Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاپور محمدی عصر امروز در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: بازار سرمایه از ورود تکنولوژی‌های نوین فرصت‌های جدیدی کسب می‌کند؛ این امر موجب می‌شود تا موقعیت‌های ویژه و ممتازی برای بازدهی و کسب سود برای فعالان این بازار رقم بخورد و در عین حال شرکت‌هایی که در حوزه تکنولوژی نیازمند استفاده از دستاورد‌ها و نوآوری‌ها هستند، بتوانند از این فرصت‌ها بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حضور تکنولوژی‌های مالی، فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها در این بازار برای ما یک برد دوگانه است.

محمدی در خصوص میزان موفقیت استارت‌آپ‌ها در بازار ایران و مقایسه آن با سایر کشورها، عنوان کرد: در روز افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه فاینکس (بانک، بورس و بیمه) با حضور وزیر اقتصاد به غرفه‌ای رفتیم که شرکت حاضر در آنجا توضیح داد از سرمایه کمتر از یک میلیارد تومان به سرمایه بیش از ۴۰ میلیارد تومانی رسیده‌است.

بیشتر بخوانید: سهم ۳۹ درصدی بورس کالا در بازار سرمایه کشور/ منتظر مصوبه مجلس برای نظام بازار‌های کشور هستیم

وی ادامه داد: به نظر من این دستاورد بزرگی است و اگر افراد بتوانند چنین ثروت‌آفرینی و خلق ارزشی داشته باشند توفیقات خوبی در زمینه تقویت اقتصاد دانش‌بنیان در کشور به دست می‌آید.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره سرعت رشد استارت‌آپ‌ها و فین‌تک‌ها در کشور، گفت: در مورد کار‌هایی که نوآورانه است و لزوماً از کشور‌های دیگر نیز تقلید نشده، باید بیشتر کار کنیم و وقت بگذاریم، یعنی کار‌هایی که کاملاً ایرانی و در عین حال نوآورانه است؛ چراکه دنیا با شتاب بالایی در این زمینه جلو می‌رود و بازار سرمایه ما نیز نیاز دارد که جایگاه این شرکت‌ها در این بازار بیشتر باز شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بورس اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۷۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری

محمد خبری زاده کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بانک‌ها املاک بسیاری دارند و بار‌ها بار‌ها جدا از بحث قانونی بر این نکته تاکید شده که نباید بنگاهداری دارند بنگاهداری بانک‌ها که معایب مختلفی از جمله تحت تاثیر قرار گیری شاخص‌های کلان اقتصادی را به همراه دارد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: گاهی خود بانک‌ها تمایل به عرضه و فروش املاک خود دارند، اما به سبب شرایط و میزان مبالغ مورد نیاز متقاضی برای آنها وجود ندارد حالا صندوق املاک و مستغلات این امکان را فراهم می‌کند که بانک‌ها بتوانند این املاک خود را به واحد‌های خرد تبدیل و به متقاضیان بیشتری با فروش برسانند.

خبری زاده افزود: در کل صندوق‌های املاک و مستغلات این امکان را فراهم می‌کنند تا علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در حوزه مسکن و زمین با سرمایه‌های خرد خود هم بتوانند در این‌حوزه سرمایه‌گذاری کنند مسیری که می‌تواند به کاهش بنگاهداری داری بانک‌ها کمک قابل توجهی کند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بانک مرکزی هم به سبب همین موارد مطرح شده این اجازه را به بانک‌ها داده که بتوانند صندوق املاک و مستغلات تاسیس کنند تاسیس صندوقی که شاید کمی نادیده هم گرفته شده، اما در مجموع مسیری مناسب، شفاف و در دسترسی برای بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • بورس تغییر جهت داد
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!