Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@03:38:07 GMT

توسعه‌ی گردشگری باید بر مبنا و دیدگاه علمی پایه گذاری شود

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۸۶۱۲

توسعه‌ی گردشگری باید بر مبنا و دیدگاه علمی پایه گذاری شود

رئیس جامعه هتل‌ها و مراکز اقامتی استان اردبیل گفت: کشورهایی که به گردشگری با دید علمی پرداخته‌اند، توسعه یافته‌اند ولی کشورهایی که با دیدگاه سنتی عمل کرده‌اند، عقب مانده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، عصر امروز نشست تخصصی صنعت گردشگری پایدار سرعین با حضور هیأت رئیسه‌ی جامعه‌ی هتل‌ها و مراکز اقامتی استان در مرکز دانشگاهی سرعین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در این نشست با بیان اینکه در هر جامعه‌ای دانشگاه نقش پیشرو در توسعه‌ی دارد، گفت: این دانشگاه است که می‌تواند مسیر درست را ترسیم و هدایت کند.

وی به انتظارات جامعه از دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: مردم انتظار دارند دانشگاه ها مسائل و مشکلات، نقاط ضعف و قوت جامعه را استحصاء کند.

وی افزود: برای این منظور ما باید ارتباط خود را با بدنه‌ی جامعه و تشکل‌های مردمی تقویت کنیم.

رسولی با بیان اینکه به دنبال تقویت ارتباط دانشگاه با بدنه مردم هستیم اظهار داشت: مجموعه دانشگاه آزاد اردبیل به دنبال تقویت ارتباط با جامعه است و برای این منظور سه ارزش اجتماعی تعالی معنوی، مسأله‌محوری و نوآوری را در کنار فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تعریف کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل  به موضوع راه‌اندازی یونی‌هتل در سرعین اشاره کرد و گفت: با همکاری مدیران هتل‌ها، رستوران‌ها و آبدرمانی‌ها آموزش‌های تخصصی در اختیار کلیه‌ی عوامل اجرایی آن‌ها قرار می‌گیرد و در این دوره‌ها سعی می‌شود از بهترین اساتید داخلی و خارجی استفاده شود.

وی با بیان اینکه محورهای توسعه در امر مسئولیت اجتماعی دانشگاه در شهر سرعین، گردشگری و سلامت تعریف شده است، خاطرنشان کرد: تمرکز تمامی فعالیت‌ها به خصوص تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های فناورانه در این دو حوزه است.

رسولی ادامه داد: اگر در چرخه‌ی صنعت، پژوهش و تحقیق نباشد، آن چرخه ناقص است و صنعت گردشگری استان که محور اصلی توسعه‌ی استان به حساب می‌آید از تحقیق و پژوهش کم‌بهره بوده و آموزش‌های تخصصی و مستمر وجود نخواهد داشت.

 توسعه‌ی گردشگری بر مبنا و دیدگاه علمی پایه گذاری شود

ناصر محمدی رئیس جامعه هتل‌ها و مراکز اقامتی استان اردبیل نیز گفت: کشورهایی که به گردشگری با دید علمی پرداخته‌اند، توسعه یافته‌اند ولی کشورهایی که با دیدگاه سنتی عمل کرده‌اند، عقب مانده‌اند.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی سرعین زیاد است ولی متأسفانه خوب استفاده نشده است چراکه اگر از حضور 8 میلیون گردشگر درست استفاده نشود، می‌تواند به تهدید تبدیل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر سرعین اظهار کرد: امر گردشگری در عین‌حال که نکات مثبت دارد ولی نکات منفی زیادی هم می‌تواند داشته باشد و برای حل موضوع باید دانشگاه ورود پیدا کند و به خصوص در امر آموزش قوی عمل کند.

محمدی ادامه داد: تاکنون مطالعه انجام نگرفته تا فرصت‌ها و تهدیدها شناسایی و روی آن کار کارشناسی انجام گیرد و راهبردها و چشم‌انداز توسعه‌ی شهر توریستی سرعین مشخص نشده است.

انتهای پیام/ج

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۸۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین تقی‌پور فرمانده سپاه ناحیه دامغان در دیدار حسین افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با تبریک انتصاب وی اظهار کرد: تغییرات و تحولات در زندگی ما نه‌تنها فرصت‌های جدید را به دست می‌آورند، بلکه به ما امکان رشد، یادگیری و تجربه‌ جدید را‌ می‌دهد.

وی اضافه کرد: هر تغییری می‌تواند به ما ارزش‌های جدیدی آموزش دهد و ما را به سمت بهبود و پیشرفت هدایت کند و باید آن را به‌عنوان فرصت‌هایی برای رشد و توسعه دیده و از این تجربه استفاده کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه دامغان افزود: همواره ارتباطات تنگاتنگ و مثبتی را با دانشگاه آزاد داریم و به‌عنوان یک مدرس دانشگاه از نزدیک شاهد حرکت رو به پیشرفت دانشگاه در تمامی ابعاد فرهنگی و علمی‌ هستم.

تقی‌پور بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان خود را در جنبه‌های مختلف علمی و فرهنگی ازجمله دانشکده حقوق، کشاورزی و داروسازی به‌عنوان یک نشان کشوری شاخص کرده که این دستاورد ارزشمند به همت استادان و دانشجویان به دست آمده است.

وی با اشاره به صحبت‌های کارآفرینی و اقتصادی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: دانشگاه‌ها نقش محوری در تحقق اهداف اقتصادی دارند و به‌عنوان مرکزی برای تولید دانش، تحقیقات علمی، و انتقال این دانش به جامعه عمل می‌کند و این فرآیند می‌تواند به توسعه اقتصادی و تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم و اهداف مقدس نظام اسلامی کمک کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم
  • هوش مصنوعی فرصتی مهم در توسعه و پیشرفت است