Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا به نقل از  روابط عمومی دیده بان شفافیت و عدالت، در نامه «احمد توکلی»  رییس هیات مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت  به «حسن روحانی» رییس جمهوری آمده است: بحران های اخیر در حوزۀ تأمین و توزیع کالاهای اساسی موجب نارضایتی عمومی و مردمی و بحران‌های اجتماعی شده است، این امر در حالی رخ داده است که دولت ارز 4200 تومانی به تأمین این نوع از کالاها تخصیص می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: علاوه بر نادرستی این سیاست که بخشی از علت نابسامانی است، سوءمدیریت در بخش های مختلف وزارتخانه های صمت، جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و در نهایت بانک مرکزی یکی از دلایل مهم و کلیدی در این نابسامانی ها است.
رییس دیده بان شفافیت و عدالت یادآور شد: تعمد در اخلال و جلوگیری در به موقع تأمین نکردن کالاهای اساسی به منظور بحران آفرینی از طریق تأخیر و رفتار سلیقه ای در ثبت سفارش، صدور بخشنامه های متناقض، ارجاع به مجموعه های بیرون از وزارتخانه، ثبت سفارش و تخصیص ارز برای امور غیرضروری، جابجایی تخصیص ها از طریق دست‌کاری در سیستم های نرم افزاری و ایجاد موانع، همچنین ناهماهنگی بین وزارتخانه های مذکور در تمکین به تصمیمات کلان کشور و تعلل در تخصیص ارز و تبعیض در نوع ارز تخصیصی توسط بانک مرکزی، همچنین توجه و عنایت ویژه به برخی از واردکنندگان انحصارگر و ذینفع بودن برخی از مسئولان که از مصادیق تعارض منافع است، در عرصه کالاهای اساسی می تواند موجب مخاطرات امنیتی در کشور شود.
توکلی در این نامه خاطرنشان کرد: دیده بان شفافیت و عدالت با رصد به موقع بازار کالاهای اساسی در کمیته های تخصصی خود؛ تاکنون در دو مورد روغن خوراکی و مواد شوینده با هماهنگی دستگاه‌های اطلاعاتی و برانگیختن همکاری فوری مسئولین ذیربط وزارتخانه های جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان مانع ایجاد بحران در این زمینه بوده است.
وی تاکید کرد: بدیهی است دیده‌بان شفافیت و عدالت همچنان آمادگی دارد تجربیات و توان کارشناسی مردمی در اختیار خود را به منظور پیش‌گیری از آغاز و تداوم این قبیل بحران ها در اختیار دولت قرار دهد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بانک مرکزی دولت رئیس جمهور کارشناسی کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۶۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر

علیرضا پیمان پاک اظهار داشت: پرداخت ارز امسال به واردکنندگان کالا‌های اساسی از یک تا دو روز آینده آغاز می‌شود و نگرانی بابت تامین ارز کالا‌های اساسی نداریم.

به گزارش تسنیم، وی اظهار داشت: پرداخت ارز امسال به وارد کنندگان کالا‌های اساسی از یک تا دو روز آینده آغاز می‌شود و نگرانی بابت تامین ارز کالا‌های اساسی نداریم و تمام منابع ارزی در دسترس است.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ از بابت تامین ارز مورد نیاز کالا‌های سال بسیار خوبی بود و به شکل مرتب و مناسبی انجام می‌شد، اما همواره تاخیری در پرداخت ارز کالا‌های اساسی وارداتی وجود دارد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: در برخی از کالا‌ها در حال حرکت به این سمت هستم که ارز آن‌ها به موقع تامین شود و در برخی از کالا‌ها تامین ارز با فاصله انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: در سال جاری نیز روند تامین ارز به طور مستمر و با هماهنگی بانک مرکزی در حال جریان است و تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد
  • آماده‌باش اورژانس در ۵ استان در معرض سیل و بارندگی
  • تخصیص ۱۱ میلیارد دلار ارز با نرخ نیما برای واردات کالاهای اساسی
  • آماده‌باش مدیریت بحران در ۵ استان
  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش‌های شدید در ۵ استان طی امروز و فردا