارجی به چاپ می‌رساند؛ لذا از نظر ما گروه عربی دانشگاه اصفهان یک بستر بسیار خوب برای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی است که قابلیت همکاری با سایر گروه‌های عربی ایران و جهان را دارا است.
رئیس دانشگاه اصفهان ضمن تاکید بر سیاست‌های بین المللی سازی دانشگاه، این نشست را شروعی برای فعالیت‌های بعدی نشست‌های دانشگاه تلقی کرد و اذعان داشت: این فعالیت‌ها می‌تواند شامل مبادله دانشجویان در سطوح مختلف باشد.   طالبی بر مبادله استاد و دانشجو و عقد تفاهم نامه همکاری بین مدیران گروه‌های عربی شرکت کننده در همایش تاکید و تصریح کرد: هرساله تعداد زیادی از استادان از هر گروه آموزشی می‌توانند با توافقی که می‌شود در دانشگاه‌های دیگر به پژوهش بپردازند.
رییس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه حضور دانشجویان مقطع دکتری، پل ارتباطی بین استادان، پژوهشگران و گروه‌های زبان در دانشگاه‌ها هستند، اظهارداشت: دانشگاه اصفهان از مبادله استاد در قالب‌های مختلف مانند فرصت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی استقبال می‌کند.
وی عربی را زبان قرآن خواند و تاکید کرد: فهم این زبان باعث افزایش درک معارف قرآنی می‌شود و بسیار با ارزش است، زیرا گسترش عربی، زمینه ساز توسعه سایر زبان‌های مادر دنیا می‌باشد.
 طالبی در پایان حضور مدیران گروه‌های عربی از سراسر دنیا در دانشگاه اصفهان را ظرفیت ساز فعالیت‌ها و توسعه آن برای زبان عربی دانست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه اصفهان رییس دانشگاه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۶۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام ایرانی به رویترز: هیچگونه حمله موشکی به خاک ایران صورت نگرفته /المیادین: چیزی جز یک حباب رسانه ای نبود /تمسخر اسرائیل از سوی رسانه های عربی 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صبح امروز خبری درباره وقوع انفجار در آسمان اصفهان و تبریز به گوش رسید که بلافاصله منتسب کردن آن به حمله موشکی اسرائیل از سوی منابع آگاه تکذیب شد. در این میان، خبرگزاری مهر، به نقل از یک منبع آگاه نوشت: صدای انفجار شنیده شده در اصفهان ناشی از انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند غیرعامل بوده است. سه ریزپرنده حوالی ساعت ۴ بامداد در آسمان اصفهان و در اطراف منطقه زردنجان مشاهده شده است.

همچنین این منبع آگاه گفته است: به دنبال مشاهده این ریزپرنده‌ها پدافند غیرعامل عمل کرده و این ریزپرنده‌ها را در آسمان منهدم کرده‌اند. هنوز در خصوص این ریزپرنده‌ها اطلاعی در دست نیست و در حال پیدا کردن پوکه‌های آن هستیم. در پایگاه هشتم شکاری اصفهان حادثه‌ای رخ نداده است.

از سوی دیگر، العربیه هم نوشت که یک مقام ایرانی به«رویترز» گفته است: هیچ گونه حمله موشکی به خاک ایران صورت نگرفته است.

فرهیختگان نیز نوشت که با وجود گذشت حدود دو ساعت از خبر ABC آمریکا درباره «حمله موشکی اسرائیل به داخل ایران»، هنوز هیچ نشانه واقعی از این خبر دیده نشده است. حتی رسانه‌های صهیونیستی هم آن را به نقل از مقام‌های رسمی تأیید نکردند. با این حال، رسانه‌های داخلی ایران به نقل از مقام‌های مطلع می‌گویند احتمالاً پدافند اصفهان و تبریز به چند ریزپرنده واکنش نشان داده‌اند.

المیادین هم نوشت، به نظر می‌رسد آنچه شاهد بودیم چیزی جز یک حباب رسانه ای برای گمراه کردن افکار عمومی ایران و جهان نبود.

اما، با توجه به سطح اتفاقات رخ داده، موج پرداختن طنز به خرابکاری رژیم صهیونیستی در بین کاربران داخلی و خارجی در فضای مجازی آغاز شده است و رسانه‌های عربی با تمسخر رژیم صهیونیستی نوشتند: پاسخ قدرتمند اسرائیل به ایران!

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896920

دیگر خبرها

  • گروه ۷: ایران با آژانس همکاری کند/مخالفت با عملیات نظامی اسرائیل در رفح
  • وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند
  • مقام ایرانی به رویترز: هیچگونه حمله موشکی به خاک ایران صورت نگرفته /المیادین: چیزی جز یک حباب رسانه ای نبود /تمسخر اسرائیل از سوی رسانه های عربی 
  • برای استادی ادیب و فرزانه: پزشکی که عاشق نوزادان بود و ایران
  • هشت پیشنهاد ایران به نشست وزیران علوم سازمان همکاری شانگهای
  • فراتی، استاد دانشگاه: طرح خاورمیانه جدید بعد از حمله ایران شکل می‌گیرد
  • هشتگ داغ میان کاربران عرب زبان ؛ شکراً ایران
  • استاد برجسته و پیشکسوت دانشگاه تهران درگذشت
  • آماده باش کامل نیروهای مسلح ایران در برابر اسرائیل از زبان فرمانده کل ارتش
  • اما و اگرها برای جامع‌ترین فرهنگ زبان فارسی