Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@06:37:54 GMT

اختتامیه جشنواره گلستان خوانی در شیراز

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۸۵۳۰

اختتامیه جشنواره گلستان خوانی در شیراز

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی عسکر جمشیدی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: این طرح با مشارکت مستقیم ۲۵۰ هزار دانش آموز ابتدایی و حدود ۱۰ هزار معلم مدراس استان اجرا شده است.

وی افزود: اجرای طرح هایی، چون کار پایدار و ماندگار در دوران مدیریت ناپایدار، فرزند مرا عشق بیاموز و دگر هیچ، مشق عشق و گلستان خوانی از نمونه کار‌هایی است که به دلیل جذابیت و ارتباط مستقیمی که با دل مخاطب پیدا کرده به نحو مطلوب در سطح استان اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمشیدی، بالا رفتن روحیه اعتماد به نفس، افزایش دامنه لغات، آشنایی و یادگیری صحیح ادبیات، تربیت مجریان توانمند، آموزش غیر مستقیم تئاتر، سرود و نمایش عروسکی، توجه به مهارت‌های زندگی، تقویت روحیه اشتیاق به کارگروهی و از همه مهمتر ایجاد شادی و نشاط در دانش آموزان را بخشی از دست آورد‌های مهم گلستان خوانی برشمرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه مدرسان میانی در صحیح خوانی و روان خوانی گلستان با آموزگاران همراه هستند، گفت: آموزگاران نیز گلستان سعدی را در کلاس درس در قالب سرود، تئاتر، اجرای دکلمه، نمایش عروسکی و کار‌های گروهی به دانش آموزان خود آموزش می‌دهند که این امر موجب افزایش فعالیت‌های گروهی و درک متقابل بین آن‌ها می‌شود.

جمشیدی با اشاره به تدوین کتابی تحت عنوان " ورقی از گلستان در دبستان " افزود: در این کتاب حکایات و ضرب المثل‌هایی که هم خوانی با دوره ابتدایی داشته و بیشتر جنبه تربیتی دارد جمع آوری شده است که به طور رایگان در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

وی گفت: اگر چه نقطه هدف این طرح دانش آموزان پایه چهارم تا ششم ابتدایی است، اما با توجه به جذابیت این طرح و استقبال دانش آموزان امروز در پیش دبستانی‌ها نیز گلستان خوانی اجرا می شود.

جمشیدی، کتاب گلستان را کتابی قابل فهم برای همگان دانست و ادامه داد: این کتاب در ۸ باب تحت تاثیر سحر کلام سهل و ممتنع شیخ اجل سعدی شیراز به رشته تحریر در آمده است که همگان زبان او را درک می‌کنند و کلام او در زندگی ما جاری و ساری است.
انتهای پیام/م

جشنواره استانی گلستان خوانی در شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۸۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم اختتامیه طرح سفیران سلامت در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، مدیرآموزش و پرورش مهاباد گفت: ارتقای سطح سلامت و بهداشت هم در دستور کار آموزش و پرورش قراردارد.

رسولی امسال با بیان اینکه امسال در سطح شهر و روستاهای مستقل طرح سفیران سلامت اجرا شده افزود: به دانش آموزان به عنوان سفیر با هدف خانواده و تغذیه سالم آموزش داده می شود.

او اضافه کرد: این طرح  در شهرستان مهاباد برای حدود ۳۶ هزار دانش آموز صورت گرفته است.

یکم تا هفتم اردیبهشت به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده و سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی، شعار روز دوم این هفته بود. 

دیگر خبرها

  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • مراسم اختتامیه طرح سفیران سلامت در مهاباد
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان