Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:32:41 GMT

وضعیت نامناسب جاده ها مهمترین مشکل تکاب است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۷۵۲۷

وضعیت نامناسب جاده ها مهمترین مشکل تکاب است

مهاباد - ایرنا - فرماندار تکاب گفت: وضعیت نامناسب جاده ها و محورهای مواصلاتی مهمترین مشکل فراروی توسعه و اصلی ترین مطالبه اهالی این شهرستان است.

به گزارش ایرنا، علی مکرمی روز چهارشنبه در حاشیه آیین کلنگ زنی محور تکاب - دندی - زنجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان و ببش از 170 ثبت ملی تاریخی و طبیعی در تکاب اظهار داشت: صنعت گردشگری این شهرستان به علت وضعیت نامناسب محورهای مواصلاتی متناسب با ظرفیت های گردشگری و کیفیت و تعدد اماکن تاریخی و باستانی رونق و توسعه نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به ضرورت بهبود محورهای مواصلاتی با توجه به دوری از مرکز استان و سخت گذر و برف گیر بودن جادهای منتهی به این شهرستان اضافه کرد: بهبود و توسعه راه های دسترسی و اجرای مطلوب و مناسب طرح های جاده ای از نیازهای اصلی توسعه و عمده ترین مطالبه مردمی در تکاب به شمار می رود.
وی با بیان اینکه امسال چند طرح مهم جاده ای از جمله احداث محور تکاب- دندی و بهسازی محور تکاب - شاهیندژ اجرا می شود، ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح های توسعه جاده های این شهرستان بخش مهمی از مشکلات زیرساختی این شهرستان برطرف شده و گام بزرگی در راستای محرومیت زدایی از این شهرستان برداشته شود.
فرماندار تکاب اظهار داشت: سفر استاندار و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی و برگزاری نخستین جلسه شورای برنامه ریزی استان در سال 1398 در این شهرستان نشانه همت بالا و اراده جدی مقام عالی استان برای رفع محرومیت از تکاب است.
مکرمی گفت: این سفر زمینه ساز تخصیص اعتبارات ویژه برای اجرای طرح های عمرانی و تکمیل طرح های نیمه تمام تکاب شد و گام موثری برای توسعه زیرساخت های این شهرستان به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان غربی و نایب رییس مجلس شورای اسلامی به منظور شرکت در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی استان با محوریت توسعه تکاب و بازدید و کلنگ زنی چند طرح عمرانی امروز/چهارشنبه/به تکاب سفر کردند.
همچنین استاندار آذربایجان غربی و نایب رییس مجلس شورای اسلامی در این سفر یک روزه به همراه جمعی از مسوولان استانی و محلی با خانواده جانباز شهید عباس الطافی نیز دیدار کردند.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در منطقه ای کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/6185/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد راهداري جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۷۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود

احمد وحیدی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان در فرمانداری شهرستان کنارک اظهار داشت: مسائل و مشکلات سیلزدگان از لحظات اولیه توسط مسوولان به ویژه استاندار و فرمانداران در حال پیگیری است و مشکلات براساس اولویت پیگیری و مرتفع خواهد شد و دولت در کنار مردم هست و از هیچ کوششی برای حل مشکلات مردم دریغ نخواهد کرد و این را مطمئن باشید.

وی افزود: در بحث برق اقدامات لازم در حال انجام است و ان شاالله بزودی تمام مشکلات مردم سیلزده حل شود و در ابتدا باید آب مردم به‌صورت سالم و بهداشتی تامین شود تا شاهد مشکلات دیگر در این مناطق نشوییم.

وی گفت: کار اساسی برای زیرساخت ها انجام گیرد تا مشکلات کمتر شود و مردم به راحتی بتوانند با آسوده‌خاطر زندگی کنند و ترس و هراسی در هنگام بارندگی نداشتی باشند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه بیشتر جمعیت استان در روستاها هست لذا سرعت بیشتر در اجرای طرح های حوزه راه، برق، آب، تلفن و اینترنت و آبخیزداری در اولویت باشد، بیان کرد: مشکلات آبگرفتگی خانه‌ها در شهر کنارک نیز باید پیگیری شود و طرح های نیمه تمام فاضلاب شهری و هدایت آبهای سطحی به نتیجه برسد تا همیشه در کمترین بارندگی مردم با مشکل مواجه نشوند. اما در ابتدا به وسیله پمپ های قوی آب داخل خانه هر چه سریعتر تخلیه شود.

وحیدی ادامه داد: گرگروها (فرسایش خندقی خاک) برخی روستاها را با مشکل جدی تخریب مواجه کرده که امیدواریم با انجام طرح های آبخیزداری و مهار آب ها بتوانیم گرگروها را ساماندهی کنیم و این آبی که سدها ر پر کرده است برای اشتغال و تولید مفید است.

وی از تلاش همه دست اندرکاران و قشرهای مختلف مردم و مسولان برای رسیدگی به وضعیت سیلزدگان تشکر و قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در ۷ کیلومتری کرمانشاه + فیلم
  • قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم
  • درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم
  • توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و راه‌ها در سیستان وبلوچستان
  • بیشترین خسارت بلوچستان سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • اجرای اقدامات برای تامین زیرساخت ها ورفع مشکلات مردم سیل زده
  • ۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است
  • مشکل آب‌شرب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد
  • مشکل تجمع وانت بار‌ها در ابتدای جاده رشت - فومن