Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@04:01:11 GMT

مخالف سرمایه گذاری صنایع آلاینده در تیران و کرون هستیم

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۷۰۲۷

مخالف سرمایه گذاری صنایع آلاینده در تیران و کرون هستیم

اصفهان- ایرنا- فرماندار تیران و کرون گفت : با توجه به هوای پاک این شهرستان برای راه اندازی صنایع آلاینده مخالفت می کنیم.

به گزارش ایرنا، مجید حججی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی اصفهان در فرمانداری این شهرستان افزود: هوای تیران و کرون دارای سلامت و فاقد آلودگی است و این موضوع یک پتانسیل برای جذب گردشگر و توسعه گردشگری سلامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: ورود صنایع در این شهرستان و ایجاد آلودگی فرصت های طبیعی و موقعیت گردشگری این شهرستان را تهدید می کند و برای توسعه اقتصادی بیشترین سرمایه گذاری در بخش گردشگری و کشاورزی برنامه ریزی شده است.
فرماندار تیران و کرون ادامه داد: برای واگذاری زمین به سرمایه گذاران موضوعات زیست محیطی توجه می شود و از اختصاص مکان برای انجام فعالیت هایی که محیط زیست را تهدید می کند، جلوگیری می شود.
وی با اشاره به طرح های آبخیزداری تیران و کرون ادامه داد : اجرای بندهای خاکی در پیشگیری از خسارت سیل به شهرستان و اراضی کشاورزی موثر بود و امسال سیاست گذاری برای اجرای طرح های آبخیزداری مورد توجه است.
حججی خاطرنشان کرد: اجرای طرح های منابع طبیعی فرصت سازی خوبی برای حفظ و حراست از مراتع دارد و برای جلوگیری از تخریب این عرصه های طبیعی باید مشارکت عمومی جذب شود.
در این دیدار پرونده های مربوط به منابع طبیعی و اختلافات بین بخشی رفع و تصمیم گیری برای واگذاری زمین به طرح های اقتصادی قابل توجیه و جلوگیری از تخریب مراتع انجام شد.
در این دیدار، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تیران و کرون گفت: با اجرای طرح حدنگاری و شناسنامه دار شدن اراضی ملی شهرستان، پرونده های زمین خواری و تصرف اراضی کاهش یافت.
مهدی عالی پور خاطرنشان کرد: تاکنون 120 هزار هکتار از 168 هزار هکتار اراضی کل شهرستان تحت اجرای طرح کاداستر قرار گرفته، که این اقدام تا پایان سال نسبت به همه اراضی انجام می شود.
/6026/7131

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تيران و كرون فرماندار صنايع آلاينده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۷۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان

مجید رحمانی خلیلی گفت: موافقت‌نامه اصولی ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری اعم از اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری، گردشگری ساحلی، واحد پذیرایی، هتل‌آپارتمان و مرکز تفریحی سرگرمی در شهرستان‌های استان با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۵ هزار میلیارد ریال در اولین جلسه کمیسیون فنی سرمایه‌گذاری در سال جاری صادر شد.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: این طرح‌ها با ایجاد زمینه اشتغال حدود ۲۰۰ نفر طبق ضوابط و قوانین مصوب در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جلسه اخیر کمیسیون فنی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

او افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران و تسریع در اعطای مجوز‌های لازم برای ایجاد تأسیسات گردشگری در سطح استان از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد
  • سرمایه‌گذاری عظیم برای انتقال آب به شهرک‌های صنعتی
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • صدور موافقت اصولی با اجرای ۲ طرح گردشگری در اردبیل
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری