Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر زنجان گفت: باید پروژه‌های شاخص و محروم ما در اولویت واگذاری قرار بگیرند تا به مناطق محروم توجه شود و تقاضای تکمیلی پروژه‌ها تا خرداد ماه به مرحله مناقص ، پیمانکاری و دستور انجام کار برسد. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، اسماعیل دویران  امروز در هفتاد و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان اظهار داشت: با وجوداینکه تاکید کرده‌ام پروژه‌های مناطق محروم باید در اولویت واگذاری قرار بگیرد باز هم شاهدیم که در حوزه آسفالت برخی مناطق محروم شهری هنوز به مرحله اصلاح مناقصه نرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشهد| توسعه‌ اشتغال در مناطق محروم جزو اولویت‌های بنیاد برکت استاردبیل| مسئولان رسالت خطیری در امر محرومیت‌زدایی بر عهده دارندسیل آمد و پرده از چهره محرومیت خراسان شمالی گشود؛ زیرساخت‌هایی که در بستر رودخانه قد علم کرده‌اند

وی با بیان اینکه مناطق کم برخوردار ما در اولویت قرار ندارند، افزود: با بررسی‌هایی که در مورد وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرداری در سال 98 انجام داده‌ایم به جز آسفالت که الان در مرحله استعلام مناقصه است به بقیه موارد هنوز رسیدگی نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: با توجه به وضعیت پیش آمده فعلا در حوزه آسفالت نمی‌شود کار کرد چون وقتی کار را شروع می‌کنیم ناگهان برف و باران می‌بارد و به ما اجازه ادامه فعالیت را نمی‌دهد.

وی افزود: به محض اینکه آب و هوا خوب شد پیمانکاران ما آماده‌اند تا کار را پیش ببرند و لکه‌گیری کنند که در حال حاضر به خاطر شرایط جوی کارخانه آسفالت ما کار نمی‌کند نه اینکه ما مشکل کمبود قیر و آسفالت داشته باشیم.

دویران افزود: با توجه به اینکه همه مردم بسیج شدند تا به مناطق سیل‌زده کمک‌های فیزیکی و مالی  برساند آقایان راشاد و نصیری نیز به نمایندگی از شورای اسلامی شهر زنجان را برای بررسی وضعیت مناطق سیل زده به خوزستان اعزام شدند.

احمد نصیری عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه فرصتی پیش آمد تا به نمایندگی از اعضای شورای شهر و شهرداری در مناطق سیل زده خوزستان حضور داشته باشیم، اظهار داشت: موکب‌های کمک رسانی مردم زنجان در خوزستان برای مردمی که خانه خود را از دست داده اند وزندگیشان به زیر آ ب رفته است روزانه قریب به 20 هزار غذا آ ماده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه زنجان همیشه مرکز ایثار و فداکاری بوده است، افزود:  در وضعیت کنونی خوزستان و خرم‌آباد اگر کمک‌های مردمی به دست مردم نرسد دولت به تنهایی قادر نیست کاری را به انجام برساند.

نصیری افزود: در مسیری که به اهواز می‌رفتم  با توجه به اقتضای عضویت‌ام  در شورای شهر با حساسیت تمام به شهرهایی که در مسیر بودن از لحاظ خدمات شهری ، نظافت، آسفالت خیابان‌ها، سد معبر، ورودی و خروجی شهر دقت می‌کردم.

وی با بیان اینکه در بین این شهرها همدان قابل مقایسه با هیچ کدام از شهرهای اهواز، خرم آباد و زنجان نبود، افزود: با توجه به اینکه برودت هوای همدان بیشتر از زنجان است در آن شهر  به آن بزرگی یک لکه آسفالت و چاله ندیدم زیر آسفالت خیابان‌ها مثل آینه بود و مقابل تمامی مغازه‌ها نیز منظم دیده می‌شد  که فضای  شهر را عالی می‌کرد.

نصیری با اشاره به اینکه در همان جا بر خود وظیفه دانستم که از چند عضو شورای شهر که قبلا با آنها آشنایی داشتنم تشکر کنم، افزود:  بازدید از این شهرها تجربه ما را در زمینه آسفالت و سد معبر بالا می‌برد که چرا ما نمی‌توانیم بر این مشکلات فائق شویم.

وی افزود: با توجه به اینکه دو سال از عمر شورای شهر  مثل باد می‌گذرد بهتر است یک بازنگری انجام گیرد تا ببینیم چه میزان به وعده‌های خویش  عمل کرده‌ایم تا در زمان باقی‌مانده با تلاش بیشتر سعی کنیم که خدمت گذار مردم شریف زنجان باشیم.

انتهای پیام/ش

R41375/P/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۶۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات تعرفه‌های پرستاری در سال ۱۴۰۳

طبق گفته مسئولان، مبلغ ریالی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته و تعرفه ترجیحی برای نخستین بار مصوب شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از سال ۱۳۸۶ مصوب شد و حدود ۱۵ سال به طول انجامید تا بعد از همه‌گیری کرونا، با توجه به نگاه ویژه مقام معظم رهبری در این خصوص، در دولت سیزدهم این قانون اجرایی شد.

طبق اظهارات مسئولان مربوطه، این تعرفه‌ها مانند سایر تعرفه‌های حوزه پزشکی وارد سرانه سلامت شده است و با توجه به لزوم در نظر گرفتن تدابیری به منظور ماندگاری پرستاران در مناطق محروم، اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم نیز مد نظر قرار گرفت.

محمدتقی جهان‌پور، رئیس کل سازمان نظام پرستاری‌، درباره تعرفه‌های خدمات پرستاری اظهار کرد: سازمان نظام پرستاری جلسات مشترکی را با «معاون پرستاری وزارت بهداشت» و «شورای عالی بیمه سلامت» به منظور تعرفه‌های خدمات پرستاری برگزار کرد، البته اقدامات سازمان نظام پرستاری به منظور افزایش تعرفه‌های خدمات پرستاری به برگزاری جلسات مشترک محدود نمی‌شود، بلکه کارگروه تخصصی تعرفه‌های خدمات پرستاری در سازمان نیز تشکیل شد.

وی با بیان اینکه مبلغ ریالی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش یافته است، افزود: به این ترتیب مبلغ ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان در سال گذشته به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافت، همچنین ارزش نسبی خدمات پرستاری به میزان ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری در ارزیابی نرخ تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: بررسی نرخ تعرفه‌های خدمات پرستاری ابلاغ شده بیانگر این است که ارزش این خدمات به میزان قابل توجهی رشد کرده است.

جهان‌پور با بیان اینکه تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم برای نخستین‌بار تصویب شد، اظهار کرد: برای امسال وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری موضوع تعرفه‌های ترجیحی در مناطق کمتر توسعه‌یافته را در کانون توجه قرار دادند؛ چراکه این مؤلفه را حائز اهمیت می‌دانند، تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم برای بیمارستان‌هایی است که ضریب K کمتری دارند، هدف از تصویب و اجرای تعرفه‌های ترجیحی، ماندگاری پرستاران برای ارائه خدمات در مناطق محروم است.

وی درباره اثرگذاری اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم گفت: به طور قطع، اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم می‌تواند بر ماندگاری پرستاران در این مناطق و ارائه خدمات پرستاری اثرگذار باشد، بسیاری از کارشناسان مسائل پرستاری با در نظر گرفتن مسائل معیشتی بر اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم تاکید داشتند و پیش از تصویب اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم، میزان دریافتی پرستاران ناچیز بود.

تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار

عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت نیز پیش از این با اشاره به دستاوردهای ارزشمند وزارت بهداشت در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اظهار کرد: سال جاری برای نخستین بار تعرفه ترجیحی برای مناطق کمتر برخوردار تصویب شد که گامی در جهت دسترسی عادلانه مردم به خدمات پرستاری و انگیزه همکاران جهت ماندگاری در این مناطق است.

وی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی ضریب ریالی k پایه کارشناسان پروانه‌دار و پرستاری افزود: این افزایش نسبت به سال گذشته از ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: ۱۵ درصد به ارزش نسبی خدمات پرستاری(k) نسبت به سال قبل اضافه شده است که این مصوبات منجر به رشد مناسبی در میزان تعرفه پرستاران در سال ۱۴۰۳ خواهد شد.

عبادی با اشاره به مزایای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری تصریح کرد: با اجرای این قانون، استقلال مالی و ارتقای هویت سازمانی گروه پرستاری بهبود یافته است.

وی ادامه داد: این قانون منابع جدید مالی را برای بیمارستان‌ها فراهم کره است، دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند در توزیع این منابع وفق دستورالعمل‌های ابلاغی نقش فعالانه‌ای داشته باشند تا منافع آن به طور عادلانه به تمام پرستاران برسد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم و وزارت بهداشت برای حل مشکلات پرستاری اضافه کرد: این دستاوردها حاصل تلاش‌های یک ساله و اصلاحات انجام شده در قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که بدون شک، این اقدامات گامی کوچک در جهت ارتقای جایگاه پرستاران در نظام سلامت کشور و افزایش انگیزه آنها برای ارائه خدمات بهتر به مردم شریف ایران خواهد بود.

کد خبر 746589

دیگر خبرها

  • امسال وضعیت خیابان ها و بزرگراه های تهران مطلوب تر می شود | توزیع عادلانه آسفالت در مناطق ۲۲گانه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد
  • توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری در شورای ششم کرج
  • تحقق نهضت آسفالت در ساوه/ ۷۱۴ هزار مترمربع آسفالت شد
  • آخرین جزئیات تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳
  • آخرین جزئیات تعرفه‌های پرستاری در سال ۱۴۰۳
  • پروژه‌های خُرد محلات کمتر برخوردار را در اولویت قرار دهیم
  • افزایش قابل توجه تعرفه‌های خدمات پرستاری
  • آسفالت نزدیک به ۷۰۰۰ مترمربع معابر در هفته سی و پنجم در شیراز