Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@11:00:34 GMT

بازسازی مناطق سیل زده کشور طی ۹ ماه آتی

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۷۸۴۸

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: امیدواریم کار بازسازی مناطق سیل زده کشور در ۹ ماه آینده به اتمام برسد.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمد امید در سفر خود به خوزستان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت در رابطه با سیلاب تصمیمات به موقع و بسیار خوبی را اتخاذ کرده است. روزهای ابتدایی بود که اولین مصوبه در دولت انجام گرفت و وضعیت کار مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ادامه نیز با توجه به گزارش‌های میدانی که به دست دولت رسید، مصوبات دیگری نیز به تصویب رسید. این گزارشات میدانی همچنین باعث شد تا در نوع کمک‌ها به برخی از مناطق تجدیدنظر شود و افزایش پیدا کند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور تصریح کرد: اگر لازم باشد تا دولت در برخی از مناطق حضور جدی تری داشته باشد و سیاست‌های خود را تغییر دهد، قطعاً در ستاد مرکزی پیگیری می‌کنیم تا به بهترین شکل تصمیم گیری و نسبت به آن کار اقدام شود.

امید عنوان کرد: جداول مربوط به خسارت‌های سیلاب در بخش‌های مسکن، مشاغل و همچنین خسارت اموال مردم در شهرها و روستاها آماده شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت خسارت سیلاب به مردم در استان‌های خوزستان و لرستان آغاز شده است، گفت: کار بازسازی نیز در مناطق سیل زده آغاز شده است. در این زمینه با تجربه‌ای که از گذشته در کشور وجود دارد، امیدواریم کار بازسازی مناطق سیل زده کشور در ۹ ماه آینده به اتمام برسد.

امید در خصوص بحث مدیریت سیلاب در خوزستان عنوان کرد: ارزیابی انجام گرفته در بحث مدیریت سیلاب در خوزستان ارزیابی مثبتی است و کار انجام گرفته در خوزستان فوق العاده است.

وی ادامه داد: در این سیلاب مجموعه مدیریت بحران به استان سپرده شد و استان با توجه به قابلیتی که داشت توانست شرایط را به خوبی مدیریت کرد.

وی بیان کرد: دولت متعهد است تا همه خسارت‌های وارد شده به مردم جبران شود. گره‌هایی که در بحث پرداخت‌ها نیز وجود داشت یکی یکی در حال باز شدن هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

امید با اشاره به افزایش حجم کمک‌های بلاعوض به سیل زدگان از سوی دولت خاطرنشان کرد: بر اساس حکم مقام معظم رهبری قرار است تا از دو منبع صندوق توسعه ملی و منابع دولت برای پرداخت خسارت سیلاب استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: هنوز جمع بندی کامل خسارت‌ها از سوی دولت انجام نگرفته اما قرار است مابه‌تفاوت نیاز دولت، از صندوق توسعه ملی برداشت شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بازسازی مناطق سیل زده سیل 98 مناطق سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۷۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد

روح الله سرگزی اظهار کرد: بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به ترتیب به راه های ارتباطی، بخش کشاورزی، شبکه برق رسانی و آب اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: همچنان تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع ۳۲۹ راه روستایی بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب استان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۲۲۸ مسیر بازگشایی شده است.

وی توصیه کرد؛ شهروندان با توجه با تداوم بارندگی و برودت هوا در سیستان و بلوچستان شهروندان از سفرهای غیرضروری، فعالیت کوهنوردی، اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • بارش‌های فراوان در اردیبهشت؛ احتمال سیلاب در این مناطق
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است / احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است | احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد