Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@22:25:02 GMT

۸ نکته جالب از دیدار الاهلی مقابل پرسپولیس

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۹۱۰۹

متأسفانه پرسپولیس نتوانست برد دور رفت خود مقابل الاهلی را تکرار کند و مقابل این تیم شکست خورد تا به قعر جدول گروه D سقوط کند. 
۱- بازی بی‌حال تا ثبت اولین گل بازی
از شروع بازی و تا دقیقه ۲۹ که ضربه پنالتی به سود الاهلی اعلام شد به معنای واقعی یک بازی بی‌حال و بی‌رمق را از سوی هر دو تیم شاهد بودیم و اصلاً به نظر نمی‌آمد که این مسابقه در سطح لیگ قهرمانان آسیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


۲- غافلگیری محض در پنالتی
در بررسی صحنه پنالتی که به سود الاهلی اعلام شد متوجه می‌شویم این گل نتیجه تفکر هجومی نماینده کشورمان بود و برای پرتاب اوتی که در زمین حریف نصیب پرسپولیس شد به غیر از یکی، دو بازیکن پرسپولیس همه بی‌محابا جلو رفته بودند تا به گل برسند، ولی دفع هدفمند بازیکنان الاهلی و طراحی ضدحمله سریع از سوی آن‌ها سبب شد تا نماینده سعودی‌ها در حالی که تیم‌شان چندان سوار بازی نبود به گل اول برسد.
۳- این عبدالغنی تمام نشدنی
حسین عبدالغنی چهل و اندی ساله باز هم یک بازی مؤثر را از خود به نمایش گذاشت و توانست در سمت چپ دفاع با استارت‌ها و دوندگی‌های بی‌امان مشارکت بسیار بالایی در بازیسازی تیمش و در حملات داشته باشد تا این سؤال در ذهن تداعی شود که این عبدالغنی کی تمام می‌شود.
۴- قطع توپ‌ها و بازیخوانی عالی سیدجلال
بدون شک یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس در این میدان سیدجلال حسینی بود که بار‌ها و بار‌ها در قطع توپ مهاجمان الاهلی موفق عمل کرد و یک بار هم باج نداد ضمن آن که کاپیتان محبوب سرخ‌ها در چندین صحنه هم با تجربه بسیار بالای خود و بازیخوانی عالی توانست قطع توپ‌های مؤثری داشته باشد.
۵- حضور پررنگ و همزمان مدافعان کناری پرسپولیس در حملات
هرچند از ابتدا محمد نادری و مهدی شیری وظیفه داشتند به نوبت در حملات پرسپولیس به عنوان مدافع کناری حضور داشته باشند، ولی بعد از گل خورده نماینده کشورمان در دقیقه ۳۰ این دو بازیکن شعاع حرکتی طولانی‌تری پیدا کردند و گاهی دیده می‌شد که هر دو نفر آن‌ها همزمان در حملات پرسپولیس و در نیمه زمین حضور داشتند.
۶- زهر دوباره السومه در تن پرسپولیس
عمر السومه سوری یک بار دیگر زهر خود را به تن پرسپولیس وارد کرد و این بار با زدن دو گل از روی دو ضربه شروع مجدد که یکی از نقطه پنالتی بود و دیگری از زدن یک ضربه دقیق و فنی از خطای پشت محوطه هجده قدم، نشان داد که بسیار ترسناک و زهردار است و باید پرسپولیسی‌ها از او بیشتر مراقبت می‌کردند.
۷- تعویضی‌های پرسپولیس
اولین تغییر در ترکیب پرسپولیس خیلی زود شکل گرفت و برانکو برای جبران گل خورده تیمش سروش رفیعی تکنیکی و خلاق را به جای بشار رسن به میدان فرستاد تا ضمن حفظ خلاقیت خط هافبکش، نیروی تازه‌ای هم به تیمش تزریق کند، ولی بازی ضعیف سروش در میدان باعث شد تا اولین تعویض پرسپولیس جواب ندهد، اما برانکو در تعویض بعدی‌اش به طور همزمان دو تغییر ایجاد کرد و در دقیقه ۷۱ امید عالیشاه و محمدامین اسدی را به جای احمد نوراللهی و مهدی ترابی به میدان فرستاد تا با دوندگی بیشتر این دو بازیکن فشار خودش به دروازه حریف را افزایش دهد، ولی در نهایت این دو بازیکن (به خصوص محمدامین اسدی) نتوانستند آن گونه که باید در جریان بازی مؤثر باشند.
۸- غریب مثل قائدی
عبدالرحمن غریب بازیکن ریزنقش الاهلی عربستان از نظر استایل بازی بسیار شبیه مهدی قائدی بود و تقریباً از نظر جثه بدنی هم مثل مهدی استقلال بود و حرکات پا به توپ و تکنیک خوبی هم داشت که بار‌ها کار‌های او خط دفاعی پرسپولیس را اذیت کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پرسپولیس جدول بازی لیگ قهرمانان زمین ذهن خلاقیت عربستان استقلال پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا الاهلی عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۹۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش زنده: مس رفسنجان-پیکان

به گزارش ورزش سه، از چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، مس در رفسنجان میزبان پیکان تهران خواهد بود. این دو تیم در فصل جاری لیگ برتر، دو بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که مسی‌ها در تهران پیروز میدان بوده‌اند و دیدار اخیر دو تیم هم در رفسنجان با تساوی دو بر دو به پایان رسید.
نکته قابل توجه درباره نارنجی‌های مس اینکه این تیم همچنان پس از حضور محرم نویدکیا در راس کادرفنی خود از آغاز نیم فصل دوم، هیچ باختی را تجربه نکرده است. مس همچنین در هفت دیدار اخیر خود گلزنی کرده تا نشان دهد راه و رسم باز کردن دروازه‌ها را بلد است و باید دید تیمی که توانسته با حذف استقلال، صدرنشین کنونی لیگ برتر، به این مرحله از جام حذفی برسد، می‌تواند با پیروزی بر یک تیم تهرانی دیگر به ماجراجویی خود ادامه دهد یا نه.
در سمت مقابل پیکان هم این روزها با رضا عنایتی از لحاظ نتیجه‌گیری خوب عمل کرده و آن‌ها در ۱۰ دیدار اخیر خود فقط یک بار مقابل پرسپولیس بازنده بوده‌اند. خودروسازان با نتایج مناسبی که داشته‌اند از قعر جدول هم فاصله گرفته‌اند تا ادامه رقابت‌های لیگ برتر را با خیال آسوده‌تری پشت سر بگذارند و باید دید پس از سپری کردن یک بازی نسبتاً ساده‌تر مقابال ستارگان بهمن جوان تهران، مقابل مس در رفسنجان چه نتیجه‌ای خواهند گرفت و می‌توانند به جمع هشت تیم نهایی جام حذفی برسند یا نه.

گزارش لحظه به لحظه "ورزش سه" از دیدار تیم‌های مس رفسنجان و پیکان را در همین صفحه دنبال کنید:

مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران؛ پنج‌شنبه 1403/02/06 ؛ ساعت 17:45
ورزشگاه: شهدای مس رفسنجان
داوران: مهدی اجاقی / کمک داورها: حامد صفایی و مرتضی هوشیار / داور چهارم: علی سام

ترکیب پیکان:
محمدرضا دیناروند، مبین دهقان، نیما احمدی، ایمان اکبری، علی اصغر صادقی، ابوالفضل زمانی، علی‌اکبر رنجبر، امیرحسین غلامی، آرش هاشمی، مجتبی حقدوست و امیر شهیم
سرمربی: رضا عنایتی

ترکیب مس رفسنجان: 
حامد لک، محمد نژاد مهدی، رامتین سلیمان زاده، میثم تیموری، حسن جعفری، جلال الدین علی محمدی، فرشید باقری، مهدی ترکمان، سعید واسعی، محمدمهدی محبی و سجاد شهباززاده.
سرمربی: محرم نویدکیا

دیگر خبرها

  • گزارش زنده: مس رفسنجان-پیکان
  • چرا آمدن مهدی قایدی به پرسپولیس ممکن نیست؟
  • سرنوشت قایدی در فصل آتی | بازگشت ستاره در گروی تصمیم یک نفر
  • خاطره جالب خسرو حیدری از دی‌ماریا
  • مهدی قایدی به پرسپولیس می‌پیوندد؟
  • خطرناک‌ترین ورژن خدابنده‌لو شاید در اراک!
  • جانشین عالیشاه در اراک هم بازوبند می‌خواهد
  • ستاره نامدار جهان فوتبال در صفحه سرمربی پرسپولیس | ادعای خبرساز تایید شد
  • مورد جالب ستاره پرسپولیسی/ اوسمار مخالف جدایی بود!
  • پرسپولیس با ۵ تغییر مقابل آلومینیوم اراک بازی می‌کند