در ماجرای طبس دیدیم که خداوند با آمریکائیها چه کرد
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۹۴۹۷
خبرگزاری میزان- در ماجرای طبس دیدیم که خداوند با آمریکائیها چه کرد و یا در جنگ تحمیلی چه کسی باور میکرد که همه قدرتهای دنیا به ما حمله نظامی بکنند و آخرش حتی نتوانند یک وجب از خاک ما را بگیرند و اینها همه نشانه این است که وعده خدا قطعی است.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از KHAMENEI.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در این دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی یاد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشتند و از آنان به عنوان چهرههای برجسته انقلاب یاد کردند که از جهات اعمال، رفتار و اخلاص نمونههای بارز و برجسته یک دولت اسلامی بودند.
حضرت آیتالله خامنهای از رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت به خاطر این که مسئولیت سنگین کارهای نظام را بر عهده دارند تشکر کردند و اظهار داشتند دولت جمهوری اسلامی ایران نشانههای آشکاری از دولت کریمه را دارد که طی سالهای متمادی از خداوند متعال آن را طلب میکردیم و با تلاش در سایه تقوای دینی این نشانهها را بیشتر کنیم.
مقام معظم رهبری فرمودند: تقوای دینی برای دولتمردان به این معناست که از خط درست منحرف نشوند و بخصوص در اداره امور کشور معیارهای دینی را رعایت کنند و به آن چیزی عمل کنند که مورد رضای خداست.
حضرت آیتالله خامنهای خطاب به اعضای هیأت دولت گفتند: تأمین دنیا و آخرت مردم امر دشواری است، اما ثمرهی شیرینی دارد و خداوند متعال در قرآن کریم با نشان دادن آثار تقوا طریق پیمودن این راه دشوار را معرفی کرده است و تأکید نموده که در این راه کامیابی قطعی است و خداوند بندگانش را کمک خواهد کرد. همان طور که در ماجرای طبس دیدیم که خداوند با آمریکائیها چه کرد و یا در جنگ تحمیلی چه کسی باور میکرد که همه قدرتهای دنیا به ما حمله نظامی بکنند و آخرش حتی نتوانند یک وجب از خاک ما را بگیرند و اینها همه نشانه این است که وعده خدا قطعی است.
حضرت آیتالله خامنهای فرمودند: ایمان به وعده الهی را همه ما در کار امام راحل (ره) دیده بودیم و میدانیم علت اصلی موفقیت این مرد الهی عمل به تکلیف بود و ما امروز باید با این نشانهها حرکت کنیم.
رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: دولت در برنامه پنجساله اول خدمات با ارزش و بزرگی در بخشهای مختلف اقتصادی، صنعتی، آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و سیاسی انجام داده است و انصافا بیش از آنچه که وعده داده بود عمل کرده است که مردم از تحقق آنها اطلاعات کمی دارند.
حضرت آیتالله خامنهای تصریح کردند ایران هیچگاه در دو قرن گذشته از نظر اعتلای سیاسی تا به این حد رشد نداشته است و همیشه مورد تحقیر و بعضا استهزاء زورگویان دنیا بوده است، اما امروز هیچ قدرتی نمیتواند به جمهوری اسلامی ایران زور بگوید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: دولت امروز مظهر اقتدار ملت است و نباید اجازه داد اقتدار دولت که تجلی اقتدار ملی کشور است شکسته شود لذا با اتخاذ سیاستهای سنجیده و قاطع باید این اقتدار را استحکام بخشیم.
مقام معظم رهبری فرمودند: ما میتوانیم بهتر از این که هستیم بشویم و عیوبی را که داریم در سایه کسب تقوای دینی با سرعت و جدیت برطرف کنیم.
حضرت آیتالله خامنهای اظهار داشتند: گرانی برای قشرهای خاصی از مردم مشکل ایجاد کرده است و من عقیده ندارم که این وضعیت اجتناب ناپذیر است لذا دستاندرکاران امر باید برای رفع مشکل این قشر از مردم حتما تلاش کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی اظهار داشتند: اروپاییها در گذشته ترویج میکردند که ایرانی قادر نیست جنس با کیفیت و مستحکم تولید کند و برخی از مردم به غلط این تبلیغ را باور کرده بودند، اما امروز کارگر و صنعتگر جمهوری اسلامی ایران کار را عبادت میداند و بر این اساس جنس تولید میکند و مصنوعات کنونی ما در بسیاری موارد حتی بهتر از تولیدات خارجی است؛ و ما باید این باور غلط را از بین ببریم که آن نیاز به برنامهریزی و طراحی دارد.
حضرت آیتالله خامنهای در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت تبلیغات در دنیای امروز اشاره کردند و گفتند: امروز دستگاههای تبلیغاتی عمده دنیا که از سوی صهیونیستها اداره میشوند علیه ما تبلیغ میکنند. مثلا رادیوها و خبرگزاریهای صهیونیستی برای مأیوس کردن مردم و تضعیف دولت و ایجاد اختلال در روابط دولت و مردم روزانه چند خبر جعلی میسازند و به افکار عمومی مردم دنیا تحمیل میکنند. در مقابل آنها شما باید به مسئله تبلیغات خیلی اهمیت بدهید. صدا و سیما را تا آنجا که ممکن است تقویت کنید و کاری که بتواند برنامههای خود را از نظر کمی و کیفی توسعه بدهد. حقایق را باید به گوش مردم دنیا برسانید.
مقام معظم رهبری خطاب به اعضای هیئت دولت فرمودند: فرهنگ صرفهجویی باید در کشور ایجاد شود و آغاز این کار از عمل شخصی خودمان و دستگاههای دولتی باید باشد و به تبع آن صرفهجویی در رشد و توسعه اقتصادی کشور تأثیر بسزایی خواهد داشت.
حضرت آیتالله خامنهای با اشاره به ریشههای فرهنگی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشتند: اهتمام همه دستاندرکاران دولت به امور فرهنگی یک ضرورت است و مسائل اقتصادی نباید امور فرهنگی را تحتالشعاع قرار دهد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان اهتمام به قشرهای مستضعف جامعه را مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: تأمین عدالت اجتماعی موضوع اساسی مبارزات ما بوده است و دولت باید اهتمام بیشتری نسبت به افرادی که درآمدهای کمتری دارند داشته باشد و در کنار اجرای برنامههای اساسی طرحهای ضربتی حمایتی را به اجرا بگذارد.
بنا بر همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری حجتالاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشتند: برنامه پنجساله اول دولت با موفقیت سپری شده است و وظیفه خود میدانیم از حضرتعالی به خاطر حمایتهای همهجانبه از دولت تشکر کنیم و معتقدیم سرمایه اصلی دولت در این موفقیت راهنمایی و حمایتهای مقام معظم رهبری بوده است و رضایت شما از عملکرد دولت در برنامه پنجساله اول را پشتوانهای برای شروع برنامه جدید میدانیم. رئیس جمهوری ضمن اعلام آمادگی دولت برای آغاز اجرای برنامه پنجساله دوم اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در شور اول برنامه پنجساله دوم را با هماهنگی خوبی تصویب کرده است که امیدواریم در شور دوم نیز با همین تفاهم برنامه تصویب شود.
رئیس جمهوری اظهار داشت اکنون که در آستانه آغاز برنامه پنجساله دوم قرار داریم دولت رهنمودهای حضرتعالی را هدیه و عامل دلگرمی خود میداند.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای مبارزه با استکبار واقعه طبس
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۹۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
باورهای توحیدی امیرمؤمنان(ع) در دعای کمیل
«دعا» راهی برای سخن گفتن مخلوق با خالق است و انبیای الهی و اهل بیت مکرم(ع) به آن اهمیت فراوانی میدادند. بر اساس روایات، در میان ادعیه وارده، دعای کمیل از افق دانش نبوت پیامبری چون حضرت خضر(ع) و امامت معصومی چون امیرالمؤمنین(ع) طلوع کرده و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز به این دعا عنایت ویژهای داشتند. دعایی جامع و سرشار از مسائل عالی الهی، اعتقادی، اخلاقی و عرفانی که اهل بیت(ع) جایگاه این دعا را میان تمام دعاها، چون جایگاه انسان در میان همه موجودات دانسته و از آن به «انسان الادعیه» تعبیر کردهاند.
برای پی بردن به حقایق مطرح شده در این دعا به زبان روز، با حجتالاسلام محمدرضا غریبی، دبیر کمیسیون مسائل حوزه شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به گفتوگویی مبسوط پرداختیم. آنچه در ادامه میخوانید نخستین بخش از شرح این دعاست.
دعا مغز عبادت است
حجتالاسلام غریبی با اشاره به اهمیت دعا میگوید: در میان تمام عبادات؛ نماز، روزه، حج و جهاد، از «دعا» با عنوان مغز عبادت یاد شده است. در روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) داریم «الدُّعاءُ مُخُّ العِبادَةِ، و لا یَهلِکُ مَعَ الدُّعاءِ أحَد». به این معنا که دعا مغز عبادت است و با وجود دعا هیچ شخصی هلاک نمیشود. به بیانی دیگر، اگر شخصی از اعماق وجودش از خدای بزرگ درخواستی داشته باشد و درِ خانه او برود، مورد عنایت قرار میگیرد. اینکه دعا مغز عبادت یا عین عبادت ذکر شده نیز به حقیقت مفهوم دعا اشاره دارد. دعا مرکز راهبردی و راهبری خالص هر عبادتی است. همچنان که خداوند در آیه 56 سوره ذاریات فرموده «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ» و جن و انس را نیافریدم مگر برای اینکه عبادت کنند. این عبادت عنصر خالصی دارد به نام دعا. همچنین خداوند متعال در آیه60 سوره غافر میفرماید «وَ قالَ رَبُّکُمُ ادْعونی اَسْتَجِبْ لَکُمْ اِنَّ الَّذینَ یَسْتَکْبِرُونَ عَنْ عِبادَتی سَیَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ داخِرین» پروردگار گفته است: مرا بخوانید تا دعای شما را بپذیرم. کسانی که از عبادت من تکبر میورزند بهزودی با ذلت وارد دوزخ می شوند. ما مأمور هستیم درِ خانه خدا رفته و دعا کنیم.
این فعال فرهنگی حوزوی ادامه میدهد: گاهی ادعیهای که به وسیله آنها با خدای متعال صحبت میکنیم، مأثور است، یعنی دعایی که از معصومین(ع) نقل شده است. دعای غیرمأثور هم یعنی دعایی که خودمان بیان میکنیم که مضمون و قالب اینها، ربطی به دعاهای مأثور یا احادیث معصومین ندارد. مثلاً اینکه میفرمایند در فلان مکان آن نماز را بخواند و در فلان زمان این دعا را بخواند، همه اینها نقلهایی است که از حضرات معصومین(ع) به ما رسیده و بدیهی است صحبت کردن با خدا همانگونه که بهترین بنده خدا با او صحبت میکرد، بهتر است.
دعایی مأثور از حضرت امیرالمؤمنین(ع)
پژوهشگر مرکز تحقیقات اسلامی مجلس یادآور میشود: یکی از این ادعیه مهم و با مضامین عالی «دعای کمیل» است که دعای مأثور و مشهور رسیده از اهلبیت(ع) است. این دعا در حقیقت دعای حضرت خضر(ع) بوده که امیرالمؤمنین(ع) آن را به کمیل که از خواص اصحاب خود در امور معرفتی بود، تعلیم داده است. توصیه شده شیعیان این دعا را در شب نیمه شعبان و در هر شب جمعه بخوانند. براساس آنچه در روایت آمده، دعای کمیل برای کفایت از شر دشمنان و گشایش رزق و آمرزش گناهان نافع است. شیخ عباس قمی، صاحب مفاتیحالجنان این دعا را از کتاب «مصباح المتهجد» شیخ طوسی نقل کرده است.
حجتالاسلام غریبی اظهار میکند: دعای کمیل دارای مضامین بلند عرفانی در شناخت خداوند و درخواست بخشش گناهان است. این دعا با درخواست از خدا آغاز میشود «اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِرَحْمَتِکَ الَّتِی وَسِعَتْ کُلَّ شَیْءٍ...». استاد جوادی آملی میفرماید وقتی دعا با اسم خدا آغاز میشود دیگر نیازی به گفتن بسمالله... نیست و اینگونه نیست که این دعا با نام خدا آغاز نشده است. وقتی میگوییم اللهم یعنی با نام خدا شروع میکنیم و طبیعتاً نیازی به اینکه بسم الله الرحمن الرحیم گفته شود نیست. امیرالمؤمنین علی(ع) این دعا را با نام خداوند آغاز کرده و سپس در چند فقره به رحمت، قوت، جبروت، عزت، عظمت، سلطنت، ذات، اسما، علم و نور الهی خداوند را قسم میدهد.
«طلب آمرزش» نخستین درخواست امیرالمؤمنین(ع) در دعای کمیل
این استاد حوزه و دانشگاه به دعای ابوحمزه اشاره کرده و تشریح میکند: در دعای ابوحمزه ثمالی، از ادعیه پرفضیلتی که امام سجاد(ع) آن را در سحرهای ماه مبارک رمضان میخواندند، آمده «وَاسْئَلُوا اللَّهَ مِنْ فَضْلِهِ انَّ اللَّهَ کانَ بِکُمْ رَحیماً» یعنی از فضل خدا بخواهید که خدا به شما مهربان است و بلافاصله در فراز بعدی میخوانیم: «وَلَیْسَ مِنْ صِفاتِکَ یا سَیِّدی ان تَاْمُرَ بِالسُّؤالِ وَتَمْنَعَ الْعَطِیَّةَ، وَانْتَ الْمَنّانُ بِالْعَطِیَّاتِ عَلی اهْلِ مَمْلَکَتِکَ، وَالْعائِدُ عَلَیْهِمْ بِتَحَنُّنِ رَاْفَتِک» یعنی ای آقای من از ویژگیهای تو نیست که فرمان به خواستن داده و از بخشش دریغ کنی و تویی بخشنده مواهب بر مخلوقاتت و توجهکننده بر ایشان با مهربانی دلسوزانهات. وقتی امیرالمؤمنین علی(ع) شروع به خواندن دعای کمیل میکند، با واسطه قرار دادن رحمت و قوت، جبروت، عزت، عظمت و... خدای متعال، در مقام درخواست است و بعد وارد بخش بعدی شده و به پیشگاه خداوند عرض میکند: «اَللٌهُمٌ اغْفِر لیَ الذٌنُوبَ الٌتی تَهْتِکُ الْعِصَمَ... اَللٌهُمٌ اغْفِر لِیَ الذٌنُوبَ الٌتی تَحْبِسُ الدٌعاءَ... اَللٌهُمٌ اغْفِر لِی کُلٌ ذَنْبٍ أَذْنَبْتُهُ وَ کُلٌ خَطِیئَةٍ أَخْطَأْتُها». حضرت(ع) از خدا درخواست میکند گناهانی که سبب میشود رابطه او با خداوند قطع و از فیوضات بیبهره شود، ببخشد و همینطور هر گناه و خطایی که از او سر زده، همه را بیامرزد.
حجتالاسلام غریبی میگوید: اگر میخواهیم در معرض اجابت دعاهایمان قرار بگیریم باید موانع برطرف شود و از مهمترین موانع، گناه است. حضرت علی(ع) پس از واسطه قرار دادن رحمت خداوند، از او آمرزش طلب میکند و میخواهد قید و بندها باز شود تا بتواند به سمت خداوند پرواز کند. در روایتی از امام علی(ع) در منتخب میزان الحکمه آمده است «لرجل قال له: انی حرمت الصلاه باللیل: انت رجل قد قیدتک ذنبوک». حضرت به مردی که عرض کرد من از نماز شب محروم شدهام، فرمود تو مردی هستی که گناهانت تو را به بند کشیده است. به همین دلیل نخستین درخواست امیرالمؤمنین(ع) در دعای کمیل، طلب آمرزش است. انشاءالله مشمول عنایات ویژه حضرات ائمه معصومین(ع) شویم.
مریم احمدی شیروان