Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان ، در حاشیه برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران استان که امروز با حضور قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور، معاونین استاندار، نمایندگان سیستان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران منطقه سیستان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در استانداری برگزار شد در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از زحمات شبانه‌روزی اعضای شورای مدیریت بحران در کنترل، برنامه ریزی و مدیریت سیل سیستان افزود: ترمیم در ناحیه آسیب دیده کانال نیاتک انجام شد و ۱۰ روستا تخلیه و با همه امکانات اسکان داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب که احتمال وقوع مجدد سیل با توجه به بارندگی و برف در کشور افغانستان همچنان وجود دارد گفت: نواقص مدیریت سیلاب باید به سرعت برطرف شود که چنانچه سیلابی در آینده اتفاق بیفتد حداکثر منفعت از سیل فراهم شود.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از رسانه‌های دیداری و نوشتاری، صدا و سیما و رادیو سیستان که با حضور مستمر و دائم در حوزه اطلاع رسانی سیل نقش مهمی را ایفا نمودند بیان کرد: صدا و سیما، رادیو سیستان و کلیه خبرنگاران با رصد اخبار و حضور مستمر در حوزه سیل، رسالت اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی را به بهترین نحو انجام دادند.

احمدعلی موهبتی در خصوص مصوبات این شورا اظهار کرد: اسکان افرادی که خانه‌های شان دچار سیل شده و مسائلی از قبیل تغذیه، آموزش و بهداشت فرزندان سیل زده در اولویت بررسی قرار گرفت.

از دیگر مباحث این شورا می‌توان به موضوع دام دامداران، مباحث صید و صیادی در منطقه سیستان، تخلیه آب از روستا‌های دچار بحران، تهیه داکت حفاظتی برای روستاها، تلاش برای بازگشت مردم به خانه هایشان و احداث بنا‌های مقاوم برای مردم اشاره نمود.

همچنین فرمانداران موظف شدند با همکاری آب منطقه‌ای در خصوص رفع تصرف از حریم رودخانه‌ها و بستر فعال و غیرفعال مربوط به سیستان و بلوچستان اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به وجود اشکالاتی در حوزه مدیریت بحران تشکیل جلسه‌ای برای آسیب شناسی این حوزه و مقاوم سازی و رفع اشکالات حوزه مسیر‌های آسیب پذیر را تاکید نمود.

در پایان احمد علی موهبتی ضمن قدردانی از صبوری مردم منطقه سیستان در بحران‌های حادث شده افزود: وجود این نعمت خداوندی و سرازیر شدن آب در منطقه سیستان باید موجب تغییر شرایط معیشتی و زندگی مردم شود، لذا ضمن تاکید نسبت به بهره برداری هر چه سریعتر از اراضی ۴۶ هزار هکتاری سیستان خواستار پیگیری جدی در حوزه نظام بهره برداری، الگوی کشت و شیوه‌های آبیاری شد.

 

انتهای پیام/ت

بررسی شیوه های آبیاری و الگوی کشت در سیستان و بلوچستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۸۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان بعد از ۱۲ سال

شهردار منطقه ۱۵ از راه اندازی مجدد پارک آبی آزادگان پس از ۱۲ سال در سال ۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد شیری؛ شهردار منطقه 15 به تشریح اقدامات صورت گرفته در زمینه گردشگری منطقه 15 در ایام نوروز و سال 1403 پرداخت و گفت: با توجه به اهمیت منطقه 15 تهران به عنوان یکی از ورودی‌های مهم  پایتخت،شهرداری منطقه با برپایی ایستگاه نوروزی در میدان ثامن الائمه  پذیرای مسافران نوروزی از آخرین روزهای پایانی سال 1402 بوده است و تاکنون این ایستگاه نوروزی میزبان و راهنمای بالغ بر 5 هزار مسافر و گردشگر نوروزی که از شهرهای خراسان رضوی، سمنان و دامغان به تهران سفر کرده اند،بوده است.

شیری در راستای توسعه فضاهای گردشگری منطقه 15 با اعلام نویدی خوش به شهروندان تهرانی بیان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، مجموعه ورزشی و پارک آبی آزادگان بعد از 12 سال تعطیلی در سال 1403 مجدد با جذب سرمایه گذار بازگشایی و آماده میزبانی از شهروندان تهرانی خواهد بود.

لایروبی و آب اندازی مجدد دریاچه‌های مصنوعی پارک شهر

شهردار منطقه 15 ضمن برشمردن اماکن گردشگری و تاریخی این منطقه نظیر؛ زندان تاریخی هارون الرشید،کوشک امیر سلیمانی،بقعه مبارک سیده ملک خاتون و بوستان‌های آزادگان و فدائیان اسلام از شهروندان و مهمانان نوروزی برای بازدید از این اماکن در ایام نوروز دعوت بعمل آورد و گفت: ایام نوروز بهترین فرصت برای میزبانی از مهمانان نوروزی است و ما امیدواریم در این ایام با ویژه برنامه‌های تفریحی و اجرای تورهای ویژه این ایام توسط ستاد گردشگری شهرداری تهران میزبان شایسته‌ای در سال نو باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخصیص‌ ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران سیل سیستان و بلوچستان
  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • پنج هزار میلیارد ریال برای جبران سیل سیستان و بلوچستان اختصاص یافت
  • شعار سال در اردستان محقق شود/ لزوم تشکیل قرارگاه
  • راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان بعد از ۱۲ سال
  • بررسی میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی مهریز
  • تصمیمات نهادهای حاکمیتی به اطلاع مردم برسد
  • سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان باید اهداف دولت سیزدهم را محقق کند  
  • هشدار جدی مدیریت بحران استان تهران به مردم
  • سلفی با بحران!