Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-23@20:40:52 GMT

مدیریت ریسک در نهادهای مالی به معنای حذف مخاطرات نیست

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۸۳۷۱

مدیریت ریسک در نهادهای مالی به معنای حذف مخاطرات نیست

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، سعید فلاح پور، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس عصر امروز در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه در مراسم رونمایی از سپر ریسک مالی با بیان اینکه بحث مدیریت ریسک برای تمام کسب و کارها اهمیت دارد، گفت: مدیریت ریسک به معنای حذف ریسک نیست و مفهوم مدیریت ریسک در نهادهای مالی به خاطر ماهیت این نهادها اهمیت ویژه‌تری پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در نرم افزار تولیدی سپر ریسک مالی، تمام ریسک‌ها مورد توجه قرار گرفته است، افزود: مفهوم مدیریت ریسک در پیاده سازی بسیار مهم است و باید با نظام مدیریت واقعی و قوانین کشور تطبیق داشته باشد.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس با بیان اینکه بر اساس ساختار سازمانی واحد مدیریت ریسک باید زیر نظر مدیرعامل سازمان باشد گفت: مدیریت ریسک در یک سازمان نه تنها موجب قفل شدن فعالیت‌های یک سازمان نمی‌شود بلکه کمک کننده نیز خواهد بود.

فلاح پور تصریح کرد: باید میان کاری که صورت می‌گیرد و مدیریت ریسک تعادلی برقرار باشد و نکات مهمی در این رابطه رعایت شود.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس با بیان اینکه همت ایجاد شده از سوی تولیدکنندگان این نرم افزار برای مدیریت ریسک ستودنی است گفت: با نگاه یکپارچه ای که در این نرم افزار مورد توجه قرار گرفته نظام‌های داخلی تأمین سرمایه تقویت شده و تمامی ساختار تأمین سرمایه کشور، امکان استفاده از این خدمات را دارند.

همچنین محمودرضا خواجه نصیری، عضو هیأت مدیره بورس تهران، در این مراسم گفت: ما در مسیر توسعه خود برنامه ریزی های مختلفی داشتیم و این برنامه ریزی ها سبب شد تا هم اکنون تمدن بزرگترین صندوق کشور، بزرگترین درگاه اینترنتی کشور و بزرگترین شرکت نرم افزاری کشور شناخته شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به دنبال آن بودیم تا فرآیند توسعه را به سمت خدمات مالی سوق دهیم گفت: بر همین اساس کلینیک درمانگری مالی را تأسیس کردیم تا بتواند تأثیرات مثبتی بر بازار سرمایه کشور داشته باشد.

وی تصریح کرد: بیشترین قراردادهای مشاوره در بین مسئولین بازار سرمایه کشور را داشته ایم و البته برای بزرگ شدن باید بزرگ فکر کرد که بر همین اساس در خصوص ریسک فکر کردیم چراکه بعد از رشد، ثبات یک نهاد مالی است که اهمیت دارد.

خواجه نصیری با بیان اینکه ۲۸ ماه کامل بر روی مفهوم مدیریت ریسک کار کردیم و از برترین‌های این حوزه برای همکاری دعوت به عمل آمد، گفت: مجموع این تلاش‌ها، به ایجاد مدل مفهومی در خصوص ریسک نهادهای مالی و تولید نرم افزار جامع مدیریت ریسک منجر شد.

وی ادامه داد: با سپر ریسک مالی تمدن می‌توان مفهوم مدیریت ریسک را برای تمام نهادهای مالی اجرایی کرد تا به عنوان یک ساختار قابل اتکا مورد توجه قرار داشته باشد؛ به کمک این نرم افزار در لحظه تمام سرفصل‌های ریسک یک نهاد مالی سنجیده می‌شود و هزینه، فایده و شرایط ریسک نهادهای مالی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۸۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد

این موضوع برای همه ثابت‌شده است که نداشتن خواب کافی برای سلامتی مضر است. حالا دانشمندان با انجام تحقیقات جدیدی دریافته‌اند که میان خواب کمتر از شش ساعت در شب و افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ رابطه‌ای وجود دارد.

دانشمندان در این تحقیق داده‌های Biobank بریتانیا را تجزیه‌و‌تحلیل کرده‌اند که یک منبع جهانی برای تحقیقات بهداشتی و پزشکی محسوب می‌شود. آنها اطلاعات ۲۴۷۸۶۷ بزرگسال را بررسی کرده‌اند که داده‌های سلامت آنها برای بیش از یک دهه دنبال شده است. آنها در این تحقیق قصد داشتند تا ارتباط بین مدت زمان خواب و دیابت نوع ۲ و اینکه آیا داشتن یک رژیم غذایی سالم اثرات کمبود خواب بر خطر دیا‌بت را کاهش می‌دهد یا خیر را درک کنند.

ارتباط بین خواب و دیابت نوع ۲

در این پژوهش از شرکت‌کنندگان پرسیده شده بود که در ۲۴ ساعت چقدر می‌خوابند. همچنین، هفت تا هشت ساعت خوابیدن به‌عنوان میزان خواب نرمال در نظر گرفته شد. میزان کم‌خوابی نیز به سه دسته تقسیم شد: خفیف (شش ساعت)، متوسط (پنج ساعت) و شدید (سه تا چهار ساعت). همچنین در این تحقیق به داده‌های مربوط به رژیم غذایی شرکت‌کنندگان نیز توجه شده است.

در حدود ۳.۲ درصد از شرکت‌کنندگان در طول دوره پیگیری، مبتلا به دیابت نوع ۲ تشخیص داده شدند. به گفته آنها هرچند عادات غذایی سالم به‌طور کلی خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد، اما زمانی که افراد غذای سال می‌خوردند و باز هم کمتر از شش ساعت در روز می‌خوابند، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در آنها در مقایسه با افرادی که میزان خواب آنها نرمال بوده، افزایش داشته است.

به گفته دانشمندان، پنج ساعت خواب شبانه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را ۱۶ درصد افزایش دهد، درحالی که این خطر برای افرادی که سه تا چهار ساعت می‌خوابند، می‌تواند ۴۱ درصد بیشتر از افرادی باشد که هفت تا هشت ساعت می‌خوابند.

بااین‌حال دقیقاً مشخص نیست چرا افرادی که کمتر می‌خوابند ممکن است بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ باشند. تحقیقات قبلی نشان داده است که نشانگر‌های التهابی و اسید‌های چرب آزاد در افراد دارای کمبود خواب افزایش پیدا می‌کند که این امر حساسیت به انسولین را مختل می‌کند و منجر به مقاومت نسبت به انسولین می‌شود. این بدان معناست که بدن برای استفاده صحیح از انسولین برای تنظیم سطح گلوکز خون تلاش می‌کند و بنابراین خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد.

منبع: دیجیاتو

tags # دیابت نوع دو ، خواب سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • پلیس در «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود
  • درخواست سبدگردانی برای چه افرادی مناسب است؟
  • زلزله در اتاق مدیریت پرسپولیس/ درویش رفتنی شد؟
  • تشدید دوباره سامانه بارشی در کشور / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • بورس به مدار برگشت؟
  • برگزاری جلسه هم اندیشی دفاتر انرژی بلوک ۱ کشور
  • سامانه بارشی با قوت بیشتری فعالیت خواهد کرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • به دنبال بورسی کردن دارایی‌های مختلف شهرداری هستیم
  • تغییر زمین بورس بازان