Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@12:40:55 GMT

روسیه آماده مذاکره برای فروش جنگنده به ترکیه است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۸۶۵۲

مدیرعامل شرکت صادرات تسلیحات «روسوبرون‌اکسپورت» روسیه اعلام کرد: مسکو آماده مذاکره برای فروش جنگنده به ترکیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، الکساندر میخائف مدیرعامل شرکت صادرات تسلیحات «روسوبرون‌اکسپورت» (Rosoboronexport) روسیه در پاسخ به این پرسش که «آیا حاضرید در صورت خروج ترکیه از برنامه اف -۳۵ آمریکا به این کشور جنگنده بفروشید»، گفت: حاضریم در این زمینه با مقامات ترکیه مذاکره کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است مولود چاوش‌اوغلو وزیر امور خارجه سابقترکیه اعلام کرده بود: اگر اف -۳۵ به کشورمان تحویل داده نشود، جنگنده مورد نیاز خود را تا زمانی که قادر به تولید آن نباشیم، از جای دیگری تأمین می‌کنیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: روسیه ترکیه جنگنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۸۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: طرح صلح اوکراین بی معنی است

لاوروف در مصاحبه‌ای که امروز (جمعه) منتشر شد، گفته که طرح صلح پیشنهادی اوکراینی از آن جهت بی معناست که بر اساس گزینه‌های غیرقابل قبولی چون خروج روسیه از مناطق تحت کنترلش بنا شده است.

به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با روزنامه ایزوستیا گفت، یک نشست صلح پیشنهادی تا وقتی که اصول اساسی و اصلی شان شامل اجازه حضور روسیه در آن تغییر نکند، موفق نخواهد بود.

وی ادامه داد: ما در هر صورت آماده مذاکره هستیم، اما نه بر اساس «فرمول صلح» ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین. چگونه یک سیاستمدار در واشنگتن، بروکسل، لندن، پاریس یا برلین می‌تواند بگوید که هیچ جایگزینی برای فرمول زلنسکی وجود ندارد؟

وزیر خارجه روسیه همچنین مفاد این طرح را که خواستار خروج روسیه از اراضی تحت کنترلش از جمله کریمه و احیای مرزهای اوکراین پس از شوروی در سال ۱۹۹۱ است، غیرقابل قبول خواند و همچنین خواستار ابزاری برای پاسخگویی روسیه به تهاجم فوریه ۲۰۲۲ است.

زلنسکی هرگونه مذاکره با مسکو بر مبنایی غیر از طرح صلح را رد می‌کند.

لاوروف همچنین گفت، با مقامات و دیپلمات‌های سوئیس ملاقات کرده است که به او اطمینان داده‌اند که نشست صلحی که برن پذیرفته میزبانی آن باشد شامل مشارکت روسیه و بر اساس شرایط واقع‌بینانه خواهد بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد، مقامات سوئیسی به او گفته‌اند درک می‌کنند که هیچ چیز بدون مسکو حل نمی‌شود و این ناعادلانه است و هنگامی که این طرح به نتیجه برسد، از روسیه دعوت می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لاوروف: طرح صلح اوکراین بی معنی است
  • ترکیه صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را قاطعانه رد کرد
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • ترکیه: صادرات تسلیحات به اسرائیل نداشتیم
  • 3 اشتباه دیگر فروش
  • درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته
  • پتانسیل تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد
  • رد ادعای فروش تسلیحات به تل آویو از سوی فرانسه