Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@18:45:34 GMT

ظریف: به فروش نفت ادامه می دهیم

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۸۹۹۵

ظریف: به فروش نفت ادامه می دهیم

به گزارش گروه سیاسی برنا، محمد جواد ظریف روز چهارشنبه پس از دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، در جمع خبرنگاران این مطلب را مطرح کرد.
وی افزود: ما نفت خود را می فروختیم و به فروش آن هم ادامه می دهیم. ما دوام می آوریم و مردم ما به آمریکا نشان خواهند داد که نمی توانند از طریق فشار به توافقی با ایران دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر امور خارجه ادامه داد: مهم آن است که جامعه بین المللی برای خودشان تعیین کنند که آیا می پذیرند یکی از اعضای دائم شورای امنیت به جامعه بین المللی بگوید که آنها مجبورند یک قطعنامه شورای امنیت را نقض کنند وگرنه به خاطر رعایت قانون با مجازات روبرو خواهند شد.
ظریف اضافه کرد: این نخستین بار در تاریخ است که برخی آشکارا تهدید می کنند که اگر قانون را رعایت کنید، مجازات خواهید شد. این چیزی است که جامعه بین المللی باید به آن واکنش نشان دهد.
وی خاطرنشان کرد: ما بر اساس واکنش جامعه بین المللی تصمیم خواهیم گرفت، ما که حداقل امید نداریم این دولت (آمریکا) عقلانیت به خرج دهد اما نظاره خواهیم کرد که جامعه بین المللی چگونه به این غیرعقلانیت واکنش نشان می دهد. 
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران درباره برنامه های خود در این سفر هم گفت: امروز در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح صحبت کردم.
ظریف افزود: ما صحبت کردیم که جامعه بین المللی بیش از این نیازمند حرکت در مسیر چندجانبه گرایی و مبارزه با افزایش یکجانبه گرایی است که به ویژه از سوی آمریکا اعمال می شود.
وی با بیان اینکه این مسایل را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد هم مطرح کرده است، ادامه داد: همچنین فرصتی دارم تا با دبیرکل و رئیس مجمع عمومی و همچنین با چندین نفر از اندیشمندان در نیویورک دیدار داشته باشم تا درباره نیاز به چندجانبه گرایی و جلوگیری از شیوه ای که برخی در واشنگتن بر اساس قانون جنگل می خواهند به آن بپردازند، تبادل نظر کنیم. 
رئیس اضافه کرد: شاهد هستیم که نمونه های زیادی از یکجانبه گرایی و سیاست های غیرقانونی به وسیله آمریکا دنبال می شود. من فکر می کنم که برای جامعه بین المللی نه فقط برای ایمنی ایران، نه فقط برای ایمنی منطقه بلکه برای ایمنی جهان مهم باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امور خارجه جامعه جمهوری اسلامی ایران نفت نیویورک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۸۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: رژیم صهیونیستی مسول قتل‌عام و دفن دسته‌جمعی در بیمارستان ناصر غزه است

به گزارش قدس آنلاین ناصر کنعانی در واکنش به کشف گورهای دسته جمعی در محیط بیمارستان ناصر در غزه گفت: انتشار خبر هولناک، فجیع و دلخراش قتل‌عام و دفن دسته جمعی و پنهانی صدها نفر از بیماران، مجروحان و کادر پزشکی بیمارستان ناصر در محیط این بیمارستان در غزه، موجب بهت و اندوه افکار عمومی جهان شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر حمایت حقوقِ بین‌الملل بشردوستانه بویژه کنوانسیون‌های ۱۹۴۹ ژنو از مراکز بیمارستانی و درمانی اعلام کرد: ارتکاب جنایت مزبور علاوه بر احراز مسئولیت رژیم اسرائیل و مسئولیت کیفری مرتکبین صهیونیستی آن، موجِد مسئولیت بین‌المللی برای دولتهای حامی شناخته شده این رژیم است.

وی افزود: جنایات مکرر، سازمان یافته و گسترده رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، از مصادیق بارز نسل‌کُشی و جنایت جنگی است و مقابله با بی کیفری آمرین و مباشرین جنایت یادشده، بر عهده جامعه جهانی و مراجع بین‌المللی است.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن شدید این فاجعه هولناک، از دبیرکل سازمان ملل متحد، رئیس دوره‌ای شورای امنیت این سازمان و همه کشورها و اعضای مسئولیت پذیر در جامعه جهانی می‌خواهد که علاوه بر محکوم کردن آن، از ظرفیت‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای تعقیب و رسیدگی قضایی این جنایت و مجازات عاملین و آمرین آن استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • ایدئال‌گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختارهای جدید
  • ایده آل گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • جزئیات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟
  • پیگیری قرارداد‌های مشاوران املاک در اصفهان
  • کنعانی: رژیم صهیونیستی مسول قتل‌عام و دفن دسته‌جمعی در بیمارستان ناصر غزه است