Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@22:06:43 GMT

ظریف با دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۸۱۲۹

ظریف با دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار کرد

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ محمد جواد ظریف که برای شرکت در نشست روز بین المللی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح به نیویورک آمده است، ظهر چهارشنبه با آنتونیو گوترش دیدار و درباره مسایل منطقه ای تبادل نظر کرد.

ظریف پیش از این در اندیشکده انجمن آسیایی نیویورک حضور یافت و درباره مسایل مختلفی همچون برجام، مذاکره با آمریکا، موضوعات و گفت وگوهای منطقه ای به سوالات حاضرین پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در مجمع عمومی سازمان ملل به تبیین رویکرد چندجانبه گرایی جمهوری اسلامی ایران و دیپلماسی فعال آن اشاره کرد و فهرستی از اقدامات یکجانبه آمریکا را برشمرد.

دیدار با فعالان سیاسی غیر دولتی و همچنین گفت وگو با رسانه های مختلف آمریکایی از برنامه های دیگر رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در این سفر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ظریف سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۸۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه پارلمان اروپا با نادیده گرفتن نقش رژیم صهیونیستی در بحران فعلی منطقه که ناشی از اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی و سیاست‌های اشغالگرانه آن است، ایران را به گسترش تنش‌ها در منطقه متهم کرد، اما اشاره کرد که تحریم‌ها به تنهایی، پاسخ کارآمدی به اقدامات ایران نیست.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز در جلسه عمومی پارلمان اروپا در استراسبورگ درباره پاسخ ایران به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی طی حملات پهپادی و موشکی گسترده به اهدافی در اراضی اشغالی، گفت: حمله ایران علیه اسراییل در ۱۳ آوریل بی‌سابقه بود. هیچ گاه، پیشتر اتفاق نیفتاده بود. اولین باری است که ایران به طور مستقیم از خاک خود اسراییل را با صد‌ها پهپاد و موشک هدف قرار می‌دهد.

بورل در ادامه اشاره کرد که حمله ایران به اهدافی در اراضی اشغالی، پس از حمله رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق رخ داد که اتحادیه اروپا آن را محکوم کرده بود.

بورل اقدام متقابل ایران را که تهران آن را پاسخی «مشروع» به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی و در چارچوب بند ۵۱ منشور سازمان ملل تلقی کرده بود، «نشان‌دهنده وخیم‌تر شدن شرایطی بسیار متشنج در منطقه دانست.»

او در ادامه گفت: ما، همگی حمله ایران را محکوم کرده و تعهدمان نسبت به امنیت اسراییل را اعلام کردیم. درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد.

بورل با دفاع از سیاست‌های تحریمی اتحادیه اروپا علیه ایران گفت: تحریم‌ها ابزار مهمی هستند و ما از آن‌ها برای فرستادن پیام مهمی به ایران درباره فعالیت‌های آن در زمینه اشاعه تسلیحات کشتار جمعی با هدف ثبات‌زدایی در منطقه، استفاده کرده‌ایم.

او افزود: اگرچه، باید بدانیم که تحریم‌ها به تنهایی یک سیاست نیستند. تحریم‌ها ابزاری برای اتخاذ یک سیاست هستند. تحریم به خودی خود، ایران را باز نمی‌دارد. این باید پس از سال‌ها تحریم بین‌المللی مشخص باشد. ایران به همراه کره شمالی، کشور‌هایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است. تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند و باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت. اقدام دیپلماتیک باید از اهمیت برابری برخوردار باشد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران، روز گذشته، در واکنش به اظهارات بورل درباره تصمیم کشور‌های اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران گفت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن، تقریبا، چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیان کرد: زمان دیپلماسی و حداکثر تلاش‌های دیپلماتیک برای اقدام به آرام کردن وضعیت است. زمان درخواست از همه برای ایفای نقش فرارسیده است. اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو آن با بازیگران مهم در تماس هستند، چراکه اتحادیه اروپا کانال‌های ارتباطی با تمامی طرفین را باز نگه می‌دارد.

او در بخش دیگری از اظهاراتش درباره جنگ غزه، بدون محکومیت جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان طی حملات کورکورانه آن به غزه، با کلی‌گویی مطرح کرد: غزه کانون تنش‌های منطقه است. تمامی بهت و حیرتی که منطقه و سراسر جهان را فراگرفته، از آن نشات می‌گیرد.

بورل افزود: ما باید با در نظر داشتن تمامی درگیری‌هایی که آن‌جا رخ می‌دهد، تعهد مطلق‌مان به دفاع و موجودیت اسراییل، همچنین هزینه انسانی درگیری‌هایی که آن‌جا رخ می‌دهد، بتوانیم در منطقه صلح و ثبات ایجاد کنیم.

او با تاکید بر اهمیت راهکار «دو دولتی» برای حل‌وفصل مسلئه فلسطین گفت: صدای اروپا باید صدای منطق باشد که تلاش می‌کند رنج انسانی را کاهش دهد و به دنبال صلحی پایدار باشد که از نظر ما، تنها از طریق روندی سیاسی حاصل می‌شود که به راهکار دو دولت منجر می‌شود.

حملات کورکورانه رژیم صهیونیستی به غزه در پی عملیات «طوفان الاقصی» توسط حماس در ۷ اکتبر که با هدف ادعایی «نابودی حماس» انجام شده، تاکنون موجب کشته شدن بیش از ۳۴ هزار نفر از فلسطینیان، از بین رفتن ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی این منطقه و آواره شدن ۸۵ درصد از مردم آن شده است.

محاصره انسانی غزه موجب شده است کمبود شدید مواد غذایی، آب آشامیدنی، دارو و تجهیزات پزشکی احتمال بروز فجایع انسانی، از جمله قحطی، گرسنگی و شیوع بیماری‌های واگیردار افزایش پیدا کند. رژیم صهیونیستی در حملات خود اهداف غیرنظامی مانند مدارس، مساجد، کلیساها، پناهگاه‌ها و بیمارستان‌ها را نیز هدف قرار داده است.

دیگر خبرها

  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است
  • عباس عراقچی: هم اکنون، زمان استفاده از موشک‌های دیپلماتیک است/ مذاکرات سیاسی، نقد کننده دست آوردهای میدانی است
  • مراسم ترحیم مادر همسر متکی برگزار شد
  • حمله ایذایی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ به دنبال سلاح هسته ای نیستیم/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران
  • کنعانی: اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی قانونی و در جهت ایجاد بازدارندگی بود / آمریکا زیر میز دیپلماسی زده نه ایران + فیلم