Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از  بوشهر،  دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان بیان کرد: به وسیله واکسیناسیون و با هزینه کم می‌توان از ابتلا به بیماری‌های عفونی مانند دیفتری، کزاز، سیاه‌سرفه، سرخک، فلج اطفال و ... جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه برنامه ایمن‌سازی در کشور ایران از تجربیات موفق ملی در زمینه بهداشت همگانی است افزود: اجرای موفق برنامه‌های واکسیناسیون باعث شده کشورمان حدود ۱۸ سال از بیماری فلج اطفال پاک شود و بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و اوریون کنترل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: در مدت اجرای برنامه‌های واکسیناسیون کزاز نوزادی حذف و بیماری‌های سرخک و سرخجه مادرزادی در مرحله حذف قرار گرفته است.

دکتر خواجه‌ئیان تاکید کرد: همچنین قرار است دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس به برنامه واکسیناسیون کشوری اضافه شود که روتاویروس می‌تواند از بستری هزاران کودک مبتلا به اسهال در بیمارستان‌ها جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: پارسال در استان بوشهر حدود ۲۳ هزار کودک زیر یک سال با پوشش ۹۹ درصدی تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند که برای این تعداد، بیش از ۲۵۰ هزار دوز واکسن مصرف شد.

رییس مرکز بهداشت استان بوشهر تأکید کرد: توصیه می‌شود با توجه به اینکه انجام واکسیناسیون ممکن است به دلیل بیماری کودک و به تشخیص پزشک معالج با تأخیر انجام‌شده و یا حتی واکسن خاصی را هرگز دریافت نکند، با این حال ضروری است واکسیناسیون در کودکان سالم، به‌موقع و بدون تأخیر و طبق برنامه ایمن‌سازی کشوری انجام شود.

انتهای پیام/م

واکسیناسیون اقدام بسیار مهم و باارزشی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۷۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد

        به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۵۲۱ هزار دز واکسن فلج اطفال از این تعداد برای جمعیت ایرانی و مابقی برای جمعیت اتباع غیر ایرانی انجام شده است.   دکتر زهرا نهبندانی با بیان اینکه پارسال هیچ مورد مثبت بیماری فلج اطفال در خراسان رضوی ثبت و گزارش نشده است، ادامه داد: واکسیناسیون فلج اطفال برای کلیه نوزادان در بدو تولد، ۲ ماهگی، چهار ماهگی، ۶ ماهگی، ۱۸ ماهگی و ۶ سالگی انجام می‌شود.   مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسیناسیون فلج اطفال در مبادی ورودی مرزی زمینی و هوایی جهت اتباع خارجی کشورهای دارای موارد مثبت فلج اطفال، اجرای برنامه تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در حاشیه شهر، مناطق پرخطر از نظر فلج اطفال و مراکزی که جمعیتهای مهاجرین و اتباع سکونت دارند از جمله برنامه‌های این دانشگاه در راستای ریشه کنی فلج اطفال به شمار می رود.   نهبندانی افزود: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ هزار و ۱۶۳ دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی ارائه شده است که از این تعداد ۱۳ هزار و ۴۷۹ دز برای جمعیت ایرانی و مابقی برای اتباع غیرایرانی خورانده و تزریق شده است.   شناسایی ۲ مورد مشکوک به فلج اطفال   مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ مورد مشکوک به فلج اطفال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شناسایی شده که هنوز نتیجه قطعی آن اعلام نشده است.   نهبندانی با اشاره به اهمیت برنامه‌ جهانی‌ ریشه‌ کنی‌ فلج‌ اطفال‌ و حفظ‌ دستاوردهای‌ آن‌ افزود: واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال امسال‏ در ۲ نوبت شامل نوبت نخست از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه و نوبت دوم از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خرداد ماه اجرا می‌شود.   مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هرچند تلاش‌ها برای‌ تحقق‌ اهداف‌ برنامه‌ ریشه کنی فلج اطفال در ۲ کشور همسایه و بومی‌ افغانستان و پاکستان‌ همچنان‌ تداوم‌ دارد، اما افزایش‌ تردد به‌ داخل‌ کشور به‌ دنبال‌ تحولات‌ سیاسی‌ کشورهای‌ همسایه‌ و همچنین‌ پوشش‌ پایین‌ واکسیناسیون‌ جاری‌ و تکمیلی‌ در برخی‌ مناطق‌ این‌ ۲ کشور، نشان‌ دهنده‌ خطر بالای‌ ورود ویروس‌ به‌ کشورمان‌ است.   نهبندانی با بیان اینکه تداوم‌ وضعیت‌ عاری‌ از فلج‌ اطفال‌ در سالهای‌ اخیر نشان از تلاش کارکنان بهداشتی برای دستیابی به‌ پوشش‌ بالای‌ واکسیناسیون‌ و عملیات‌ ایمن‌ سازی‌ تکمیلی‌ سالیانه‌ است‌، ادامه داد: بر اساس‌ توصیه‌های‌ سازمان‌ جهانی‌ بهداشت‌، برای‌ حفظ‌ این‌ دستاورد بزرگ‌ و به‌ حداقل‌ رساندن‌ خطر ورود و چرخش‌ مجدد ویروس‌ فلج‌ اطفال‌، لازم‌ است‌ عملیات‌ ایمن‌ سازی‌ تکمیلی‌ سالانه‌ انجام‌ شود.   او گفت: در این برنامه کلیه‌ مهاجران‌ خارجی‌ که‌ در اردوگاه‌ها و یا خارج‌ از اردوگاه‌های خراسان رضوی اقامت‌ دارند، خانوارهای‌ ساکن‌ در محل‌ تجمع‌ مهاجران‌ خارجی‌، کلیه‌ مناطق‌ زیر پوشش‌ تیم‌ های‌ سیار، کلیه‌ کودکان‌ زیر پنج سالی‌ که‌ احتمالاً همراه‌ مادران‌ خود در زندان‌ها اقامت‌ دارند و همچنین کلیه‌ نقاطی که‌ پوشش‌ نوبت سوم فلج اطفال آنها کمتر از ٩٥ درصد است، زیر پوشش واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال قرار می‌گیرند.  

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • آغاز نوبت اول واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مناطق پرخطر
  • اجرای طرح واکسیناسیون علیه عفونت تنفسی و گوش در بوشهر
  • واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۳۷۵ هزار راس دام روستایی و عشایری
  • واکسیناسیون ۱۰ هزارقطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در نائین
  • آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در جنوب و جنوب شرق کشور تا ۱۰ روز آتی