Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@23:11:05 GMT

کلاهبرداری2 میلیاردی به بهانه خرید برنج و زعفران

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۹۰۴۳

کلاهبرداری2 میلیاردی به بهانه خرید برنج و زعفران

گروه حوادث/ مرد شیاد به بهانه خرید موادغذایی از فروشندگان سایت‌های مجازی 2 میلیارد تومان کلاهبرداری کرد.چندی قبل پرونده‌های مشابهی با موضوع کلاهبرداری به شیوه اغفال فروشندگان مواد غذایی سایت‌های فضای مجازی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران فرستاده شد. مالباختگان اظهار داشتند: ما در سایت‌های مجازی مواد غذایی مانند برنج، زعفران و غیره می‌فروشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردی با ما تماس گرفت و تقاضای خرید مواد غذایی کرد. بعد هم پولش را با چک پرداخت. اما دفعه بعد که سفارش مقدار بیشتری از اجناس را داد هنگامی که برای نقد کردن چک به بانک مراجعه کردیم متوجه جعلی بودن چک‌ها شدیم.بدین ترتیب با شکایت‌های فروشندگان در تحقیقات پلیسی متهم مورد شناسایی مأموران قرار گرفت و فرد کلاهبردار وقتی قصد کلاهبرداری از فروشنده دیگری را داشت، دستگیر شد.تا کنون متهم به ۱۰۰ فقره کلاهبرداری از فروشندگان مواد غذایی در سایت‌های فضای مجازی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال اعتراف کرده است و تاکنون ۵ نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند.سرهنگ کامیار چهری، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه شناسایی سایر مالباختگان در دستور کار قرار دارد، عنوان داشت: مالباختگانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، برای شناسایی متهم می‌توانند به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران واقع در خیابان خرمشهر، میدان نیلوفر مراجعه کنند.  

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۹۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

دانشمندان نزدیک به ۵۰۰ ژن را شناسایی کرده‌اند که تأثیر قابل‌توجهی بر انتخاب‌های غذایی ما دارند. این بررسی در مقیاس بزرگ در زمینه رژیم غذایی و ژنتیک نشان دهنده پیشرفت قابل‌توجهی به سمت ایجاد راهبرد‌های تغذیه شخصی، با هدف افزایش سلامت و کاهش بیماری، بر اساس ساختار ژنتیکی فرد است.

به گزارش ایسنا، تحقیق کنونی حاصل تحقیقات دکتر جوآن کول در دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو آمریکاست، وی می‌گوید: برخی از ژن‌هایی که شناسایی کردیم از جمله آن‌هایی به طعم، بو و بافت مربوط می‌شوند به مسیر‌های حسی مرتبط هستند همچنین ممکن است پاسخ پاداش را در مغز افزایش دهند.

این یافته‌ها می‌تواند کلید درک ترجیحات غذایی فردی در سطح ژنتیکی باشد و به‌طور بالقوه دانشمندان را قادر سازد تا «پروفایل‌های ژنتیکی حسی» را ابداع کنند که می‌تواند توصیه‌های غذایی شخصی‌شده را ارائه کند.

نقش مهم عوامل محیطی مانند پیشینه فرهنگی، وضعیت اجتماعی و اقتصادی همچنین دسترسی به انواع مختلف غذا در شکل دادن به عادات غذایی ما مدت‌هاست که مشخص شده است، با این حال وی تأکید کرد: از آنجایی که ژنتیک نقش بسیار کمتری در تأثیرگذاری بر دریافت رژیم غذایی نسبت به همه عوامل محیطی داشته است، ما باید اطلاعات صد‌ها هزار نفر را مطالعه تا تأثیرات ژنتیکی را در میان عوامل محیطی شناسایی کنیم و اطلاعات لازم برای انجام این کار تا همین اواخر در دسترس نبود.

یک مانع بزرگ در تشخیص ژن‌های مرتبط با رژیم غذایی، شبکه پیچیده‌ای از پیوند‌های متقابل بین عادات غذایی و سایر عناصر، ازجمله عوامل بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی است. برای غلبه بر این چالش، روش‌های محاسباتی برای تفکیک تأثیرات ژنتیکی مستقیم بر رژیم غذایی از تأثیرات غیرمستقیم مانند ژنی که بر دیابت تأثیر می‌گذارد، استفاده کرد تا فرد را وادار کند، مصرف قند خود را محدود کند.

این تجزیه و تحلیل تقریبا ۳۰۰ ژن را تشخیص داد که مستقیماً بر مصرف غذا‌های خاص تأثیر می‌گذارند و نزدیک به ۲۰۰ ژن مرتبط با الگو‌های غذایی کلی مانند مصرف ماهی یا میوه را شناسایی کرد.

کول در نظر دارد تا در ژن‌های مرتبط با رژیم غذایی که به تازگی شناسایی شده‌اند بیشتر کاوش کند تا درک بهتری از عملکرد آن‌ها به دست آورد و ژن‌های بیشتری را کشف کند که مستقیماً بر انتخاب‌های غذایی تأثیر می‌گذارند.

همانطور که این مطالعه نشان داد، ژن‌های خاص مرتبط با طعم، بو و درک بافت می‌توانند بر ترجیحات غذایی و انتخاب‌های غذایی تأثیر بگذارند. برخی از انواع ژنتیکی ازجمله نحوه ذخیره چربی یا پردازش قند‌ها نیز بر پاسخ‌های متابولیک ما به غذا تأثیر می‌گذارند که در ایجاد شرایطی مانند چاقی یا دیابت نقش دارند.

احساسات، خلق وخوی و استرس می‌توانند به‌طور قابل‌توجهی بر انتخاب‌های غذایی ما تأثیر بگذارند. برخی از افراد ممکن است در مواقع استرس به غذا‌ها با دسترسی راحت روی آورند یا به دلیل افسردگی یا اضطراب به عادات غذایی ناسالم تن بدهند.

درک عوامل مختلف می‌تواند به ایجاد مداخلات هدفمندتر برای بهبود عادات غذایی در سطح فردی و جمعیتی کمک کند.

دیگر خبرها

  • ضرورت هوشیاری در خرید‌ از فضای مجازی
  • آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟
  • مواد غذایی‌ای که به کاهش التهاب معده کمک می‌کنند
  • زمانیکه ژاپنی‌ها برای خرید محصول کشاورزی ایران صف کشیدند! | تصویر
  • فرمانده انتظامی کشور: ۵۰ کلاهبردار کنکوری برای فروش سوالات درخواست سکه تمام عیار کردند
  • ژاپنی‌ها از ایران برنج خریدند/ عکس و قیمت
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • پیش بینی بودجه عمرانی ۳ میلیاردی برای سازمان هواپیمایی
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است