Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@18:02:00 GMT

هشدار ترامپ در مورد مقابله با مساله استیضاح

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۹۳۵۴

ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: گزارش مولر (بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا)، به رغم اینکه از سوی دمکرات های خشمگین و کینه توزان از ترامپ نوشته شده و وجوهات مالی نامحدودی (35 میلیون دلار) پشت آن است، به وجهه من لطمه ای نزد. من کار اشتباهی انجام ندادم.
وی در ادامه این توییت هشدار داد که در صورت پافشاری دمکرات ها بر استیضاح رئیس جمهوری، وی برای رسیدگی به این مساله به دادگاه عالی آمریکا مراجعه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
ترامپ در توییت دیگری دمکرات ها، «هیلاری کلینتون» رقیب دمکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و به گفته خودش، «ماموران کثیف» را به ارتکاب فعالیتهای مجرمانه متهم کرد و اینگونه نتیجه گرفت: ما منتظر گزارش مولر بودیم و پیروز شدیم، حال دمکرات ها به کنگره به عنوان آخرین امید، چشم دارند. 
به تازگی نتیجه تحقیقات«رابرت مولر» بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا منتشر شد.
مولر در گزارش خود یادآور شد که دو سال تحقیقات در مورد این مساله، تبانی ترامپ با دولت روسیه را محقق نکرده است.
وی نه از ترامپ در مورد کارشکنی در اجرای عدالت رفع اتهام کرد و نه وی را در ارتباط با این مساله، شریک جرم دانست، اما گفت که کنگره در انجام تحقیقات خود در خصوص این پرونده، اختیار تام دارد.
بازپرس ویژه پرونده رسیدگی به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، 10 مورد مربوط به کارشکنی ترامپ در اجرای عدالت را مورد بررسی قرار دارد.
دمکرات ها از یافته های گزارش مولر استفاده کرده اند تا شک و شبهات بیشتری را در مورد ریاست جمهوری ترامپ مطرح کنند.
روسای کمیته های مختلف مجلس نمایندگان آمریکا، دست حزب دمکرات برای پیگیری استیضاح ترامپ را باز گذاشته اند، اگرچه اذعان کرده اند که این اقدام ممکن است موفقیتی در پی نداشته باشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روسیه انتخابات ریاست جمهوری استیضاح ریاست جمهوری انتخابات دولت جرم استیضاح انتخابات ریاست جمهوری جرم ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۹۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا

دولت ایالات‌متحده آمریکا از بازگشت تحریم‌ها علیه صنعت نفت ونزوئلا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت آمریکا اعلام کرد به‌دلیل پایبندنبودن نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، به تعهدهایش در زمینه انتخابات ریاست‌جمهوری، مجوز کاهش تحریم‌ها علیه صنعت نفت این کشور را که روز پنجشنبه (۳۰ فروردین‌) منقضی شد، تمدید نخواهد کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ساعاتی پیش از پایان مهلت این مجوز اعلام کرد که مجوزی را که به شرکت‌ها ۴۵ روز فرصت می‌دهد تجارت و معامله‌های خود را در بخش نفت و گاز این کشور متوقف کنند، جایگزین کرده است.

واشینگتن در ماه‌های اخیر بارها تهدید کرده بود تحریم‌های انرژی را بازمی‌گرداند، مگر اینکه مادورو به وعده‌های خود عمل کند. پس از توافق انتخاباتی مورد حمایت آمریکا بین دولت و مخالفان ونزوئلا، بخشی از تحریم‌های آمریکا از اکتبر پارسال لغو شده بود.

تحریم‌های گسترده علیه صنعت نفت ونزوئلا نخستین بار ازسوی دولت ترامپ در سال ۲۰۱۹ پس از پیروزی دوباره مادورو در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور اعمال شد؛ انتخاباتی که ایالات‌متحده و دیگر دولت‌های غربی نتیجه آن را نپذیرفتند.

مقام‌های بلندپایه آمریکا اعلام کردند با اینکه مادورو به بعضی از تعهدهای مربوط به توافق پارسال پایبند بوده، اما نتوانسته است به دیگر تعهدهای خود عمل کند، مادورو متعهد شده بود اجازه دهد نامزد موردنظر مخالفان برای رقابت با او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۸ ژوئیه (یکشنبه، هفتم مرداد) شرکت کند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گفت: درنتیجه واشینگتن قصد دارد مجوز عمومی ۶ماهه کنونی را بدون تمدید منقضی کند.

بااین‌حال خورخه رودریگز، رئیس مجلس ونزوئلا، با بیان اینکه کاراکاس به شروط اعلام‌شده در سال گذشته میلادی متعهد بوده است، در یک نشست خبری کنفرانس خبری گفته بود: بازگرداندن تحریم‌ها اقدامی آسیب‌زننده علیه ونزوئلا است.

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد