Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: در راستای رفع سوء تغذیه کودکان نیازمند استان بوشهر در سال گذشته ۲۵ میلیارد ریال برای تامین ۱۲ نوع سبد غذایی این کودکان هزینه شده است. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد لطفی بعدازظهر امروز در نشست بررسی وضعیت کودکان نیازمند استان بوشهر با اشاره به برنامه‌های مقابله با سود تغذیه افراد نیازمند استان بوشهر اظهار داشت: برخی کودکانی که کمتر از 5 سال دارند، سوء تغذیه آنها به سبب فقر اقتصادی خانواده‌ها آنقدر شدید بوده که کارشناسان وزارت بهداشت و کمیته امداد تشخیص داده‌اند این کودکان باید هر چه سریع‌تر شناسایی و تحت پوشش سبدهای غذایی حمایتی قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: کودکان زیر پنج سالی که از نظر شاخص‌های رشد در وضعیت مناسبی نیستند توسط مراکز بهداشتی و درمانی شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌شوند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهربا اشاره به اینکه فقر غذایی در کودکان نیازمند می‌تواند در آینده مشکلات زیادی برای آن‌ها ایجاد کند، تصریح کرد: مبارزه این نهاد با سوءتغذیه کودکان با مشارکت وزارت بهداشت به‌صورت ویژه از سال 1384 آغاز شد و تا امروز با حمایت از کودکان دچار سوءتغذیه زیر پنج سال ادامه دارد.

لطفی با بیان اینکه 2300 کودک زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه در استان بوشهر توسط کمیته امداد حمایت می‌شوند گفت: در سال گذشته 25 میلیارد ریال برای تامین 12 نوع سبد غذایی این کودکان هزینه شده است.

وی، سرانه هر سبد غذایی کودکان یاد شده را  در ماه یک میلیون ریال دانست و تصریح کرد:هر سبد غذایی شامل اقلامی از جمله حبوبات، لبنیات و تخم مرغ، برنج ماکارونی و روغن است که از طریق فروشگاه‌های طرف قرارداد به گروه‌های هدف تحویل می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر با بیان اینکه هرکودک به محض ورود به طرح رفع سوء تغذیه، طی یک یا دو دوره شش ماهه تحت حمایت قرار می‌گیرد افزود: این کودکان دائم  پایش رشد آن به صورت دقیق و کامل انجام و شرایط رفع سوء تغذیه آنان  با تأیید مراکز بهداشتی، درمانی مربوطه محرز می‌شود.

12 میلیارد ریال سبد غذایی بین کودکان مبتلا به سوء تغذیه بوشهری توزیع شد7.6میلیارد ریال برای پیشگیری از سوءتغذیه کودکان بوشهری تخصیص یافت18 میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری از سوء تغذیه کودکان به کمیته امداد استان بوشهر تخصیص یافت

لطفی با بیان اینکه طرح همسفره در کمیته امداد برای مشارکت نیکوکاران در زمینه حمایت از کودکان دچار سوءتغذیه راه‌اندازی شده است، گفت: مردم نیکوکار بوشهری می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی http://hamsofreh.ir و پرداخت هزینه تمام یا بخشی از سبد غذایی این کودکان، کمیته امداد را در رفع سوءتغذیه کودکان نیازمند یاری رسانند.

انتهای پیام/ش

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۷۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آرای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون فوتبال، آرای صادره به شرح زیر است:   با توجه به شکایت کیوان یاراحمدی از باشگاه شهرداری بندرعباس، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۳۱۳ میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۱۱ میلیون و ۹۴۰ هزار و ۹۵۰ ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد.   در پرونده شکایت عقیل کعبی از باشگاه مس رفسنجان، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۷ میلیارد ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۱۵۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد.   در پی شکایت حمید عبدالوند از باشگاه نود ارومیه، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۲۳۰ میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۸ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۵۰۰ ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد. همچنین کمیته وضعیت نسبت به دعوی خواهان به میزان یک میلیارد و ۴۰ میلیون ریال قرار رد صادر کرد.

دیگر خبرها

  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • اعلام آرای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال
  • سپاهان توسط کمیته انضباطی جریمه شد
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد