Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور گفت: جهت حل مشکلات اقتصادی و واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال باید تمامی مشکلات واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل احصا شده و به چرخه تولید بازگردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، سعید شیرکوند معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور امشب در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که در سالن جلسات شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد به وضعیت اشتغال اشاره کرد و گفت: اکنون در کل کشور نیاز به ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری و تولید بسیار محسوس است و برای انجام این کار باید جهت ایجاد زیرساخت‌های لازم، از سرمایه‌گذاران حمایت همه جانبه صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای حل مشکلات اقتصادی و واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال باید تمامی مشکلات واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل احصا شده و به چرخه تولید بازگردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: ظرفیت‌های قانونی در استان‌ها باید افزایش یابد تا مسؤولان بتوانند با شجاعت بیشتری تصمیمات استانی را بگیرند.

شیرکوند با بیان اینکه وضعیت اقتصادی موجود در کشور می‌تواند باعث پیشرفت در حوزه‌های اقتصادی و توجه ویژه به تولیدات داخلی شود، گفت: افزایش قیمت ارز باعث بالا رفتن قیمت کالاهای خارجی شده و در این وضعیت توجه ویژه به تولیدات داخلی ضروری است.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی و کار جهادی یعنی اینکه مدیران استانی این امکان را داشته باشند که با شجاعت بیشتر تصمیم گرفته و مشکلات سرمایه‌گذاران را حل کنند و تمامی دستگاه‌ها باید از حداکثر موقعیت و ظرفیت‌های خود استفاده کرده و در راستای حل مشکلات اقتصادی گام بردارند.

شهرک صنعتی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان راه اندازی می شود

اکبر بهنام جو استاندار اردبیل  نیز در این جلسه گفت: شهرک صنعتی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در  منطقه مرزی استان اجرا می شود و در هفته آینده با حضور نمایندگان وزارتخانه های مربوطه برای جانمایی آن اقدام می شود.

وی افزود: نیروی انسانی با انگیزه در تمام سطوح مدیریتی و کارشناسی در استان یکی از مزیت‌های استان اردبیل محسوب می‌شود که باید از این فرصت برای توسعه همه جانبه استان بهره برد.

استاندار اردبیل با اشاره به پروژه‌های زیرساختی استان اردبیل در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گفت: در حوزه توسعه زیرساخت‌ها با تامین اعتبار مورد نیاز پروژه راه آهن اردبیل بعد از ۱۳ سال در برنامه قرار گرفته و در طی سه سال به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: مطالعات احداث خط ریلی اردبیل به شمال استان با توجه به تامین دلایل موجه برای احداث آن آغاز شده و اتصال ریلی جمهوری آذربایجان به ایران در شمال استان اردبیل طرحی است که کشور آذربایجان آماده احداث ۱۶ کیلومتر راه آهن برای اتصال به شمال استان اردبیل است.

بهنام جو در ادامه سخنان خود اهمیت اتمام سریع سد خدا آفرین را یادآور شد و گفت: با اتمام طرح پایاب سد خدا آفرین علاوه بر توانمندسازی مردم در درآمدزایی، یک میلیون تن تولیدات محصولات کشاورزی استان را افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه کشت گلخانه‌ای در فضای بسته یکی دیگر از برنامه‌های توسعه‌ای استان است، خاطرنشان کرد: در گذشته فقط حدود ۱۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای در استان داشتیم اکنون احداث دو هزار و ۵۰۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای دیگر در برنامه داریم که ۳۵۰ هکتار آن به طور کامل واگذار شده و در این خصوص یکی از دغدغه‌ها تامین گاز و برق و سایر زیرساخت‌ها است که امیدواریم با کمک مسؤولان هر چه سریعتر انجام گیرد.

استاندار اردبیل تشریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده واحدهای تولیدی در حال احداث استان اردبیل صادرات محور بوده و در نظر داریم صادرات استان را افزایش دهیم به‌طوری که از سال ۹۶ به بعد هر سال صادرات استان دو برابر افزایش یافته است.

انتهای پیام/ج

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۸۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال امسال احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید امیرحسین مدنی در جلسه با فعالان حوزه احیای واحد‌های اقتصادی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید تحت عنوان "سال جهش تولید با مشارکت مردم" و شناسایی شبکه ۳ هزار و ۲۰۰ نفری احیاگران مردمی، اظهار کرد: تاکنون بیش از هزار احیاگر مردمی با برگزاری ۳ رویداد تخصصی «تایید صلاحیت احیاگران» برای احیای واحد‌های اقتصادی آموزش دیده‌اند تا از مشارکت نیرو‌های مردمی برای احیای واحد‌های اقتصادی و جهش تولید در کشور استفاده شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: این احیاگران، شامل احیاگران واحد‌های اقتصادی شامل شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های پیشران، شرکت‌های احیاگری، گروه‌های جهادی و مردمی، سرمایه گذاران، کلینیک‌های کسب و کار، شرکت‌های مشاوره سرمایه گذاری و نهاد‌های تامین مالی هستند.

وی همکاری و برنامه ریزی جهت رفع مسائل و مشکلات اوراق گام با همکاری وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، وزارت صمت جهت قبول اوراق در حوزه مالیات، سوخت و خوراک صنایع، حقوق معادن حقوق گمرکی و معوقات تامین اجتماعی و همچنین پیگیری جهت رفع موانع و تصویب تامین مالی و تخصیص ۱۵۰ همت اوراق گام جهت استفاده در زنجیره‌های تولید را از دیگر اقدامات نهضت احیای واحد‌های اقتصادی عنوان کرد که تاکنون منجر به عرضه اعتباری بیش از ۹ هزار میلیارد تومان از طریق خط اعتباری صنایع پتروشیمی به صورت ماهیانه و عرضه اعتباری بیش از ۱۰۰ همت در صنعت پتروشیمی برای اولین بار در کشور شده است.

مدنی ترجمه و تدوین بیش از ۵ کتاب در حوزه احیا واحد‌های اقتصادی شامل احیای پایدار، تامین مالی، حقوقی و بانکی و مدیریت دانش، انعقاد تفاهم‌نامه‌های تخصصی با دستگاه‌های اجرایی با ایجاد شبکه همراهان پشتیبان نهضت احیای واحد‌های اقتصادی، پیگیری و به سرانجام رساندن بیش از ۴۵۰ پرونده حقوقی و بانکی و بهره‌گیری از سکو‌های تأمین مالی جمعی و جمع‌آوری ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع مردمی برای احیای واحد‌های اقتصادی را از دیگر اقدامات این نهضت برشمرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به بهره‌برداری از اولین پارک و پردیس علم و فناوری تخصصی احیا در استان البرز با همکاری جهاد دانشگاهی و طراحی دومین مرکز نوآوری احیا با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در سال گذشته سامانه رصد پایش و نظارت و ارزیابی بر احیاگران، احیا جویان و زیست بوم احیا به بهره‌برداری رسید و مرکز پیگیری‌های ویژه استانی برای راهبری احیا در استان‌های سراسر کشور راه‌اندازی و ۲۰ تور تخصصی احیا و ۶ جشن احیای واحد‌های اقتصادی در کشور برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان سمنان/ ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان سمنان
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • پرواز بلند تولیدگران سمنانی از روی موانع/ رکود پشت در گذاشته شد
  • ۴ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال امسال احیا می‌شود
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • مسائل کوچک نباید منجر به اختلال در چرخه تولید شرکت‌های صنعتی و تولیدی شوش شود
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در هرمزگان