Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدرت اله طمیمیان معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در جلسه تشکیل سه کارگروه دانش آموزی در گفتگوبا خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: در جلساتی که کارگروه های مشخص شده برگزار خواهند کرد، باید تصمیمات کارشناسانه گرفته و در جهت اجرایی شدن کاملا مجدانه پیگیری شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اجرای سند تحول آموزش و پروش ادامه داد: باید به سه عنصر مهم دانش آموز، خانواده و معلم در تصمیم گیری های این کارگروه ها اهمیت داده و در این مسیر دانش را بعنوان مهم ترین ابزار مد نظر قرار دهیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با توجه به اهمیت جامعه دانش آموزی افزود: ما با یک جامعه پراهمیت روبه رو هستیم از همین روی باید تصمیماتی که در این کارگروه ها گرفته می شود اثر گذار باشند.

طمیمیان پرهیز از شعارزدگی را به دست اندرکاران این کارگروه ها توصیه کرد و گفت: معمولا بسیاری از شعارهای جوامع توسعه یافته در جلسات مختلف عنوان می شود اما کم تر از تجارب کارساز و مفید آنها بهره می بریم؛ توصیه می کنم با پرهیز از شعار زدگی، زمان را به مشورت و اتخاذ تصمیمات اثرگذار اختصاص دهیم.

علی الیاسی مدیر آموزش سازمان منطقه آزاد اروند و دبیر سه کار گروه تشکیل شده، مهم ترین سرمایه های هر جامعه ای را نسل جوان معرفی کرد و گفت: با توجه به اینکه یکی از مصوبات شورای دانش آموزی منطقه آزاد اروند راه اندازی کارگروه های یاد شده است؛ امیدوار هستم که بتوانیم با برنامه ریزی صحیح کارگروه مشترکی برای هرچه بهتر تربیت کردن نسل آینده داشته باشیم.

وی ضمن ابراز امیدواری از برنامه های تدوین شده در این کار گروه ها جهت ایجاد یک نقشه راه که مبنای اقدامات بعدی باشد افزود: اگر بتوانیم در اجرای این سه کارگروه تشکیل شده موفق عمل کنیم، کارگروه دیگری با نام صنعت و صنایع خلاق در بحث تربیت منابع انسانی و مهارت آموزی که کم تر بدان توجه داشته ایم را نیز راه اندازی خواهیم کرد.

مدیر آموزش سازمان منطقه آزاد اروند نقش ادارات بهزیستی را نیز بسیار موثر دانست و ادامه داد: انتظار می رود مطابق سال های گذشته بهزیستی های منطقه نیز فعال در کنار ما بوده و در این حوزه ها مشارکت داشته باشند.

دکتر مهدی موسوی رئیس کارگروه بهداشت و سلامت از اهمیت دادن به سلامت روان دانش آموزان در سال جدید خبر داد و گفت: سال گذشته در حوزه بهداشت و درمان در بخش معاینات دانش آموزی بیشتر زمان گذاشتیم و توانستیم بسیاری از دانش آموزانی که نیاز به سمعک، عینک و دیگر امکانات پزشکی داشتند را حمایت کنیم.

وی سلامت روان را حلقه مفقوده در آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به موقعیت منطقه ای که در آن قرار گرفته ایم، دانش آموزان بیشتر در معرض خطر آسیب های روانی قرار دارند که با توجه به این نکته در سال جدید اولویت اول ما اهمیت دادن به این مهم خواهد بود.

موسوی ترویج فرهنگ محیط زیستی در بین دانش آموزان را از دیگر اولویت های این کارگروه عنوان کرد و افزود: آموزش فرهنگ حفظ و نگهداری محیط زیست بین دانش آموزان که قطعا می توانند در خانواده هایشان نیز تأثیرگذار باشند از جمله موضوعات مهمی است که بدان خواهیم پرداخت.

همایون قنواتی رئیس کارگروه توسعه فرهنگ و هنر نیز در ادامه نفس برگزاری این جلسه را بسیار مثبت و تأثیرگذار ارزیابی کرد و گفت: امروز نداشتن فضای گفتمان بین دستگاه های اجرایی موضوعی است که به شدت قابل لمس بوده در همین راستا برگزاری این جلسه می تواند قدم بزرگی برای اینکه بتوانیم نگاه تازه تری به پیرامونمان بیندازیم، باشد.

وی با اشاره به اینکه در منطقه با یکسری موضوعاتی مواجه هستیم که باید در محیط های دانش آموزی به آنها فکر کنیم افزود: ما در یک منطقه چند قومیتی، صنعتی و مرزی زندگی می کنیم که باید از دوران کودکی به این موضوعات اهمیت داد و به دانش آموزان بگوییم که در منطقه ای زندگی می کنید که نفت، پالایشگاه، تجارت و… در آن وجود دارد.

رئیس کارگروه توسعه فرهنگ و هنر همچنین ادامه داد: کودکان این منطقه بواسطه ۸سال جنگ، دوران بازسازی و ذکر خاطرات افراد مسن تر خانواده از گذشته آبادان و خرمشهر که تا حدودی هم بخشی از این خاطرات واقعیت نداشته، نسبت به کودکان دیگر نقاط کشور دارای تفاوت های محسوسی هستند که باید در نوع رفتار و آموزش به آنها این نکات در نظر گرفته شود.

 قنواتی تصویری که از گذشته این منطقه در ذهن نسل جدید ایجاد شده را تا حدودی اغراق شده دانست و گفت: متأسفانه هیچ عکس یا تصویری از مناطق پایین دست آبادان در گذشته وجود ندارد و هر چه موجود است از مناطق شیک بعضا متعلق به شرکت نفت بوده که باعث شده نسل جدید اینگونه تصور کند که در منطقه ای زندگی می کند که همه چیز داشته و امروز این نسل از آنها محروم است.

وی همچنین از این گلایه مند بود که در مدارس ظرفیت های دانش آموزان کشف نمی شود و تا به امروز فضا برای اینکه بتوانند در مسیر درستی قرار بگیرند ایجاد نشده است.

در جلسه مشترکی که با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان و مدیران معاونت مذکور با همراهی دیگر مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با این امر برگزار شد؛ سه کارگروه مهم دانش آموزی در منطقه آزاد اروند تشکیل و روسای هر کدام مشخص شد.

انتهای پیام/ د

تشکیل سه کارگروه دانش آموزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی شورای دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۸۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی در حاشیه افتتاح اولین طرح ماهر استان در مدرسه شاهد دفاع مقدس اراک در جمع خبرنگاران گفت: مهارت‌آموزی، یکی از رویکرد‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مهدی حسینی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه کشوری طرح ملی ماهر بین جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش گفت:  در سال تحصیلی جاری برای توسعه آموزش مهارت‌های هنری، ورزشی و مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان با همکاری هلال‌احمر برنامه‌های مختلف مشارکتی طراحی شده و در دست اجراست.

او با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی دانش‌آموزان ادامه داد: دانش آموزان با شرکت در این طرح همزمان با تحصیل، حداقل یک مهارت تعلیم می‌بینند به طوری که سرفصل‌های آموزشی در مهارت آموزی دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی متفاوت بوده و متناسب با سن دانش آموزان، آموزش‌های مهارتی لازم ارائه خواهد شد.

معاون امور جوانان هلال‌احمر استان مرکزی گفت: طرح ماهر مختص دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی (چهارم، پنجم و ششم) است که با همکاری معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر در قالب آموزش مهارت‌های تخصصی، سطح آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی افزایش می‌یابد.

حسینی افزود: در این دوره آموزشی دو ساعته دانش آموزان و والدین‌شان با سرفصل‌های آموزشی طرح ماهر مثل حفظ خونسردی در حوادث، آشنایی با شماره تلفن‌های اضطراری، آشنایی با نقاط امن و نحوه پناه‌گیری و خروج از نقاط امن آشنا می‌شوند.

گفتنی است در مرحله اول اجرای این طرح در مدارس استان مرکزی، تا پایان اردیبهشت ماه کانون‌های دانش آموزی هلال احمر در مدارس متقاضی افتتاح شده و در سال تحصیلی جدید سرفصل‌های آموزشی طرح در آن مدارس تدریس خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مسابقات ربوکاپ آزاد ایران امروز به کار خود پایان می‌دهد
  • اولین استخر دانش آموزی استان سمنان افتتاح شد
  • ربات امدادگر به کمک مصدومان زیرآوار می‌آید
  • افتتاح اولین استخر دانش آموزی استان سمنان
  • تنها استان محروم از استخر دانش‌آموزی برخوردار شد
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • آغاز هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • آغاز هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • برگزاری هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ ایران در علوم تحقیقات