Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@22:48:29 GMT

ارتقای آثار کیفی رادیویی در گام دوم انقلاب

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۸۸۸۴

ارتقای آثار کیفی رادیویی در گام دوم انقلاب


به گزارش ایکنا؛ به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا، اختتامیه این جشنواره در  مرکز همایش‌های صداو سیما با حضور رییس سازمان صدا و سیما، معاون  صدای رسانه ملی، مدیران رادیویی و همچنین چهره‌های شاخص رادیو آغاز شد. 

پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، حمید شاه آبادی، معاون صدای رسانه ملی با موضوع جشنواره رادیو سخنرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
همچنین علی عسکری، رئیس سازمان صداو سیما سخنران بعدی جشنواره بود. پخش وله‌های مختلف از بخش‌های مختلف مردمی، بخش بین‌الملل، بخش نمایشی، بخش داخلی و سایر بخش‌ها  و معرفی نامزدهای بخش‌های مختلف از دیگر قسمت‌های این مراسم بود و همچنین کلیپی از چهل سال تلاش رادیو در این مراسم پخش شد.

شاه آبادی در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره رادیو گفت: رادیو تا به امروز در کشور ما به خوبی و با آرامش کار خود را انجام داده است از همه تهدید ها، فرصت ساخته و اصحاب رادیو این توفیق را داشته اند. امروز اگر 79 سال از عمر رادیو می گذرد، جمع رسانه ای رادیو افتخارات بزرگی را برای کشور به ارمغان آورده است.

معاون صدای رسانه ملی افزود: همکاران ما در رادیو تلاش کرده اند داشته های این فرهنگ غنی را در قالب های گوناگون رادیویی به مخاطبان عرضه کنند. رادیو در این سال ها انیس، مونس و همراه مردم بوده است و توانسته ارتباط عمیقی با مخاطبان خود داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز در سایه همت و تلاش گروه های مختلف در رادیو توانسته ایم به موفقیت های فراوانی برسیم، گفت: تهیه کنندگان، گویندگان، برنامه سازان و همه همکاران رادیویی در این سال ها تلاش کرده اند، به ویژه مرهون حمایت های شخص رییس سازمان صدا و سیما بوده ایم. من به نمایندگی ازهمه همکارانم تشکر می کنم که به رادیو محبت داشته اید و برای رفع موانع تلاش کرده اید.

شاه آبادی گفت: این جشنواره بعد از 6 سال وقفه آغاز به کار کرده و برای آنکه این جشنواره به اهداف بزرگ خود برسد همه تلاش کرده اند تا به اهدافی که در راستای ارتقای کیفیت برنامه سازی در رادیو بوده است، برسیم. در آستانه پنجمین دهه انقلاب جا دارد در این زمینه گامی نو برداریم . رادیو امروز برای برداشتن جهش نو آماده است. همکاران ما در رادیو تلاش کرده اند از همه ظرفیت های موجود استفاده کنند.

وی بیان کرد: مهم ترین هدف جشنواره ارتقای کیفیت بوده و این مهم را با برگزاری کارگاه های تخصصی و و رقم زدن میدان رقابت سالم در بخش های مختلف پیگیری کرد.

شاه آبادی خبر داد: جشنواره رادیو امشب در دو بخش داخلی و خارجی برگزیدگان خود را خواهد شناخت. ما در بخش مستند توانستیم در بازه زمانی 6 ماه آنچه روی آنتن می رفت را با روش تصادفی بررسی کنیم . به اذعان داوران و گزارش های کمیته از کیفیت بالایی برخوردار بود.

معاون صدای رسانه ملی همچنین با بیان اینکه در بخش بین الملل شاهد حضور جدی آثار خارجی بودیم، گفت: در اجلاس جهانی صدا که در واقع بخش پژوهشی جشنواره است، با مساعدت همه شاهد ارائه آثار و مقالات ارزشمند بودیم. همچنین در سه روز جشنواره پنل های تخصصی با حضور اندیشمندانی از کشورهای مختلف برگزار شد.

وی اظهار کرد: از دبیر محترم جشنواره و همچنین از دبیر اجلاس جهانی صدا و البته از همه دبیران کمیته ها تشکر و قدردانی می کنم. از عسکری هم می خواهم رهنمودهای خود را برای ارتقای کیفیت بیان کنند و دستورالعمل کاری ما را در آستانه 80 سالگی رادیو بدهند و این افق را ترسیم کنند.

شاه آبادی توضیح داد: دبیرخانه دائمی جشنواره در معاونت صدا تشکیل شد تا این حرکت مجدانه ادامه پیدا کند. همچنین نشست هایی با نمایندگان خارجی داشته ایم. برای اینکه تولیدات رادیویی در طراز جهانی باشد به مبانی والای جهموری اسلامی تکیه خواهیم کرد. توجه به نکاتی که در گام دوم انقلاب است در دستور کار ما قرار دارد.

وی در پایان گفت: با برگزاری نشست های تخصصی برای استفاده از دستاوردها و فناوری های جهانی اقدام خواهیم کرد. توجه به ارتقای تولیدات را از حیث فناورانه ادامه خواهیم داد و در این راه به حمایت مدیران سازمان نیاز داریم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۸۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت

هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق عصر امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه) با برگزاری آیین اختتامیه و معرفی نفرات برگزیده در تالار مرکزی رشت خاتمه یافت. 

سردار علی مقواساز، معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین کشور در این مراسم با بیان اینکه حدود ۱۰۰ هزار بسیجی در شبکه بزرگ فرهنگی بسیج فعالیت دارند، گفت: در این جشنواره نیز شاهد خلاقیت بسیجیان به ویژه نوجوان در محور‌های مختلف بودیم.

او افزود: یکی از مزیت‌های این دوره، گستردگی این جشنواره در همه جغرافیای کشور بود و از همه اقصی نقاط ایران آثار به هفتمین جشنواره مدرسه عشق ارسال شد.

معاون بسیج مستضعفین تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از ۷۵ هزار اثر به این جشنواره ارسال شد، این تعداد اثر با هیچ جشنواره‌ای قابل قیاس نیست که البته شبکه بزرگ فرهنگی بسیج پتانسیل بیشتری نیز دارد و به طور حتم طی سال‌های آتی شاهد افزایش تعداد اثر به این جشنواره خواهیم بود.

به گفته سردار مقواساز، ۲۹ هزار اثر از ابتکارات پایگاه‌های بسیج به این دوره از جشنواره مدرسه عشق ارسال شده است و همه آثار ارسال شده به این جشنواره قابل دسترسی برای عموم مردم است. 

مدرسه عشق رکورددار آثار ارسالی در جشنواره‌ها است

سردار حمید دامغانی، فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم گفت: با توجه به اینکه بیش از ۷۵ هزار اثر به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شد، این تعداد رکورددار آثار در جشنواره‌ها در سطح کشور به شمار می‌رود.

او افزود: یکی از مزیت‌های هفتمین جشنواره مدرسه عشق این است که همه افرادی که در دبیرخانه و کار‌های اجرایی آن حضور داشتند، از جوانان دهه هشتادی هستند که در عین جوانی از تجربه خوبی نیز برخوردارند و برنامه‌ریزی بسیار مناسبی برای این جشنواره داشتند.

فرمانده سپاه قدس گیلان تصریح کرد: اعتقاد به ظرفیت مردمی و اعتماد به جوانان از اهداف اصلی هفتمین جشنواره مدرسه عشق بود که می‌توان با اعتقاد به این اصول از مشکلات عبور کرد.

منبع: ایرنا

۷۵ هزار اثر به هفتمین جشنواره مدرسه عشق ارسال شد و ۲ هزار و ۹۰۰ اثر در ۲ سطح بررسی و به مرحله کشوری راه یافت که از این میان ۳۵۰ اثر به مرحله نهایی راه یافته است.

آیین اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق عصر امروز با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، معاون فرهنگی سازمان بسیج، فرمانده سپاه قدس گیلان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، استاندار و جمعی کثیری از آحاد مردم در تالار مرکزی رشت برگزار و از ۵۰ اثر منتخب این جشنواره تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • روزیِ نو؛ مجله‌ای رادیویی با رویکرد امیدبخشی
  • از فرهنگ اقوام تا تجلیل از نخبگان و فرهیختگان
  • جشنواره «پژواک» بین‌المللی می‌شود؟/افزایش آثار رادیویی غیرسازمانی
  • برنامه رادیویی «محبت بی دریغ» از رادیو سلامت
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • اجرای طرح استانداردسازی و ارتقای کمی و کیفی نان‌های مسطح در کشور
  • روایت زندگی شهدا از نگاه مستندسازان رادیویی
  • تلاش راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در فروردین امسال
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم