Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-20@03:24:14 GMT

ضربان‌ساز بدون باتری، با موفقیت روی خوک‌ها آزمایش شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۷۳۹۹

ضربان‌ساز بدون باتری، با موفقیت روی خوک‌ها آزمایش شد

پژوهشگران "مؤسسه فناوری جورجیا" (GT) توانستند یک دستگاه تنظیم‌کننده ضربان قلب بدون باتری که نیروی خود را از ضربان قلب به دست می‌آورد، با موفقیت روی خوک‌ها آزمایش کنند. این دستگاه، از یک تولیدکننده انرژی موسوم به "iTENG" استفاده می‌کند که دور قلب پیچیده می‌شود و از حرکات قلب، الکتریسیته تولید می‌کند.

iTENG از دو لایه تشکیل شده که توسط یک پوشش اسفنج مانند از هم جدا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پوشش می‌تواند با هر بار ضربان قلب در طول پمپاژ، الکترون‌ها را محبوس کند.

ابزار تنظیم‌کننده ضربان قلب، طوری طراحی شده‌اند که بتوانند ضربان نامنظم قلب انسان را اصلاح کنند. عمر مفید باتری این ابزار، معمولاً به ۱۵ سال می‌رسد، اما به میزان استفاده از ابزار نیز بستگی دارد.

"ژونگ لین وانگ" (Zhong Lin Wang)، از پژوهشگران مؤسسه فناوری جورجیا گفت: میلیون‌ها بیمار، به "ابزار الکترونیکی پزشکی قابل کاشت در بافت" (IMED) نیاز دارند تا از تشخیص و درمان درست بهره‌مند شوند، اما باتری‌های به کار رفته در این ابزار، معمولاً بزرگ و سفت هستند و عمر مفید کمی دارند.

وانگ و همکارانش در آزمایش‌های خود دریافتند انرژی که از قلب به دست آوردند، بیشتر از انرژی مورد نیاز برای یک ضربان‌ساز انسانی است. آن‌ها به این دلیل خوک‌ها را در آزمایش به کار گرفتند که قلب آنها، به اندازه قلب انسان است.

"تیم چیکو" (Tim Chico)، از پژوهشگران این پروژه گفت: نتایج این پژوهش، امیدوارکننده هستند، اما پیش از به کار رفتن در انسان‌ها، باید مورد بررسی بیشتری قرار بگیرند. این ابزار باید طی جراحی، در اطراف قلب قرار بگیرد؛ در نتیجه نسبت به ضربان‌ساز‌های کنونی، تهاجمی‌تر است. به همین دلیل، ما ترجیح می‌دهیم که ابتدا آن را به صورت آزمایشی به کار بگیریم و از عضلات دیگری برای تأمین نیروی آن استفاده کنیم.

این ضربان‌ساز جدید در صورت موفقیت می‌تواند جایگزین ابزاری شود که به باتری نیاز دارند و طول عمر و کیفیت بیشتری داشته باشد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری ضربان ساز ضربان قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۷۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس بین‌المللی آبزی پروری نوآورانه با حضور پژوهشگران جهانی در گرگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان سید حسین حسینی فر دبیر علمی همایش گفت : در این کنفرانس دانشمندان ۱۰ کشور جهان شامل  آمریکا ، هند ،کانادا ، انگلیس ، پرتقال ، مالزی ، نیجریه ، بلژیک ، ایتالیا و پاکستان به صورت آنلاین حضور داشتند و پژوهش های خود را به ویژه در زمینه غذای آبزیان و ماهیان خاویاری به اشتراک گذاشتند.

رقیه صفری دبیر اجرایی همایش هم گفت : در این کنفرانس دو روزه راهکارهایی برای پیشرفت آبزی پروری ارائه می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی نوکیا مجیک مکس امروز (۳۰ فروردین) + قیمت و تاریخ عرضه
  • افتتاح یک واحد تولید باتری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از هشت میلیارد ریال در زنجان کشف شد
  • سعید لیلاز: خطرناک‌ترین دشمن جمهوری اسلامی خودش است/ بعد از ماجرای مهسا هنوز آشتی ملی مشاهده نشده/ امریکایی‌ها می‌دانند اگر ضربه جدی به ایران بزنند دست ایران بسته نیست/ پیشنهاد من این است که ایران، آزمایش هسته‌ای خود را عمومی کند
  • این باکتری‌ها به خون انسان تشنه هستند!
  • عینک شنای هوشمند فرم برای سال 2024 اصلاح می‌شود
  • دانشمندان می‌گویند موفق به صحبت با یک نهنگ شده‌اند
  • کنفرانس بین‌المللی آبزی پروری نوآورانه با حضور پژوهشگران جهانی در گرگان
  • تجربه ها ؛ ابزار تحقق شعار سال
  • تولید ابرخازن با ساندویچ کردن یک ژل بین دو لایه گرافن