Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - يک کارشناس نفتي معتقد است اگر توليد نفت ليبي کاهش يابد و عربستان توليد خود را به سرعت افزايش ندهد، احتمال متوسل شدن دولت ترامپ به آزادسازي ذخاير راهبردي نفت آمريکا افزايش مي‌يابد و ممکن است امسال اين موضوع عملي شود.

به گزارش ايرنا از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي، « هليما کرافت » افزود: با پايان معافيت مشتريان نفت ايران، رئيس جمهور آمريکا به دنبال مهار قيمت نفت براي کمک به مصرف کنندگان آمريکايي است ، ضمن اينکه با تحريم هاي آمريکا عليه ايران و ونزوئلا، هم اکنون روابط آمريکا با عربستان زير ذره بين قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين کارشناس نفتي بيان کرد: اين مساله فشار زيادي به روابط آمريکا و عربستان وارد مي‌کند، زيرا اين سياست اکنون به اين موضوع بستگي دارد که آيا ترامپ مي‌تواند عربستان را وادار کند که دوباره توليد خود را افزايش دهد يا نه؛ عربستان حدود يک ميليون بشکه در روز ظرفيت مازاد توليد دارد، اما آنها نمي‌خواهند که بازار را به سوي سقوط قيمت ها سوق دهند.
کرافت اظهارداشت: قيمت مطلوب نفت براي عربستان بين 60 تا 80 دلار است و بهترين قيمت براي آنها، نزديک به 80 دلار است. اين به آن معناست که ممکن است عربستان اجازه دهد قيمت نفت بيش از چيزي که ترامپ مي‌خواهد افزايش يابد و به 80 دلار برسد.
وي گفت: اکنون عربستاني‌ها بازار را زير نظر دارند و تضمين مي‌کنند که نفت کافي در بازار وجود دارد، اما به نظر مي رسد که آنها احتمالاً 400 هزار بشکه در روز به عرضه نفت در بازارهاي جهاني اضافه ‌کنند.
گفت: از طرفي وزير امورخارجه ترکيه نيز اعلام کرده است: اين کشور براي جايگزين کردن نفت ايران با نفت عربستان و امارات برنامه اي ندارد.
« مولود چاووش اوغلو » افزود: پالايشگاه‌هاي ما با نفت عربستان و امارات سازگاري ندارند و بايد فناوري آنها روزآمد شود و براي اين کار آنها بايد مدتي تعطيل شوند در حالي که اين کار بسيار پرهزينه است.
وزير امور خارجه ترکيه تاکيد کرده است: نفت ايران ارزان نيست اما تفاوتي مهم دارد، زيرا آمريکا در حال گرفتن تصميمي است و مي‌خواهد همه کشورها از آن پيروي کنند؛ چرا ما بايد هزينه آن را بپردازيم؟
به گزارش ايرنا، با سياست هاي مغرضانه دولتمردان آمريکايي براي جلوگيري از صادرات نفت ايران، قيمت نفت در روزهاي اخير در بازارهاي جهاني روند صعودي گرفته و هم اکنون قيمت آن به 74 دلار رسيده است.
شبک**1108**1723
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۸۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد

قیمت کاغذ تحریر در بازار آزاد دو هفته پس از التهابات ناشی از افزایش ۱۰۰ هزار تومانی با کاهش مواجه شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ پس از دو هفته التهاب ناشی از افزایش قیمت کاغذ تحریر در بازار آزاد، امروز قیمت‌ها با کاهش مواجه شدند.

بر این اساس هر برند کاغذ چاپ و تحریر 70 در 100 با گرماژ 70 گرمی بین یک میلیون و 270 تا یک میلیون و 300 هزار تومان عرضه شده است.

هم‌چنین قیمت هر بسته کاغذ A4 نیز 20 هزار تومان کاهش داشته است. اما قیمت کاغذ گلاسه و مقوای پشت طوسی با افزایش همراه بوده است.

کارشناسان دلیل افزایش قیمت کاغذ در بازار را به بی‌ثباتی نرخ ارز ربط می‌دهند،‌ بااین حال بازار از نظر عرضه با کمبودی مواجه نیست.

واردات 300 میلیون دلاری کاغذ تحریر در سال رونق تولید!

بر اساس آمارهای رسمی،‌ در سال 1402، میزان 276 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر به‌ارزش 300 میلیون دلار وارد کشور شده است، این در حالی است که در سال قبل از آن یعنی سال 1401 که هنوز چرخ تولید داخلی هم راه نیفتاده بود،‌ این رقم 218 هزار تن بوده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • هر ریال عربستان ۱۷۰۷۰ تومان
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • قیمت ریال عربستان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی نفت چقدر افزایش یافت؟
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!