Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:15:18 GMT

5 و نیم تن موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در دماوند معدوم شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۶۷۷۳

5 و نیم تن موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در دماوند معدوم شد

تهران – ایرنا - رئیس اداره شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: پنج و نیم تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیرقابل مصرف در ایام نوروز در این شهرستان کشف و معدوم شد.

حسن خیرخواه روز چهارشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در شهرستان دماوند با اشاره به آغاز هفته سلامت اظهارداشت: این میزان مواد غذایی معدوم شده شامل 420 کیلوگرم لبنیات، 266 کیلوگرم فرآورده‌های پروتئینی، یک تن طعم‌ دهنده‌ رنگ‌ و ژله‌های تاریخ گذشته در قنادی‌ها، یک‌هزار و 200 کیلوگرم شیرینی، نان و آجیل و 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 تن کنسرو، کمپوت و نوشابه بود.
وی گفت: این نهاد در ایام نوروز و بر اساس طرح ضربت که از 15 اسفندماه 97 تا 17 فروردین 98 بود، بالغ بر سه هزار بازدید از اماکن بین‌راهی انجام داد که 592 مورد مکان و 99 مورد آن از مراکز عرضه کننده قلیان بود.
رئیس اداره شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند ادامه داد: در این ایام 38 مورد غربالگری نوزادان، یک‌هزار و 669 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و پلمپ چهار مورد از مراکز عرضه مواد غذایی نیز انجام شد؛ پیش از این دستور پلمپ یک واحد ادویه ‌فروشی در یکی از روستاها، افراد خاطی مجددا در روستایی دیگر اقدام به فعالیت کردند که با دستور قضایی فک پلمپ صورت گرفته و افراد دستگیر شدند.
وی با اشاره به اینکه در روز 13 فروردین، 8 مورد حیوان ‌گزیدگی در شهرستان وجود داشت، خاطرنشان کرد: سال 97 بیش از 700 مورد حیوان‌گزیدگی در این شهرستان رخ داد که نسبت به سال 96 با افزایش همراه بود؛ این در حالی است که هر مورد حیوان‌گزیدگی حدود پنج میلیون تومان هزینه دارد. اگر مشکل سگ‌های ولگرد حل شود، معضل بزرگی در شهرستان برطرف خواهد شد.
این مقام مسئول ادامه داد: 79 مورد نمونه برداری میکروبی آب آشامیدنی در شهرستان انجام شد که همگی مطلوب بود؛ همچنین 27 مورد نمونه‌ برداری آب استخرهای شهرستان نیز صورت گرفت که از این تعداد، پنج مورد نامطلوب گزارش شد که تا زمان رفع نقص غیرفعال خواهند بود.
وی از سنجش 559 مورد کلرآزاد باقیمانده آب آشامیدنی خبر داد و افزود: 77 مورد صفر اعلام شد که بیشتر مربوط به مناطق روستایی است.
خیرخواه عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به فعالیت خوب همکاران، دماوند در بحث بهورزی و پیشگیری از بلایا موفق به کسب رتبه اول از میان 10 شبکه در دانشگاه شهید بهشتی شد و با توجه به اینکه شبکه بهداشت و درمان دماوند به عنوان پایلوت بیماری‌های واگیر شناخته شده، استانداردسازی از لحاظ دستگاه‌ها و پرسنل توسط دانشگاه صورت گرفته است.
وی گفت: در بحث بیماری‌های واگیر، سرطان‌ها، پیشگیری از فشار خون بالا و... پیشگیری خوبی انجام و به صورت رایگان انجام می‌شود و با توجه به سامانه سیب، پرونده سلامت برای همه افراد ایجاد تا خدمات با حداقل هزینه و به صورت دولتی ارائه شود.
رئیس اداره شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در خصوص موضوع پسماند عفونی شهرستان نیز گفت: در گذشته با شرکتی قرارداد داشتیم اما با توجه به مقرون به صرفه نبودن و حجم کم پسماندها، با مشکلاتی مواجه شدیم؛ انتقال پسماند های عفونی از شهرستان به خارج منطقه نیز مشکل‌ساز شده است؛ با توجه به توسعه بیمارستان های شهرستان و نیاز به تهیه دستگاه اتوکلاو به مبلغ 500 میلیون تومان، تقاضا داریم مساعدتی از سوی شهرداری‌ها صورت گیرد.
تهرام/7246//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي معدوم سازي مواد غذايي ايام نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۶۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  حسین فرشیدی، در همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ که با حضور وزیر بهداشت، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: حوزه بهداشت و پیشگیری با مشارکت مردمی و فرهنگسازی ارتقا خواهد یافت.

وی ضمن قدردانی از تلاش و همکاری پلیس راهور در ایام نوروز و کاهش تصادفات رانندگی در ایام نوروز، گفت: پیشگیری از بروز حادثه و بیماری، شرط اول سلامتی است، بنابراین با توجه به تنوع فرهنگی در کشورمان، سعی داریم خدمات حوزه بهداشت و فرهنگسازی و افزایش سواد سلامت را پررنگ‌تر از گذشته، تداوم و ارتقا بخشیم.

فرشیدی با بیان اینکه در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ بیش از یک میلیون و ۷۰۰ بازدید بهداشتی صورت گرفته است، افزود: در این بازدید‌ها بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد توسط کارشناسان بهداشت کشف و معدوم شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در حوزه بیماری‌های واگیر، یک میلیون مورد علائم سندرومیک بررسی و غربالگری شد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز اقدامات روتین حوزه بهداشت از جمله واکسیناسیون‌ها نیز انجام و هیچ خدمتی تعطیل نشد، عنوان کرد: در این ایام بازدید‌های بهداشتی ۷۰ درصد افزایش یافت و تیم‌های بهداشتی در سراسر کشور و در پایگاه‌های مرزی، در خدمت رسانی به مردم، از هیچ تلاشی فروگذاری نبودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • هزار و ۶۱ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان امحاء شد
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • امحای بیش از چهار تن مواد غذایی تاریخ گذشته در گلپایگان
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • معدوم سازی بیش از ۳۱ تن موادغذایی تاریخ گذشته در خوزستان