Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@01:09:47 GMT

فرماندار خوسف از نحوه توزیع تسهیلات روستایی انتقاد کرد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۷۵۷۳

فرماندار خوسف از نحوه توزیع تسهیلات روستایی انتقاد کرد

به گزارش ایرنا محمد شفیعی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری خوسف با اشاره به شروع پرداخت مراحل سوم و چهارم این تسهیلات افزود: پرونده ها به میزان یکهزار و 500 میلیارد ریال در بانک های عامل تکمیل شده است که امیدواریم در این مراحل تسهیلات واحدهای تولیدی نیز پرداخت شود.
وی اظهار داشت: در سال 97 از 254 طرح اشتغالزایی روستایی که در کارگروه های استانی و شهرستان تصویب و به بانک های عامل معرفی شدند فقط به 117 طرح در مرحل اول تسهیلات پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار خوسف یادآور شد: با توجه به اینکه بیش از 70 درصد جمعیت شهرستان به امر کشاورزی و دامداری مشغول هستند لذا پرداخت تسهیلات برای تکمیل چرخه تولید محصولات کشاورزی و دامی در اولویت دستگاه های اجرایی شهرستان است.
وی با بیان اینکه نوروز امسال بیش از 300 هزار از جاذبه های گردشگری این شهرستان دیدن کردند، گفت: این تعداد نسبت به نوروز پارسال 2.5 برابر افزایش داشته است.
شفیعی ادامه داد: امسال این شهرستان با داشتن طرفیت های بالقوه در بحث گردشگری، نوروزی متفاوت از سالهای گذشته را تجربه کرد.
وی بیان کرد: در این ایام میزان اقامت کنندگان نیز با 40 درصد افزایش به حدود 60 هزار نفر رسید.
وی با اشاره به نبود بعضی از زیرساخت های گردشگری در شهرستان گفت: در بحث زیرساخت های گردشگری در خوسف مشکلاتی وجود دارد که در 2 سال گذشته اقدامات بسیار خوبی همچون احداث کمپ گردشگری عشایری گواب و دهکده گردشگری خوسف انجام شده است.
فرماندار خوسف با اشاره به سایر ظرفیت های این شهرستان در بحث کشاورزی، صنایع دستی، صنعت، معدن افزود: لازم است دستگاه های اجرایی بستر های لازم برای سرمایه گذاری در این زمینه ها را فراهم کنند.
شفیعی با انتقاد از رفتار سلیقه ای با برخی از قوانین توسط دستگاه ای اجرایی ادامه داد: باید از قوانین موجود برای رونق تولید و به نفع مردم و ارباب رجوع تفسیر کرد و این به معنی قانون شکنی نیست.
وی با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به عنوان رونق تولید افزود: کلید حل بسیاری از مشکلات عمل در راستای سیاست های کلی نظام و انجام فرمایشات رهبری است.
شفیعی با اشاره به همدلی و همبستگی دستگاه های اجرایی، قضایی ، نظامی و انتظامی گفت: اگر توفیقی در شهرستان اتفاق افتاده نتیجه این همدلی و همکاری بوده است.
در این نشست حسین مالکی بیرجندی به عنوان معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان خوسف منصوب شد.
شهرستان خوسف در فاصله 36 کیلومتری بیرحند مرکز استان خراسان جنوبی است.
9866 * 6054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 جاذبه های گردشگری صنعت معدن قانون معاون برنامه ریزی مقام معظم رهبری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۷۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران

به گزارش قدس خراسان، محسن مه آبادی شقا اظهار کرد: زمین واحدهای ذکر شده در قالب اجاره ۹۹ ساله از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان واگذار شد و تسهیلات ذکر شده نیز ۲ میلیارد ریال بود که در ماه‌های پایانی سال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت و برخی متقاضیان این مبلغ را دریافت کرده‌اند.

فرماندار چناران گفت: تعدادی از واحدهای مسکونی روستایی ذکر شده اکنون تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است و بقیه در مراحل مختلف ساخت و ساز از جمله در مراحل پایانی تولید هستند.

وی گفت: پارسال سهمیه ساخت مسکن روستایی شهرستان چناران ۳۷۶ دستگاه تعیین شد که پرداخت تسهیلات میزان هدفگذاری بیشتر بوده است.

مه آبادی افزود: امسال سهمیه ساخت مسکن روستایی چناران با اعطای تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی، ۴۴۰ واحد مسکونی تعیین شده است و دیروز در نشستی با دهیاران و بخشداران شهرستان چناران برای تحقق این هدف، ارتقای طرح تحول روستایی و افزایش مشارکت و جهش تولید در شهرستان برنامه ریزی و هم اندیشی شد.

فرماندار چناران اضافه کرد: با توجه به این که میزان مقاوم سازی منازل روستایی چناران از میانگین استانی و کشوری پایین تر است، موضوع ساخت و ارتقای ایمنی منازل روستایی در گفت وگو با دهیاران و مدیر بنیاد مسکن شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • بازدید فرماندار سرباز از خسارات بارندگی و سیل از راه‌های روستایی
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در ایلام پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام