Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@20:05:13 GMT

ظریف فهرستی از یکجانبه گرایی آمریکا را به جهان عرضه کرد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۷۱۵۲

ظریف فهرستی از یکجانبه گرایی آمریکا را به جهان عرضه کرد

نیویورک- ایرنا- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، چند جانبه گرایی را تنها راه حل برای حمایت از صلح دانست و با تاکید بر حمایت همیشگی ایران از دیپلماسی، فهرستی از اقدامات یکجانبه و غیرقانونی آمریکا را برای جهانیان برشمرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد جواد ظریف روز چهارشنبه در نشست بزرگداشت روز بین المللی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:ایران همیشه از چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی برای صلح حمایت کرده است. من امروز به اینجا آمده ام تا اعلام کنم تلاش های دیپلماتیک جمعی، دیگر فقط یک گزینه خردمندانه نیست، بلکه تنها راه حل است.
وزیر امور خارجه ایران ادامه داد:حتی اگر زمانی در سیاست بین الملل، نظام تک قطبی وجود داشت، دیگر قطعا از بین رفته است.
ظریف اضافه کرد: کشور من همواره تعهد خود را به چندجانبه‌گرایی به عنوان رکن یک سیاست خارجی قوی نشان داده است. فقط نگاهی گذرا به مراودات دیپلماتیک ما در چند هفته گذشته، این امر را کاملا روشن می‌ سازد.
وی با بیان اینکه 'در غرب ما، آخر هفته گذشته روسای مجالس همسایگان عراق گرد هم آمدند تا رهیافت فراگیر جدیدی را برای مراودات منطقه ای بیابند'، اظهار کرد:من هفته گذشته در راس هیاتی به دمشق و آنکارا رفتم تا همکاری با سوریه، ترکیه و روسیه را در چارچوب روند آستانه گسترش دهیم.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران اظهار کرد: در شرق ما، نماینده ویژه جدید ما برای افغانستان در حال تعامل طبق یک رویکرد منطقه‌ای واقع‌گرایانه برای صلح و ثبات است. در همین حال، ما دو روز پیش میزبان نخست وزیر پاکستان برای گفت وگو در مورد یک رهیافت چندجانبه برای ثبات منطقه ای و مبارزه با تروریسم بودیم.
ظریف افزود: در شمال ما، هفته گذشته مقامات ارشد دولت های ساحلی دریای خزر گرد هم آمدند تا اجرای کنوانسیون تاریخی خزر را آغاز کنند که در سال 2018 بعد از 22 سال مذاکره نهایی کردیم. همزمان، ما در حال نیل به یکپارچگی اقتصادی از جمله از طریق اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستیم.
وی با بیان اینکه 'در جنوب ما، روند استکهلم را در مورد یمن تسهیل کرده ایم'، گفت:همچنین «سازوکار گفت وگوی منطقه ای» در خلیج فارس را به عنوان رهیافت چندجانبه فراگیر برای همکاری و حل اختلافات پیشنهاد داده ایم.
رئیس دستگاه سیاست خارجی ایران تصریح کرد: در سطح جهانی، 14 گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی موید تعهد ما به برنامه جامع اقدام مشترک، یک توافق چندجانبه مورد تایید قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، است.
ظریف خاطرنشان کرد: برخلافناتوانی اعضای غربی برجام در عمل به تعهدات‌شان در مورد منافع اقتصادی ملت ایران متعاقب خروج غیرقانونی آمریکا، ما به قول خود عمل کرده‌ایم.
وی تاکید کرد: نیازی نیست که سیاست های یکجانبه گرایانه غیرقانونی گسترده‌ دولت فعلی آمریکا را در قبال کشورم یا منطقه‌مان فهرست کنم. فقط به ذکر چند نمونه اکتفا می‌کنم.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: اعمال فراسرزمینی قوانین داخلی، نادیده گرفتن تعهدات بین المللی و احکام دیوان بین المللی دادگستری، اعلام خودکامانه نیروهای مسلح یک دولت به عنوان «تروریست» و پرورش افراط گرایی از طریق جنگ‌های دائمی بی هدف و بدون ملاحظه بخشی از این یکجانبه گرایی آمریکا است.
ظریف حمایت آمریکا از اذناب حامی تروریسم در قبال جرایم جنگی آنهارا دیگر سیاست واشنگتن برشمرد و ااضافه کرد:شناسایی الحاق نژادپرستانه و غیرقانونی قلمرو هم دیگر رفتار یکجانبه آمریکا بوده است.
وی گفت: از آنجا که بنظرشان این بی قانونی هنوز کافی نبوده است، آمریکا همچنین کسانی را مجازات می کند که به دنبال عمل به تعهدات‌شان تحت قطعنامه 2231 شورای امنیت باشند؛ قطعنامه ای که خواهان عادی سازی روابط اقتصادی با ایران است.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود:برای دفاع از چندجانبه گرایی، لازم است مانع دستیابی آمریکا به منافع مورد تصورش از اقدامات غیرقانونی آن کشور شد و با قوت تمام هرگونه فشاری را که به دیگران وارد می آورد تا حقوق بین الملل و قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض کنند، رد کرد.
ظریف ادامه داد: در رد یکجانبه گرایی، همه ما مسئولیت داریم تا به صورت دسته‌جمعی هر دولتی را برای عواقب هر گونه بی‌قانونی آن مسئول بدانیم.
اروپام*1429

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ظريف سازمان ملل چندجانبه گرايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه از دام کمال‌گرایی رها شویم؟

دکتر یوکسین سان، روانشناس مستقر در سیاتل، در توصیف کمال‌گرایی می‌گوید کمال‌گرایی به این معنا نیست که در هر زمینه‌ای بهترین باشید. کمال‌گرایی این احساس است که هرگز به اهداف خود نمی‌رسید و هرگز احساس نمی‌کنید به اندازه کافی خوب هستید. با این افکار ممکن است ندایی از درون خود بشنویم که ما را سرزنش و تحقیر می‌کند.

به گزارش زومیت، کمال‌گرایی به‌قدری فراگیر است که آزمونی به نام مقیاس کمال‌گرایی چندبعدی برای اندازه‌گیری آن وجود دارد. به‌گزارش نیویورک‌تایمز، پژوهشگران با بررسی نحوه پاسخ دانشجویان به سوالات مقیاس مذکور در طول زمان متوجه شدند میزان کمال‌گرایی در دهه‌های اخیر افزایش یافته است.

نوع کمال‌گرایی با بیشترین افزایش یعنی کمال‌گرایی القاشده توسط جامعه، ریشه در این باور دارد که دیگران از شما انتظار دارند کامل باشید. جوانان امروزی که در آزمون ارزیابی کمال‌گرایی شرکت می‌کنند، نسبت‌به افرادی که دهه‌ها پیش در آن شرکت کرده‌اند، معمولا نمره بیشتری می‌گیرند.

ممکن است دلایل مختلفی برای افزایش کمال‌گرایی در میان جوانان وجود داشته باشد: افزایش انتظارات والدین، فشار مدرسه، فراگیر شدن تاثیر رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات.

این احساس که به قدر کافی خوب نیستم یا شرایط زندگی من کافی نیست، تردمیل بی‌توقفی را ایجاد می‌کند که در آن هیچ لذتی در موفقیت احساس نمی‌شود و حجم زیادی انتقاد از خود وجود دارد.

کارشناسان می‌گویند اقدامات کوچکی وجود دارد که می‌توانید برای کنترل منتقد درونی خود انجام دهید.

از افکار خود فاصله بگیرید

اتان کراس، استاد روانشناسی در دانشگاه میشیگان و نویسنده کتاب «پچ پچ: چرا صدای درون سر ما مهم است و چگونه آن را مهار کنیم؟» می‌گوید فرایندی به نام «فاصله‌گیری» اولین خط دفاعی دربرابر افکار منفی است.

فاصله‌گیری راهی برای کاهش پچ‌پچ‌های درونی ما است. برای مثال، اگر در نیمه‌های شب چیزی شما را عذاب می‌دهد، به ماشین سفر در زمان ذهنی خود بپرید و با خود فکر کنید فردا صبح درمورد این موضوع چه احساسی دارید؟ اضطراب اغلب در نور روز خفیف‌تر می‌شود.

نکته بعدی فکر کردن به آینده دورتر است. آیا این واقعیت که در طول سخنرانی امروز خود چند بار اشتباه کرده‌اید، واقعا سه ماه بعد اهمیتی خواهید داشت؟

راه دیگر برای تمرین فاصله گرفتن این است که هنگام فکر کردن درمورد چیزی که شما را ناراحت می‌کند، از زبان اول شخص استفاده نکنید. به جای اینکه بگوییم: «باورم نمی‌شود آن اشتباه را مرتکب شدم. کار احمقانه‌ای بود»، بهتر است بگویید: «کریستینا! تو اشتباه کردی و اکنون به خاطر آن اشتباه احساس بدی داری. اما قرار نیست همیشه این احساس را داشته باشی و اشتباه تو را خیلی از افراد دیگر هم بارها مرتکب شده‌اند.»

دکتر کراس در پژوهش‌های خود متوجه شد وقتی مردم به جای کلمه من از واژه‌های تو یا نامشان استفاده می‌کنند، حالتی پیش می‌آید که گویی تماشاگری بی‌طرف هستند. این امر به گفتگوی درونی منجر می‌شود که سازنده‌تر و مثبت‌تر از گفتگوی افرادی است که به صورت اول شخص با خود صحبت می‌کنند.

چیزی را که به اندازه کافی خوب است، قبول کنید

دکتر توماس کوران، دانشیار روانشناسی در مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن در کتابی با عنوان تله کمال‌گرایی به راه‌های مقابله با کمال‌گرایی می‌پردازد. او می‌گوید وقتی کمال‌گرایی وجود داشته باشد، این احساس را دارید که هیچ چیزی کافی نیست. او توصیه می‌کند در مقابله با کمال‌گرایی سعی کنید آنچه را که به اندازه کافی خوب است، بپذیرید و به خود آزادی بدهید.

زمانی دکتر کوران به شدت غرق کار شده بود و حتی شب‌ها دست از کار نمی‌کشید، اما پس از تولد پسرش ساعات کاری خود را کم کرد و این امر برای او رهایی‌بخش بود. به گفته‌ی او، تصمیمات گذشته‌اش ناشی از نیازی پراضطراب برای بهتر کردن خود بود. وی اکنون روی چیزهایی تمرکز می‌کند که برای او شادی، هدف و معنا به ارمغان می‌آورد.

خوددلسوزی را تمرین کنید

به‌طورکلی، کمال‌گرایی معمولا نوعی استراتژی بقا است و مانند زره‌ای است که آن را بر تن می‌کنید. بنابراین، به دلیل داشتن تمایلات کمال‌گرایی خود را سرزنش نکنید. اگر می‌توانید از کمال‌گرایی برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید اما اجازه ندهید موجب آزار شما شود. در شرایطی که خودتان نمی‌توانید بار کمال‌گرایی را از روی دوش خود کم کنید و آن را کم‌کم رها کنید، بهتر است از متخصص سلامت روان کمک بگیرید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ببینید | شوخی جالب حسن روحانی با یک قاری قرآن؛ زنگنه با سرماخوردگی آمد، ظریف دیر رسید
  • کشتی فرنگی ایران هم آسیا را فتح کرد؛ دبل ۲۰۰ امتیازی با ۴طلا/ باخت‌های نگران‌کننده به ژاپن در ۲فینال/ ظهور رقیب برای گرایی در راه المپیک
  • کشتی فرنگی ایران هم آسیا را فتح کرد؛ دبل قهرمانی با ۴طلا/ باخت‌های نگران‌کننده به ژاپن در فینال/ ظهور رقیب برای گرایی در راه المپیک
  • قهرمانی پدیده کشتی فرنگی در آسیا/ اسماعیلی رقیب گرایی برای المپیک شد
  • یکی از ظریف ترین نمونه های کار روی چوب (فیلم)
  • دبل شکست قهرمان جهان؛ برنده گرایی طلا را از محموداف ربود
  • چگونه از دام کمال‌گرایی رها شویم؟
  • دفاع یکجانبه نمایندگان ژاپن، فرانسه و انگلیس از تل آویو
  • کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی: حمله از پیش اعلام شده ایران به اسرائیل شجاعانه بود
  • تصاویری از روز شلوغ حسن روحانی/سیاسیون به دیدار رئیس جمهور سابق رفتند /از ظریف، واعظی، نوبخت و زنگه تا مهدی و محسن هاشمی، ابتکار و ...