Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@22:38:53 GMT

مشکلات زیست محیطی واحدهای دامداری

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۸۷۱۳

بعد از ظهر امروز و همزمان با گرامیداشت هفته زمین پاک با شعار «حفاظت از گونه های زیستی، نه به زباله و پلاستیک» طی مراسمی با حضور معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، سیستم تصفیه پساب سه واحد صنعتی و تولیدی در استان تهران افتتاح و به بهره برداری رسید.

مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست در حاشیه  این مراسم با اشاره به اینکه واحدهای دامداری مجموعه‌هایی دارای بار آلودگی بسیار بالا هستند، افزود: فاضلاب این واحدها غیر از اینکه باعث ایجاد بو می‌شود در صورت عدم تصفیه و ورود به طبیعت باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی بسیاری می‌شود و از جمله اینکه می‌تواند توسط بخش کشاورزی به‌صورت خام مصرف شده و آلودگی به چرخه مصرف بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه محیط زیست در طی این سال‌های اخیر این واحد‌های آلاینده را شناسایی کرده است، اظهار داشت: خوشبختانه بسیاری از این واحدها اقدام به احداث تصفیه خانه ها و رفع آلودگی کرده اند و این نشان دهنده این است که با مدیریت، تدبیر و داشتن برنامه می توانیم صنایع و واحد های تولیدی را به سمت حفظ محیط زیست سوق دهیم.

تجریشی با اشاره به اینکه احداث و بهره گیری از تصفیه خانه‌ها باعث بازچرخانی آب در واحدهای تولیدی می‌شود، گفت: آب تصفیه شده هم در بخش کشاورزی و هم در فرایند تولید قابل استفاده خواهد بود و برای تولید کننده نیز دارای منفعت اقتصادی است .

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه این موضوع باید به یک فرهنگ تبدیل شود، بیان داشت: ضمن اینکه باید توسعه و صنعت داشته باشیم، همزمان هم باید به مسائل محیط زیستی توجه کنیم و در این صورت مطمئنا نیازهای اقتصادی و زیست محیطی و پایداری محیطی که فعالیت در آن انجام می شود مرتفع خواهد شد.

وی ادامه داد: قطعا با شناسایی کانون‌های بوی اطراف فرودگاه امام(ره) در منطقه و ارائه راهکار می‌توانیم مسأله بو که بسیار برای سازمان حفاظت محیط زیست جدی است را به شیوه مناسبی حل کنیم.

تجریشی در ادامه با اشاره به اینکه به‌طور تقریبی هر کدام از این تصفیه خانه‌ها با هزینه‌ای بالغ بر 1 میلیارد تومان احداث شده است، تصریح کرد: در واقع احداث تصفیه خانه برای واحدهای صنعتی و تولیدی هزینه نیست بلکه سرمایه گزاری برای گسترش فعالیت های خود است و واحدها با احداث تصفیه خانه بخشی از آب مورد نیاز را با توجه به محدودیت منابع آب تامین می کنند و این در مقایسه با هزینه های بسیار زیادی که واحدهای تولیدی دارند بسیار ناچیز است.

 در این مراسم سیستم تصفیه پساب مجتمع کشت و صنعت روزان، دامداری تلیسه نمونه و دامداری قدرتی با مجموع ظرفیت 750 مترمکعب در شبانه روز افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: زمین زباله محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست حفاظت محیط زیست استان تهران معاون طبیعت زیست محیطی بخش کشاورزی کشاورزی صنعت فرودگاه سرمایه استان تهران پلاستیک حفاظت محیط زیست زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۸۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ بهرامعلی ظاهری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت:پنج پاسگاه محیط بانی در این استان آماده بهره برداری است که امروز پاسگاه محیط بانی شهید جعفری  درپارک ملی صیدوا با ۱۲۰ مترمربع مساحت با کاربری حفاظتی به بهره برداری رسید.
ظاهری افزود: هزینه بهره برداری از این پاسگاه بیش از ۳۰ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات دوراول سفر رئیس جمهوری به استان تامین شده است.
پارک ملی صیدوا با مساحت هشت هزار هکتار با تنوع گیاهی و جانوری بالا زیستگاه بسیار مناسبی برای حیات وحش مانند انواع قوچ و میش، کل و بز، آهو، خرس قهوه ای، پلنگ ایرانی، گربه پالاس است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشوردر حاشیه افتتاح این پاسگاه محیط بانی  گفت: ذخیرگاه پارک ملی صیدوا ظرفیت زیادی دارد و در طرح جامع  محیط زیست از این ذخیره گاه ها حمایت می شود .

سلاجقه با بیان اینکه تامین نیروی انسانی در بحث حفاظت محیط زیست برای ما ارزش و اهمیت زیادی دارد افزود: برای کاهش مجروحان و شهدای حوزه حفاظت محیط زیست سعی می‌شود از ظرفیت پهپادی استفاده شود.
وی در خصوص حفاظت از یوزپلنگ آسیایی به عنوان یکی از گونه‌های نادر جانوری گفت: اقدامات خوبی از سوی حفاظت محیط زیست و نیز اداره راه انجام شده، اما نیازمند حمایت  های مالی بیشتر از منابع استانی هستیم .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری
  • دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم
  • ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار
  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • آمادگی ایران برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان