Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در دنیای امروز، سهم زیادی از اوقات فراغت جوانان، کودکان و حتی بزرگ‌سالان به انجام بازی‌های ویدئویی اختصاص پیدا کرده است. این بازی‌ها که زمانی تنها به از بین بردن حریفان و عبور از موانع می‌پرداختند حالا با ارائه داستان‌هایی عمیق، چند بعدی، گرافیک جذاب، گیم‌پلی پویا و هوش مصنوعی بالا، ساعت‌ها مخاطبانشان را پای کنسول بازی میخکوب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی شرکت‌هایی مانند سونی و مایکروسافت با عرضه کنسول‌های بازی قدرتمند، لذت انجام بازی را چند برابر می‌کنند. در این گزارش قصد داریم به بررسی قیمت انواع کنسول بازی و لوازم جانبی آن در بازار به تاریخ ۵ اردیبهشت بپردازیم. در هفته گذشته برخی قیمت‌ها مخصوصا در محصولات سونی با کاهش حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان همراه بود و این هفته نیز کاهش قیمت‌ها با شیبی ملایم ادامه پیدا کرد.

*قیمت‌ها به تومان است* شرکت سونی

در حال حاضر کنسول پلی‌استیشن ۴ در دو مدل اسلیم و پرو در بازار وجود دارد، اسلیم نسخه بهبودیافته‌تر پلی‌استیشن ۴ اصلی (فت) محسوب می‌شود که مصرف برق کمتری دارد و حجم و وزن آن نیز کمتر است. پلی‌استیشن ۴ پرو، اما از لحاظ سخت افزاری نیز ارتقاء یافته و از کیفیت 4K پشتیبانی می‌کند.

اما مدل دیگری به تازگی وارد باز شده که یادآور پلی‌استیشن یک خواهد بود. این مدل سه ماه پیش در دسامبر ۲۰۱۸ عرضه شده و پلی‌استیشن کلاسیک نام دارد، این مدل طرحی شبیه پلی‌استیشن یک دارد، اما ابعاد آن کمی کوچک‌تر است. پلی‌استیشن کلاسیک از بازی‌های پلی‌استیشن یک پشتیبانی می‌کند و برای اجرای بازی‌های نوستالژی تولید شده، این مدل یک گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد و داخل آن ۲۰ بازی ذخیره شده که قابل اجرا هستند. در ادامه آخرین قیمت کنسول‌ها و لوازم جانبی شرکت سونی در بازار را مشاهده می‌کنید:

شرکت مایکروسافت

مایکروسافت نیز مانند سونی در حال حاضر دو مدل اصلی در بازار دارد، مدل ایکس‌باکس وان S و ایکس‌باکس وان X، ایکس‌باکس وان X حکم پلی‌استیشن ۴ پرو را دارد و قوی‌ترین نسخه ایکس‌باکس موجود شناخته می‌شود. این مدل از کیفیت 4K پشتیبانی می‌کند و دارای ۱۲ گیگابایت حافظه رم از نوع GDDR5 است. ایکس‌باکس وان X از گران‌ترین کنسول‌های بازار به شمار می‌آید.

ایکس‌باکس وان S نیز نسخه بهبود یافته ایکس‌باکس وان اصلی است، این مدل در سال ۲۰۱۶ عرضه شد و قیمتی مناسب‌تر از دو نسخه دیگر ایکس‌باکس دارد، این مدل همواره با پلی‌استیشن ۴ اسلیم مقایسه می‌شود، اما وجه برتری ایکس‌باکس وان S پشتیبانی از کیفیت 4K است. در ادامه آخرین قیمت کنسول‌ها و لوازم جانبی شرکت مایکروسافت در بازار را مشاهده می‌کنید:

شرکت نینتندو

نینتندو سوئیچ جدیدترین کنسول معرفی شده به بازار است که در دسته کنسول‌های دستی قرار می‌گیرد، این کنسول به طبع از اندازه و کیفیت فنی ضعیف‌تری نیز برخوردار است اما با توجه به بازی اختصاصی شرکت نینتندو برای این کنسول، از همان ابتدا عرضه با فروش خوبی روبه‌رو شده است.

البته نینتندو در ساخت کنسول‌های خانگی نیز سابقه طولانی دارد، نینتندو وی موفق‌ترین کنسول خانگی این شرکت است که همزمان با نسل هفتم کنسول‌های بازی معرفی شد و توانست فروش بیشتری نسبت به پلی‌استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ داشته باشد. این شرکت نیز مانند سونی، بازی‌های اختصاصی زیادی دارد که خود آن‌ها را خلق کرده است. به طور مثال بازی سوپر ماریو، پوکیمون گو و افسانه زلدا از بازی‌های قدیمی و پرطرفدار این شرکت هستند که در دو - سه دهه اخیر، نسخه‌های زیادی از آن منتشر شده و همواره فروش خوبی را نیز تجربه کرده است. در ادامه آخرین قیمت کنسول‌های و لوازم جانبی شرکت نینتندو در بازار را مشاهده می‌کنید:

گزارش از عبدالله مطیع

بیشتر بخوانید: آخرین قیمت انواع کنسول بازی و لوازم جانبی آن در بازار (تاریخ ۲۹ فروردین) +جدول

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۸۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایوان تونی: در سن کوبی مینو ایکس‌باکس بازی می‌کردم

کوبی مینو در 18 سالگی برای منچستریونایتد و انگلیس به میدان می‌رود. 

طرفداری | کوبی مینو که در ماه نوامبر برای اولین بار پیراهن منچستریونایتد را بر تن کرده بود، خیلی زود و در 18 سالگی به رویای بزرگی دست یافت: بازی برای تیم ملی انگلیس. در ابتدا، گرت ساوتگیت برای حفاظت از بازیکن جوان شیاطین سرخ نام او را در لیست تیم بزرگسالان انگلیس قرار نداد اما با مشاهده عملکرد این بازیکن مقابل لیورپول، سرمربی سه‌شیرها به بلوغ بازی و شخصیتی مینوی جوان پی برد. شب گذشته و در بازی مقابل بلژیک، کوبی مینو برای اولین بار پیراهن انگلیس را بر تن کرد و در پایان به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شد. 

درخشش مینو توجه بسیاری را جلب کرده است. ایوان تونی در واکنش به عملکرد هافبک جوان منچستریونایتد و انگلیس گفته است:

من در 18 سالگی احتمالا با ایکس باکس بازی می کردم. کوبی مینو در این سن برای تیم ملی انگلیس بازی می‌کند و برای خودش مرد شده است. او به زیبایی با توپ حرکت می‌کند و مطمئن هستم که پیشرفت‌های بیشتری داشته و به بالاترین سطح خواهد رسید.

ایوان تونی در حالی از کوبی مینو تمجید می‌کند که خودش نیز شب درخشانی را سپری کند. مهاجم برنتفورد در 28 سالگی برای اولین بار از ابتدا برای سه‌شیرها به میدان رفت و اولین گلش را نیز به ثمر رساند.  

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • سال بد برای صنعت؛ چطور شرکت‌های ایرانی از بازار عراق حذف شدند؟
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • ایوان تونی: در سن کوبی مینو ایکس‌باکس بازی می‌کردم
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • انبار دپوی ۳۰۰ میلیاردی لوازم یدکی خودرو لو رفت
  • قیمت خودروهای داخلی امروز، سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید + جدول
  • اعلام برنامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی؛ تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم و پرسپولیس
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول