Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@19:40:35 GMT

مستند «کرکس در آتش»، روایت شکست آمریکا در طبس

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۹۴۳۶

مستند «کرکس در آتش»، روایت شکست آمریکا در طبس

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، واقعه طبس طبل رسوایی آمریکا را بار دیگر در جهان کوبید و شکستی تلخ و مفتضحانه را نصیب دولتمردان این کشور کرد. در مستند کرکس درآتش با تعدادی از شاهدان عینی اتوبوس زوار یزدی که در سال 1359 به سمت مشهد مقدس در حرکت بودند و توسط نظامیان آمریکایی در طبس بازداشت شدند، گفتگو شده و این شاهدان تمام ماجرا را روایت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عوامل تولید این مستند عبارتند از: مجید باقرزاده و امید غریبی تصویربردار، محیا آذریان تدوینگر و داود نماینده نریتور.

مستند "کرکس در آتش" به تهیه کنندگی و کارگردانی نوید مرادی، کاری از گروه سیاسی شبکه یک سیما است که پنج شنبه 5 اردیبهشت ساعت17:30 پخش می شود.

خبرنگار: علی ناصری

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جهان رسوایی فرهنگ و هنر مشهد مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۹۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت دکتر کلانترمعتمدی از همراهی با دکتر مرندی | در ایران به ما می‌گفتند امریکایی! + فیلم

همشهری آنلاین- شهره کیانوش راد: ریاست انجمن اسلامی پزشکان مقیم آمریکا و کانادا با دکتر مرندی بود و دکتر هدایت الیاسی، دکتر فریدون عزیزی و دکتر محمدرضا کلانترمعتمدی از اعضای دیگر انجمن بودند.

دکتر مرندی و دکتر کلانتر معتمدی

وقتی انقلاب ایران پیروز شد، برخی اعضای این انجمن که از پزشکان متخصص و فوق‌تخصص بودند، برای برگشتن به کشور لحظه شماری می‌کردند. دکتر کلانترمعتمدی از دوستان و همکاران دکتر مرندی می‌گوید: «من و دکتر مرندی قبل از انقلاب و در دوران شاه برای تحصیل به امریکا رفته بودیم. آنجا مشغول کار طبابت شدیم و امکانات رفاهی بسیار خوبی داشتیم. شنیدن خبر پیروزی انقلاب اسلامی، شوق بازگشت به ایران را برای ما بیشتر کرد. حالا که شاه کشور را ترک کرده بود، دوست داشتیم به ایران برگردیم. آن زمان دکتر سامی، وزیر بهداشت دولت مهندس بازرگان بود. بعد از انقلاب، من به نمایندگی از طرف انجمنی که در آمریکا تاسیس کرده بودیم، به ایران آمدم تا بگویم ما حاضریم برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان به ایران بیاییم، اما دکتر سامی استقبال نکرد و گفت ما نیازی به پزشک متخصص نداریم و فقط پزشک عمومی نیاز داریم. ۶ هزار پزشک هندی در ایران بود و پزشکان عمومی را برای جایگزینی با این پزشکان می‌خواستند. ۲هفته ایران بودم، اما تلاشم بی‌نتیجه بود.»

من و دکتر مرندی را در ایران قبول نکردند!

دکتر کلانترمعتمدی در ادامه می گوید: « ناامید نشدم و برای پیشنهاد همکاری نزد مهندس بازرگان رفتم. او گفت وقتی وزیر به‌صورت رسمی انتخاب شد، بیا و پیشنهادت را مطرح کن. خدا بیامرزد دکتر زرگر را، نخستین وزیر بهداری بود که با مصوبه شورای انقلاب انتخاب شد. من به دیدن ایشان رفتم، اما فرصت نداشتند. روز دیگر به پیشنهاد خودشان، در مسیر رفتن به دیدار با امام(ره) طرح‌هایی را که داشتم با ایشان مطرح کردم و گفتم وضعیت بهداشتی کشور مطلوب نیست و ما برای همکاری اعلام آمادگی می‌کنیم. یادم هست که در همان مسیر برگشت از قم، حکم معاونت وزارت بهداری را برای من نوشتند.

دوره‌ای که دکتر منافی وزیر بهداری بود، من معاون آموزش و درمان بودم و دکتر مرندی معاون بهداشت. چون ما از آمریکا آمده بودیم، به ما می‌گفتند آمریکایی! حتی در راه‌پله هم تابلوی بزرگ مرگ بر آمریکا نصب کرده بودند، اما ما هدفمان خدمت به ایران بود. یادم هست وقتی نخستین امتحان تخصص جراحی عمومی را در مشهد برگزار کردم، روزنامه کیهان و اطلاعات تیتر زدند: آموزش بنگلادشی و امتحان ماساچوستی!»

فیلم صحبت های دکتر مرندی را اینجا ببینید:

کد خبر 843584 برچسب‌ها مجله زندگینامه چهره‌های سیاسی جهان همشهری آنلاین همشهری محله

دیگر خبرها

  • روایت دکتر کلانترمعتمدی از همراهی با دکتر مرندی | در ایران به ما می‌گفتند امریکایی! + فیلم
  • تولید برق با الهام از کرکس (+عکس)
  • شکست عجیب ژاپن در روز اول جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • شکست خانگی پاس همدان برابر تهران یاسا
  • «پا به ماه» روایت کرد/ ۲ خواهر دوقلو که با هم باردار شدند
  • ۵ نکته از صحت روایت ایرانی‌ها درباره عملیات «وعد الصادق»
  • روایت زندگی شهدا از نگاه مستندسازان رادیویی
  • آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم
  • فصل دوم مستند «پا به ماه» از شبکه دو سیما