Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@16:37:16 GMT

عقلای آمریکا، ترامپ را از اقدامات خباثت‌آمیز دور کنند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۷۲۴۷

عقلای آمریکا، ترامپ را از اقدامات خباثت‌آمیز دور کنند

مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه بررسی بحث زمان بندی مصوبات مجمع که در جلسه قبل ۱۰ سال مطرح شده بود، صورت گرفت.

به گزارش ایسنا،  محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر امروز بعد از پایان نشست هفتگی این مجمع در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز ما هم جلسه مجمع داشتیم هم جلسه عالی نظارت. در جلسه مجمع تشخیص ادامه بررسی بحث زمان بندی مصوبات مجمع که در جلسه قبل ۱۰ سال مطرح کردیم صورت گرفت؛ دو نوع مصوبات مصلحتی وجود دارد که باید تعیین تکلیف می‌کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعضی مصوبات مجلس مثل لایحه بودجه یا برنامه‌های پنج ساله مدت دار است و امروز تصمیم گرفتیم در این مصوبات زمان مورد نظر مجمع همان زمان مصوب مجلس باشد یعنی زمان مورد نظر مصوب مجلس زمان مصلحت هم باشد مگر بنا به ضرورتی لازم باشد که زمان دیگری تعیین شود.

وی تصریح کرد: بعضی از مصوبات مجلس هم مربوط به تعهدات بین‌المللی است و این‌ها دارای شرایط خاص خودش است.

وی همچنین گفت: این را هم از زمان ۱۰ سال مستثنی کردیم و بنا به زمانی که مجلس در آن قراردادها قید می‌کند همان زمان ها، زمان مصلحت هم خواهد بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: مصوبه سوم که به کمیسیون هم ارجاع داده شد این بود که اگر زمان 10 سال مصوبات تمام شود، مجمع باید چه اقدامی انجام دهد، آیا باید به مجلس برود؟ به دولت یا به قوه قضائیه برود؟ این بحث به کمیسیون رفت که پیش از اتمام زمان مصلحتی 10 سال باید چه اقداماتی صورت بگیرد.

وی با اعلام خبر تشکیل جلسه هیئت عالی نظارت بعد از جلسه مجمع گفت: در این جلسه مصوبه ای برگشتی از مجلس مطرح بود. در جلسه عالی نظارت دو ایراد درمورد لایحه خاک گرفتیم. دو ابهام وجود داشت. مجلس یکی از ابهامات را رفع کرده و در هیات عالی رای گرفتیم و به مجلس اعلام خواهیم کرد که ایراد اول هیات نظارت مبنی بر مصوبه لایحه خاک برطرف شده است.

وی با اشاره به ابهام دومی که از سوی هیات عالی نظارت گرفته شده بود گفت: این بحث مربوط به این بود که ابهامی در مساله توقف واحدهای آلوده کننده وجود دارد که مجلس باید رفع ابهام کند. مجلس آن را رفع کرده ولی فقط اشاره کرده به واحدهای آلوده کننده‌ای که به طور موقت متوقف شدند و اشاره ای به واحدهای آلوده کننده‌ای که به طور دائم متوقف شدند نکرده است؛ بنابراین ابهام اول را برطرف کرده و ابهام جدیدی در مصوبه مجلس پیدا شده که رای‌گیری کردیم تا مجلس در مدت باقی مانده از طریق شورای نگهبان، آن را هم برطرف کند.

رضایی با اشاره به بررسی های مجمع در ارتباط با مسائل روز کشور خاطرنشان کرد: اولین مساله مربوط به پایان دادن به مهلت خرید نفت ایران برای کشورهایی مثل چین، کره جنوبی، هند و... بود. آقای ترامپ فشار آورده که این کشورها از دوازدهم اردیبهشت از ایران نفت نخرند. این فشار ها از یک طرف موجب می شود دولت و مجلس و ملت ما روی زانوی خود تکیه کنند و از نفت خام به جای صادرات به خارج از کشور برای صنعت خود استفاده کند.

وی اظهار کرد: کشور ما اگر به تولید و تولید صنعتی روی آورد روزانه  باید یک میلیون بشکه نفت هم وارد کنیم یعنی نه تنها یک قطره نباید صادر کنیم باید روزانه یک میلیون بشکه نفت هم وارد کنیم. صادرات نفت نشانگر این است که تولید ما هنوز راه نیافتاده است. این فشار آمریکا یک جنگ اقتصادی تروریستی است که علیه ما صورت می‌گیرد و ما حتما عکس العمل نشان خواهیم داد و مطمئنا آمریکایی ها ضرر خواهند کرد و کسی که از این تحریم ها ضرر می بیند اول دولت  ایالات متحده آمریکاست.

وی ادامه داد : بهتر است این‌ها دست از شیطنت بردارند وگرنه ملت بزرگ ما اقدام خود را انجام خواهد داد. ما فعلا چیزی را بیان نمی‌کنیم ولی به موقع اقدام خواهیم کرد.  نکته مهم این است که آمریکایی ها باید بدانند با این اقدامات ناجوانمردانه علیه ملت و افزایش فشارها بر زندگی مردم این رویا که دولت ایران نتواند به کارمندانش حقوق بدهد تعبیر نخواهد شد، اینطور نیست که ما دست روی دست بگذاریم و فشارهای زیادی بر ملت ما وارد شود و ما عکس العملی نشان ندهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: بدون شک زیان اصلی را آمریکا خواهد دید و امیدواریم عقلای آمریکا، رو شنفکران و دانشمندان‌شان ترامپ را از این کار خباثت آمیز دور کنند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات مجلس در «لایحه تجارت» منجر به رونق اقتصادی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی امروز مجلس و بعد از اتمام بررسی موارد اعاده شده شورای نگهبان به لایحه تجارت، اظهار کرد: لایحه تجارت از مجلس هفتم در دستور مجالس مختلف قرار داشت. این لایحه در پنج دوره مجالس مختلف معطل مانده بود که به همت نمایندگان مجلس یازدهم یعنی بعد از حدود ۲۰ سال تعیین تکلیف شد.

وی ادامه داد: متن بسیار خوب و غنی در این لایحه گنجانده شده است. اهمیت این متن به اندازه‌ای است که حتی تغییر برخی کلمات می‌توانست ارتباط و انسجام متن را بهم بزند. مصوبات مجلس شورای اسلامی در لایحه تجارت و تبدیل آن به قانون می‌تواند گام مؤثری در بحث تجارت، رونق اقتصادی، تعیین تکلیف و بهبود وضعیت شرکت‌ها داشته باشد.

کد خبر 6079678 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مصوبات هشتاد و یکمین جلسه هیئت مقررات زدایی
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • مصوبات مجلس در «لایحه تجارت» منجر به رونق اقتصادی می‌شود
  • تحقق ۴۲۰۰ میلیار از مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی
  • جهانگیری: رژیم اسرائیل با اقدامات شرارت آمیز خود چاره‌ای جز پاسخ برای ایران باقی نگذاشت
  • مصوبات جلسه علنی دوشنبه مجلس
  • اجرایی شدن بیش از ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در استان بوشهر
  • لاوروف در گفتگو با امیرعبداللهیان: اقدامات تحریک‌آمیز خطرناک است
  • زمان نشست سران گروه هفت درباره حمله شب گذشته ایران
  • زمان انتخاب رییس فدراسیون ورزش های رزمی مشخص شد