Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@23:33:46 GMT

سیگارهای الکترونیکی به قارچ و باکتری آلوده‌اند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۶۷۵۹

سیگارهای الکترونیکی به قارچ و باکتری آلوده‌اند

تهران- ایرنا- تحقیقات جدید پژوهشگران دانشگاه هاروارد نشان داد که سیگارهای الکترونیکی عرضه شده در آمریکا به قارچ و باکتری‌های عامل مشکلات تنفسی، آلوده‌اند.

به گزارش گروه علمی ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی «مدیکال اکسپرس»، این مطالعه که بر روی 75 مورد از محصولات سیگار الکترونیک یک بار یا چندبار مصرف انجام شد، نشان داد که 27 درصد از این محصولات حاوی مقادیری از اندوتوکسین یا عامل میکروبی یافت شده در باکتری گرم منفی بوده و 81 درصد از آن‌ها به مقادیری از گلوکان که در دیواره سلولی اکثر قارچ‌ها یافت می‌شود، آلوده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قرار گرفتن در معرض این سموم میکروبی، عامل بروز مشکلات بی‌شماری از قبیل آسم، اختلال در عملکرد ریه‌ها و بروز التهاب است.
به گفته الکان بلوت زیست‌شیمیدان آمریکا و نویسنده ارشد این پژوهش، اثر اندوکسین باکتری گرم منفی و گلوکان قارچی در به وجود آمدن مشکلات تنفسی حاد و مزمن ثابت شده است. یافتن این مواد سمی در سیگارهای الکترونیک به نگرانی‌ها در خصوص مضرات آن‌ها برای سیستم تنفسی مصرف‌کنندگان دامن می‌زند.»
جزئیات این تحقیق امروز چهارشنبه به‌صورت آنلاین در مجله Environmental Health Perspectives منتشر شد.
علمی**9418** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي سيگار الكترونيك باكتري قارچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۶۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سالانه به ‌طور متوسط سه‌ هزار و ۳۰۰ تا سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

علی دیانتی افزود: بیشترین قارچ خوراکی استان در شهرستان ارومیه و به مقدار ۹۰۰ تن تولید می شود و عمده قارچ خوراکی تولیدی در استان از نوع دکمه ای است.

دیانتی اظهارکرد: ۶۸ واحد تولیدی قارچ در استان وجود دارد که بیش از ۲۰۰ نفر در این واحدها اشتغال دارند.

وی گفت: سرانه مصرف قارچ خوراکی در کشور حدود ۱.۵ تا ۲ کیلوگرم است که این مصرف سرانه برای استان حدود یک تا ۱.۵ کیلوگرم برآورد می شود.

دیانتی افزود: امسال یک واحد تولیدی قارچ دکمه ای به ظرفیت ۵۰۰ تن در سال در شهرستان ارومیه در دست ساخت است که پیش بینی می شود تا پایان شهریور ماه به بهره برداری برسد.

وی، با بیان اینکه تولید و پرورش این محصول بیشتر در سالنهای سرپوشیده است، گفت: سازمان جهاد کشاورزی با معرفی جهت دریافت تسهیلات بانکی احداث و یا سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی قارچ خوراکی از این واحدها برای توسعه و تداوم تولید حمایت می کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: اغلب بذر مورد نیاز برای این اقدام تولیدی در واحدهای دانش بنیان تولید، آماده سازی و در اختیار پرورش دهندگان قرار داده می شود.

دیگر خبرها

  • تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • این موجودات دوست داشتنی را بخورید!
  • عامل چاقی مردان و زنان یکسان است؟
  • عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • نکته جالب درباره عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • قارچ چاگا ؛ برای افرادی که به سیستم ایمنی خود اهمیت می دهند(+عکس)
  • مشکلات آلودگی آب سرخون به نفت هنوز وجود دارد
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • این افراد ریواس نخورند