Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای اقدام عربستان در اعدام همزمان 37 نفر در بخش‌های مختلف این کشور را محکوم و اعلام کرد که این اقدام بزرگترین عملیات اعدام طی یک روز در عربستان سعودی از سال 2016 بوده است.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: «این اقدام وجود رویکرد منفی در این کشور را نشان می‌دهد و به صورت فاحشی با جنبش لغو مجازات اعدام در تمام جهان در تناقض قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزارت کشور عربستان سعودی روز سه‌شنبه اعلام کرد این کشور ۳۷ نفر را با اتهامات «تروریستی» و «جاسوسی»، گردن زده است. با انتشار نام این افراد مشخص شد که ۳۳ نفر از آن‌ها از اقلیت شیعه شرق عربستان بوده‌اند و عمدتا به دلیل شرکت در تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز سال ۲۰۱۲ یا با ادعای ارتباط با ایران بازداشت شده‌اند.

اتحادیه اروپا در بیانیه خود تاکید کرده است: «عملیات اعدام گروهی تردید جدی درباره احترام حق محاکمه عادلانه که معیاری اساسی برای عدالت است بوجود آورده و اعدام کسانی که در زمان طرح اتهام علیه آنها هنوز به سن قانونی نرسیده بودند نقض خطرناک دیگری به شمار می‌آید.»

اتحادیه اروپا اعلام کرد: «هویت اغلب کسانی که اعدام شدند و تردیدها درباره تهمت‌هایی که به آنها وارد شده، خطر تشدید تنش‌های طائفه‌ای که در حال حاضر در منطقه وجود دارد را افزایش می‌دهد.»

روزنامه «نیویورک‌تایمز» روز گذشته با اشاره به اینکه این افراد تحت شکنجه شدید قرار داشته‌اند، نوشت که در منصفانه بودن روند دادرسی به پرونده این افراد تردید جدی وجود دارد.

این اعدام دسته‌جمعی از سال ۲۰۱۶ که سعودی‌ها در یک روز شیخ «نمر باقر النمر» و ۴۶ نفر دیگر را گردن زدند، بی‌سابقه است. اعدام‌های روز گذشته از منظر تعداد شیعیان اعدام‌شده در یک روز هم بی‌سابقه بوده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۷۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند

ایتنا - به گزارش خبرگزاری آلمان DPA، کمیسیون اروپا به پلتفرم تیک تاک نسبت به اعمال جریمه به دلیل برنامه جدید خود، "TikTok Lite" هشدار داد.
کمیسیون به تیک‌تاک دستور داد تا ارزیابی خطرات بالقوه سلامت برنامه جدید خود را ظرف 24 ساعت ارائه دهد. این مربوط به سیستم پاداش در این برنامه است.

به گزارش ایتنا، کمیسیون به سرویس چینی تیک تاک، ۲۴  ساعت فرصت داد تا خطراتی را که برای سلامت روان کاربران به خصوص کودکان دارد و همچنین اعتیاد به این شبکه اجتماعی را قبل از راه اندازی آن ارزیابی کند.

قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا، پلتفرم‌های بزرگ را ملزم می‌کند تا ارزیابی چنین خطراتی را انجام دهند و تأثیر آنها را محدود کنند.

دستور الزام‌آور قانونی صادر شده توسط بازوی اجرایی اتحادیه اروپا مربوط به سیستم پاداش در برنامه جدید است که به کاربران امکان می‌دهد با تماشای کلیپ‌های ویدیویی خاص امتیاز جمع‌آوری کنند و سپس این امتیازها را برای سایر موارد ارزشمند مانند کوپن برای خرید از آمازون بازخرید کنند.

مقامات اعلام کردند که اگر تیک تاک ارزیابی ریسک مورد نیاز را ظرف ۲۴ ساعت ارائه نکند، این شرکت ممکن است با جریمه ۱٪ از کل درآمد سالانه خود در سطح جهانی، علاوه بر جریمه دوره‌ای ۵٪ از درآمد روزانه خود مواجه شود.
اگر کمیسیون در نهایت به این نتیجه برسد که TikTok قوانین ارزیابی خطرات و کاهش تأثیر آن را مطابق با قانون خدمات دیجیتال نقض کرده است، ممکن است این شرکت تا ۶٪ از کل درآمد سالانه خود در سراسر جهان جریمه شود.

دستور صادر شده توسط کمیسیون در روز دوشنبه، پیگیری دقیق‌تر درخواست قبلی برای اطلاعات است که کمیسیون در تاریخ 17 آوریل برای شرکت ارسال کرده بود که مهلت غیرالزام‌آوری آن تا 18 این ماه داشت.

دیگر خبرها

  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا