Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که نیروهای متخصص زیادی خصوصا در زمینه‌های مهندسی در کشور وجود دارد، یک شرکت دولتی ماهانه 10 هزار و 500 دلار به کارشناس خارجی خود پرداخت می‌کند.به گزارش بلاغ، براساس اسنادی که در اختیار کیهان قرار گرفته، یک شرکت معدنی که وابسته به دولت می‌باشد اقدام به بستن قراردادی با یک کارشناس خارجی به مبلغ 10 هزار و 500 دلار در ماه (تا سال 2021) کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در داخل کشور کارشناسان زیادی خصوصا در زمینه‌های مهندسی وجود دارد.
طبق این اسناد، اگر مبلغ حقوقی که این فرد می‌گیرد را بر اساس تومان محاسبه کنیم، با توجه به قیمت دلار در بازار (حدود 13800 تومان) این فرد نزدیک به 138 میلیون تومان ماهانه از این شرکت دولتی حقوق می‌گیرد. جالب اینجاست که برای فرد مذکور 1/5 میلیون تومان هم برای هزینه‌های جانبی‌اش در نظر گرفته‌اند!
بر این اساس، باید از مسئولان شرکت فوق پرسید بر چه اساسی در یک شرکتی که وابسته به دولت به شمار می‌آید حقوق‌هایی در سطح 10هزار دلار (یعنی حدود 138 میلیون تومان) در ماه به خارجی‌ها پرداخت می‌شود؟ آن هم با وجودی که نیروهای داخلی توانمندی بالایی دارند.
همچنین، برخی فیش‌هایی که مربوط به مسئولان ارشد این شرکت می‌باشد حاکی از حقوق‌های بالایی مانند 30 میلیون تومان (همراه با حدود 12 میلیون اضافه کار) می‌باشد.
فارغ از این حقوق‌های نجومی، اواخر سال گذشته مجلس شورای اسلامی، قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن به کارگیری افراد بازنشسته در قوای مجریه، مقننه و قضاییه ممنوع شد. با این حال، در برخی دستگاه‌ها بعضا مشاهده می‌شود که این قانون به نحوی اجرا نشده است.
یکی از همین موارد مربوط به شرکت معدنی فوق‌الذکر است. در پی همین تخطی از قانون، سازمان تامین اجتماعی طی نامه‌ای به این شرکت نوشته است: «طبق بررسی‌های به عمل آمده، برخی پرسنل آن شرکت پس از احراز شرایط بازنشستگی و همزمان با دریافت مستمری بازنشستگی اشتغال به کار مجدد نموده‌اند.»
این نامه که در 19 اسفند سال پیش ارسال شده بود، بلافاصله در تاریخ 22 اسفند با واکنش شرکت مذکور رو به رو شد و این شرکت به طرح چند سؤال کلی مانند اینکه آیا به کارگیری بازنشستگان که در سنین پایانی خدمت در شرکت مذکور کار می‌کردند شامل این قانون می‌شوند یا نه، بسنده کرد.
به عبارت دیگر، با وجودِ خلاف قانون بودن به کارگیری بازنشستگان و صریح بودن تذکر سازمان تامین اجتماعی، شرکت فوق تلاش کرده با پرسیدن سؤالات نه چندان مهمی، صرفا برای ادامه کار با این بازنشستگان وقت خریداری کند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۸۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدن میزان تجارت خارجی زنجان به بیش از یک میلیارد دلار در سال گذشته

ایسنا/زنجان مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: سال گذشته مجموع تجارت خارجی استان شامل صادرات و واردات به بیش از یک میلیارد دلار رسید.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، زین‌العابدین گنج‌خانلو با اشاره به رسیدن میزان تجارت خارجی زنجان به بیش از یک میلیارد دلار در سال گذشته، افزود: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی ادامه داد: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

گنج‌خانلو اظهار کرد: کالای عمده وارداتی استان نیز شامل خمیر چوب، کاغذ و مقوای بازیافتی، ‌ماشین‌آلات خط‌ تولید، ورق هسته، ‌پودر جاذب، پلی‌ آمید و نوار پلاستیکی، ‌توتون، خمیر توتون، ‌خاک معدنی، فیلتر سیگار، نخ پلی‌آمید و نخ پلی‌استر، تنظیم‌ کننده‌ ولتاژ، رله، مقره، کاغذ کرافت، مقوای پشت طوسی و ورق بوده است.

مدیرکل گمرک استان زنجان به نقش مهم سرمایه‌گذاری‌های جدید و حرکت به سمت تولید محصولات صادرات محور اشاره کرد و ادامه داد: گمرک استان با شرکت‌ها و کارخانه‌های دارای محصول جدید، جلسه هایی را برای فراهم کردن زمینه‌های صادرات برگزار کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بخشنامه حقوق ورودی گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار ابلاغ شد
  • خبرگزاری روسی: شرکت های خارجی پس از ترک روسیه ۱۰۷ میلیارد دلار ضرر کردند
  • ۷ مجوز سرمایه گذاری خارجی جدید در استان مرکزی صادر شد
  • رشد ۱۸ درصدی میزان وصول حقوق دولتی معادن در کردستان
  • وزیر تجارت خارجی کره شمالی وارد مسکو شد
  • (ویدیو) وزیر کار: کارگرِ کارگران هستیم
  • کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد
  • ضرورت تحول در رویکرد مدیران دولتی
  • رسیدن میزان تجارت خارجی زنجان به بیش از یک میلیارد دلار در سال گذشته